Ekonomi Makedonya’da iç giyim fabrikası atağına kalktı

Makedonya’da iç giyim fabrikası atağına kalktı

17.03.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

İç giyim markası Yeni İnci, yurtdışında fabrika kurmak için düğmeye basarken, yeni ürün segmentlerinin de üretimine girecek.

Makedonya’da iç giyim fabrikası atağına kalktı

Yeni İnci Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Furkan Atakan, Türkiye’de İstanbul Bayrampaşa’da iki tane fabrikaları olduğunu anımsatarak, “Üretim hacmimizi artırmaya çalışıyoruz. Bunun için yurtdışını planlıyoruz. Gürcistan ve Makedonya gibi ülkelere bakıyoruz. Kökenimiz Makedonya olduğu için de bu ülkeyi daha sıcağız. 150 bin Türk nüfus var. Ekonomik açıdan da sıkıntıdalar, onlara da bir katkımız olsun isteriz. Doğu Makedonya düşünüyoruz. Şartlar oluşursa kesin yatırım yaparız” dedi.

Haberin Devamı

Yatırım tutarlarının ilk etapta 500 bin dolar olacağını belirten Atakan, “100 makineyle başlamayı düşünüyoruz. Ayrıca sadece yurtdışında değil Türkiye’deki üretim gücümüzü de artırmaya çalışıyoruz. Her zaman tasarım ve üretimde yer almak istiyoruz” diye konuştu. Atakan, her yıl satışlarını yüzde 10 oranında artırmak istediklerini ve geçen yıl hedeflerini yakaladıklarını da dile getirerek, “Ama satış hacmi üretim gücüyle ilgili bir şey. Biz üretim hacmimizi ve satışlarımızı artıracağız. Yıllık 3 milyon adet üretim kapasitemiz var. Bunun yüzde 60’ı iç piyasada, yüzde 40’ı ise ihracat. Yeni ülkelere de bakıyoruz. Avrupa pazarını güçlendirip, Afrika’da daha fazla yayılmak istiyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

Makedonya’da iç giyim fabrikası atağına kalktı
Popo kaldıran külot

Ürün fiyatlarının 25-40 TL arasında olduğunu da aktaran Atakan, “Sütyenin üretimi zordur. Küçük parçalar olduğu için çok işçilik ister. Biz her beden üretiyoruz. İnovasyona da imza atıyoruz. 54 yıldır sektörde ilklere imza attık. Normal sütyen 85 gram ağırlıktayken 30 gramlık sütyen yaptık. 75-90 arasında 4 farklı cup’ta yapılan sütyen üretimine 95 ve 100’ü de ekledik. Erkek korsesi Fit Boxer, protez sütyeni, popo kaldıran külot, kalçayı büyük gösteren külot, göğsü büyük gösteren sütyen, erkekler için göbek korsesi fark yaratan ürünlerimiz arasında” dedi.

Ortadoğu renkli seviyor

Atakan, iç giyim talebinde ülkelere göre farklılıklar olduğunu da aktararak, Türkiye’de iç giyimde siyah, beyaz ve ten renginin çeyiz döneminde ise ekrunun tercih edildiğini söyledi. Atakan, Ortadoğu’da ise fuşya, turkuaz, bordo gibi ekstra sekiz rengin çok gittiğini, ülkeden ülkeye beden yapısı ve isteklerin farklılık gösterdiğini kaydetti. İnternet satışları da iyi gidiyor.

Dikişsiz tayt

Yeni ürün grupları üzerinde de çalıştıklarını aktaran Furkan Atakan, “Dikişsiz tayt ve kozmetik üretimine de gireceğiz. Erkek ve kadın parfümü isteniyor. Hem günlük satış hem de çeyiz grubuna koyacağız. Dikişsiz taytta geniş koleksiyonumuz olacak. Bizden müşterilerimiz mayo ve çorap da istiyor” dedi.