Ekonomi Lexus, müşterisine müşteri olacak...

Lexus, müşterisine müşteri olacak...

29.08.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Lüks otomobil pazarına modellerinin yanı sıra sunduğu hizmetleriyle de iddialı giriş yapan Lexus, şimdi de Türkiye’de “Satın Alma Garantisi”ni başlatıyor. Markanın hedefi, 5 yıl içinde, yılda 1000 adetlik satışlara ulaşmak...

Lexus, müşterisine  müşteri olacak...

Türkiye pazarına tam anlamıyla mart ayında giriş yapan lüks otomobil markası Lexus, gerek sunduğu modelle gerekse de satış sonrası farklı hizmetleriyle dikkat çekerken, “Satın Alma Garantisi” adıyla yeni bir uygulamayı daha hayata geçiriyor. Lexus’ta 5 yıllık bir hedef ortaya koyduklarını ve bu doğrultuda ilerlediklerini belirten Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Ali Haydar Bozkurt, “İlk etapta önceliğimiz sunduğumuz hizmletler. Şu an satış adetlerine bakmıyoruz. 5 yıl sonunda ise amacımız, yılda 1000 adetli rakamlara ulaşmak” dedi.
Lexus’un yaklaşık 6 ay gibi kısa sürede lüks araç kullanıcıları tarafından ilgiyle izlenmeye başlandığını anlatan Ali Haydar Bozkurt, “Beklediğimizin üzerinde ilgiyle karşılaştık. Maslak showroomu ve İstinye Park’taki mağazamızla test sürüşü imkanı sunuyoruz. Türkiye’nin 60’a yakın noktasında satış sonrası hizmeti veriyoruz. Yedek parça sıkıntımız da yok. İhtiyaç durumunda depoda olmasa bile 1 haftada tedarik etme gücüne sahibiz. Ayrıcalıklı hizmetlerimize yenilerini ekliyoruz” diye konuştu. Lexus’un 2 el pazarında da değer bulan bir marka olduğunu ifade eden Bozkurt, “Bu nedenle Satın Alma Garantisi’ni uygulamaya geçiriyoruz. Sattığımız Lexus modellerini, araç kullanımı ve yılına bağlı olarak, belli bir oran değerinde geri alacağız” ifadesini kullandı.
Ortalama hesap
Lexus’un Türkiye’de uygulamaya soktuğu hizmet kapsamında, 1 yaşındaki araç, o günkü güncel fiyatının yüzde 80’ine karşılık gelecek bir bedelle geri alınabiliyor. Bu miktar, 2 yaşındaki araç için güncel fiyatın yüzde 70’i, 3 yaşındaki araç için de yüzde 60’ı olacak şekilde fiyatlandırılacak.
Ali Haydar Bozkurt, bu oranı, Türkiye’de yıllardır pazarda olan eşdeğer araçların 2. el fiyatlarını baz alarak oluşturduklarını kaydederken, “Pazara yeni giren bir marka olduğumuzdan, müşterilerin kafalarındaki soru işaretlerini gidermek adına böyle bir uygulama başlatıyoruz. Markamıza güvenen müşterilerimizin otomobillerini, isterlerse avantajlı fiyatlarla değerlendirmelerine imkan sağlamış olacağız” dedi.
Mart ayından bu yana 25 adet Lexus satışı gerçekleştirdiklerine değinen Bozkurt, en çok satışı doğal olarak İstanbul’da yaptıklarını kaydetti. Türkiye’de Lexus’un en çok ilgi gören modelinin SUV sınıfındaki RX olduğunu, onu crossover NX modeli ve sedan GS’in izlediğini söyleyen Bozkurt, yakın gelecekte İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Adana gibi kentlerde de yeni showroomlar açmayı hedeflediklerini sözlerine ekledi.
Başkan gelişmelere aldırmadı tatilini Türkiye’de yaptı...
Lexus Avrupa, son dönemde yaşanan talihsiz olaylar sonrasında Türkiye’ye olan güvenlerinde değişiklik olmadığını vurgularken, Lexus Avrupa Başkanı Alain Uyttenhoven, bunu kanıtlarcasına temmuz ayının ikinci yarısında yaz tatili için ailesiyle Türkiye’ye geldi.
Türkiye’ye bakış açılarının aynı şekilde olduğunu ifade eden Uyttenhoven, “Eşim ve 2 çocuğumla (19 ve 21 yaşlarında) Kaş’ta tüplü dalış yaptığımız harika bir hafta geçirdik. Bir kez daha Türk insanının misafirperverliği karşısında çok etkilendim. Türkiye’nin büyük hayranıyız. Daha önce Marmaris’te tekneyle denize açıldığımız tatillerimiz olmuştu. Ayrıca İstanbul da dünyanın en etkileyici şehirlerinden biri. Türkiye’nin en kısa zamanda daha normalleşmiş bir sürece girmesini diliyorum. Böylece yabancı turistler tekrar geri gelerek bizim gibi deniz manzarasının, yemeklerin ve misafirperverliğin tadını çıkarabilirler” diye konuştu.
Aracını isteyene özel TIR’la servis
Lüks sınıfta farklı hizmetler sunan Lexus, Maslak’taki showroomda “çalışma saatleri dışında da” randevuyla 7/24 hizmet verebiliyor. Lexus showroomunu istedikleri zaman randevuyla ziyaret edebilen müşteriler, dilediklerinde test sürüşü de yapabiliyor.
Markanın her bir müşterisine özel danışman atayan Lexus, bu sayede müşterilerin araçlarıyla ilgili her türlü ihtiyaçlarına anında cevap vermeyi hedefliyor. İhtiyaç halinde müşterilerinin olduğu yere helikopterle teknisyen de gönderebilen Lexus, yurtiçinde herhangi bir şehre uçakla seyahat eden müşterilerine, talep etmeleri durumunda araçlarını özel TIR ile gönderebiliyor.
HyundaI Assan ihracatı 100’e katladı!
Türkiye pazarına 1990’da giriş yapan ve 1997 yılında İzmit’te üretime başlayan Hyundai Assan, üretiminin 20. yılını kutlamaya hazırlanırken, 1 milyonuncu aracını ihraç etti. 2002 yılında ihracata başladığı ilk yıl, 4 bin 500 adetlik ihracat yaparak Türkiye’ye 20 milyon dolar gelir getiren Hyundai Assan, artık bu ihracatı bir haftada gerçekleştiriyor.
Hyundai Assan’ın ihracat geliri ise yıllık 2 milyar dolara ulaştı. 14 yıllık sürede yatırımlarını artırarak kapasitesini 245 bin adede çıkaran Hyundai Assan, İzmit Fabrikası’nda ürettiği i10 ve i20 sayesinde geçtiğimiz yıl 201 bin 276 adetlik ihracat yaptı. Şirket, böylece 2002 yılına oranla yıllık ihracat gelirini 100 kat artırmayı da başardı.
Bu yıl 226 bin 500 adetlik ihracat rakamına ulaşarak, ihracat gelirlerini 2 milyar doların da üstüne taşımış olacaklarını ifade eden Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, 1 milyonuncu aracın ihracat töreninde yaptığı konuşmada, şunları söyledi:
“Türk otomotiv endüstrisinde, başarılarla dolu 25 yılı geride bırakmış bir marka olarak büyük gurur ve mutluluk yaşıyoruz. Hyundai Assan, üretiminin yüzde 90’ını ihraç ederek Türk otomotiv sanayinde en çok ihracat gerçekleştiren firma konumunda. İhracatını yaptığımız 1 milyonuncu araç, bir Hyundai i20 oldu. Bu modelimiz, Hong Kong, Yeni Zelanda ve Güney Amerika gibi ihracata yeni başladığımız pazarlardan biri olan Karayipler’deki Martinique’e gönderildi. 14 yılda bu başarıya ulaşmaktan ve ayrıca ülke ekonomisine her yıl daha da büyük katkıda bulunmaktan dolayı son derece gururluyuz.”
‘Devam edeceğiz’
Başta Avrupa olmak üzere dünyanın dört bir yanına “Made in Turkey” imzalı otomobiller ihraç ederken, yeni yatırımlarla da pek çok kişiye iş imkanı sunduklarını da vurgulayan Önder Göker, “Hyundai Assan olarak Türkiye’ye ve Türk halkına her alanda katkı sağlamaya ve ülkemizi hep birlikte daha da ileriye taşımaya devam edeceğiz” ifadesini kullandı.
AMG’DEN İstanbul’a merkez
Markanın sportif yönünü ortaya koyan yeni modellere yatırım yapmaya devam eden Mercedes-Benz, Almanya, Rusya ve Güney Afrika’nın ardından dördüncü “Mercedes-AMG Lounge”u İstanbul’daki Intercity Sürüş Akademisi’nde hizmete açtı. Mercedes-AMG modellerinin sergilendiği ve test sürüşlerinin yapıldığı Türkiye’deki ilk lokasyon olan Mercedes-AMG Lounge’da, Mercedes sahipleri ve Mercedes-Benz yetkili bayileri aracılığıyla başvuru yapan marka tutkunlarına yüksek performanslı modellerle sürüş deneyimi sunuluyor.
Test ve tanıma
Dünyadaki örneklerinden farklı olarak, İstanbul’da merkezi, Mercedes sahibi olmayan marka tutkunları da ziyaret edebiliyor. AMG uzmanlarından özel teknik eğitim alan Intercity Sürüş Akademisi bünyesindeki eğitmenler, test sürüşü sırasında müşterilere eşlik edip araç özellikleri konusunda bilgi de veriyor. Etkinlik takvimiyle ilgili http://www.amg.istanbul/ adresinden bilgi alınabiliyor.
900 metrekarelik alanda kurulu Mercedes-AMG Lounge’da 60 kişilik toplantı odası, özel görüşme odası ve araç konfigürasyonu yapılabilen dijital deneyim alanı da bulunuyor. Mercedes-AMG Lounge, uluslararası lansmanların düzenlenmesi ve yurtdışından gelen müşterilerin de test sürüşleri yapabilecekleri bir deneyim merkezi olarak da hizmet verebilecek.
Merkezde, ayrıca motor sporları tarihçesinin yer aldığı “Heritage” alanında bir de sergi bulunuyor.
‘2. ele hem güven hem kalite gelecek’
İkinci el araç ticaretinin sadece bu işle ilgilenen esnaflar tarafından yapılması amacıyla hazırlanan “İkinci El Motorlu Kara Taşıtlarının Ticareti Hakkında Yönetmelik Taslağı”, otomotiv sektöründe olumlu karşılandı. Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Alp Gülan, düzenlemenin 2. el araç ticaretini olumsuz etkilemeyeceğini söyledi.
Tüketiciler açısından daha güvenilir bir hizmet sunacak düzenlemelerin gerçekleşeceğinin altını çizen Gülan, “Yapılan bu düzenlemeyle tüketiciler güvenilir bilgiler ve kaliteli hizmet ile 2. el araç alabilecekler. Bugüne kadar da satılan araçlara garanti zorunluluğu vardı, ancak içeriği belirsizdi. Bu yönetmelikle tüketici, satın aldığı araca nasıl garanti uygulanacağını, süresini ve detaylarını bilecek. 2. el araçlarda ekspertiz raporu da zorunlu olacak” dedi.