Ekonomi Liderliği kaptırma düşüncemiz yok

Liderliği kaptırma düşüncemiz yok

01.11.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Sabancı Perakende Grup Başkanı Ata Köseoğlu, “Teknosa’nın liderlik ettiği bu pazarda kimlerin hancı kimlerin yolcu olduğunu gördük. Liderliği kaptırma düşüncemiz yok” dedi

Liderliği kaptırma düşüncemiz yok

Sabancı Holding bünyesindeki teknoloji perakende zinciri Teknosa, 2017 yılı üçüncü çeyreğinde yüzde 26 büyüdüğünü açıklarken, sektörde de liderlik vurgusu yaptı. Üçüncü çeyrek sonuçlarına göre aynı mağazalarda yüzde 26 büyüyen Teknosa, 882 milyon TL ciro ile birlikte 8.6 milyon TL kar elde ettiğini açıkladı.

Haberin Devamı

Şirketin 9 aylık sonuçlarını ve yeni mağaza açılışlarını duyurmak üzere İstanbul’da düzenlenen basın toplantısında konuşan Sabancı Holding Perakende Grup Başkanı Ata Köseoğlu, “Perakende sektörü için genelde durgun geçen ilk 3 ay içindeki pozitif sonuçları takiben, ikinci çeyrekte karlılığını katlayan Teknosa, üçüncü çeyrek sonuçlarıyla da çıtayı yükseltmeye devam ediyor” dedi.

Liderliği kaptırma düşüncemiz yok

Liderliğe devam

2017 yılının üçüncü çeyreğinde 882 milyon TL’lik ciroya ulaşırken, 8,6 milyon TL de kar elde ettiklerini aktaran Köseoğlu, “Geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre aynı mağazalarda yüzde 26 büyüme seviyesini yakaladık. Online satış kanalımız teknosa.com ise geçen yılın üçüncü çeyreğine göre yüzde 40 ile rekor büyüme kaydetti. İlk 9 ay toplam ciromuz 2 milyar 413 milyon TL olarak gerçekleşti. Karlılık ise 18 milyon TL’ye ulaştı. Sektörün üzerinde büyüyerek pozitif değer yaratmayı sürdüreceğiz” diye konuştu.

Haberin Devamı

Köseoğlu, pazardaki rekabet ortamına da değinerek, “Herkes lider olmak ister ama liderlik bir kişiye mal olur. Teknosa’nın liderliği kaptırmak gibi bir düşüncesi olmadığı gibi devam da edecektir” dedi. Teknosa’nın Akbank’tan sonra grubun en değerli markası olduğunu ve pek çok ortaklık teklifi aldığını kaydeden Köseoğlu, “Öyle bir niyetimiz yok, lideriz ve tek başımıza devam edeceğiz” açıklamasını yaptı.

Teknosa’yı 17 yıllık geçmişi ile sektörün oyun kurucusu ve hancısı olarak nitelendiren Köseoğlu, “Kuruluşundan itibaren Teknosa’nın liderlik ettiği bu pazarda kimlerin hancı kimlerin yolcu olduğunu gördük. Sabancı olarak bu sektörde ev sahibi olduğunuzu düşünüyorum. Getirdiğimiz yeniliklerle sektörde kutup yıldızı olduk. Kimileri sektörün ve tüketicilerin alışverişten beklentilerini anlamak için yıllarını harcarken, Teknosa bu alanda sektörün oyun kurucusu olmaya devam edecek” diye konuştu.

Yatırımlar sürecek

Teknosa Genel Müdürü Bülent Gürcan da, yılın zor başladığını ancak piyasa regülasyonları ve şirket tedbirleri ile pazarın yüzde 14 büyüdüğünü burada, lokomotifin ise yüzde 30 ile beyaz eşya olduğunu aktardı. Gürcan, liderliğin yatırımla devam edeceğini ve bu yıl da 200 milyon ziyaretçiye ulaşacaklarını dile getirdi.

Haberin Devamı

Yeni mağazalar birer deneyim üssü olacak...

‘Teknoloji deneyim üssü’ konseptindeki mağazalarla müşterilerinin içeride daha fazla vakit geçirmesini hedeflediklerini de belirten Bülent Gürcan, “Türkiye’de perakende sektöründe de ilk olacak yeni uygulamalar deniyoruz.

Vadistanbul dahil bazı mağazalarımızda dünyanın en geçerli kablosuz şarj protokolü olan Qi teknolojisine sahip stantlara geçiş yaptık. Böylelikle, müşterilerimiz ürünleri incelerken, telefonlarını da rahat ve hızlı şekilde şarj edebilecekler. Önümüzdeki dönemde mağazalarımızı müşterilerimizin beklentileri doğrultusunda yenilemeye ve çoklu kanal stratejimize uygun olarak yeni konsept mağazalar açmaya devam edeceğiz” dedi.