Gündem Lego markada Ferrari’yi solladı

Lego markada Ferrari’yi solladı

19.02.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:

Danimarka merkezli oyuncak şirketi Lego, bu yıl Ferrari ve Rolex gibi önemli firmaları geride bırakarak “Dünyanın En Güçlü Markası” oldu. Firmanın bu başarısında Lego Filminin büyük etkisi var

Lego markada Ferrari’yi solladı

Birinciliğe yerleşti
Dünyanın en önde gelen bağımsız marka değerlendirme şirketi Brand Finance tarafından gerçekleştirilen araştırmaya göre Lego artık dünyanın en güçlü markası. Bu ünvanı geçen yılın birincisi olan Ferrari’den devralan Lego, başarısını geçen yıla damga vuran “Lego Filmi” isimli yapıma borçlu. Yaklaşık 500 milyon dolar gelir getiren filmin yanında, markanın dünya çapında yetişkin veya çocuk, her iki cinsin de ortak merakı olmasının önemine dikkat çekildi. Markalar, şöhret, müşteri bağlılığı ve beğenisi, personel memnuniyeti gibi kriterler üzerinden karşılaştırılıyorlar.
Ferrari geriledi
Lego’yu yönetim danışmanlığı şirketi olan PriceWaterhoseCoopers ikinci sıradan takip ederken Avusturya merkezli içecek firması Red Bull ise 3’üncü oldu. Listenin devamında ise Unilever, Mckinsey, Burberry, Rolex, L’Oreal, Coca-Cola gibi markalar yer aldı. Dünyanın en güçlü markası olabilmek için yarışan firmalardan geçen senenin lideri Ferrari ise listeye 10’uncu sıradan girebildi. Lego aynı zamanda Apple’ın 128 milyar dolarla lider olduğu “Dünyanın En Değerli 500 Markası” sıralamasında 6 milyar dolarla 91’inci sırada yer alıyor.