Kariyer Marka kent Kayseri

Marka kent Kayseri

25.05.2004 - 00:01 | Son Güncellenme:

.

Marka kent Kayseri

Erciyesin tüm azametiyle yükseldiği Kayseri de, tıpkı bir İsviçre kentinde olduğu gibi çalışmaya neredeyse şafakla başlıyor, günbatımına kadar koşturma sürüyor. Liman kentlerinin renkli, eğlenceli, zevkin daha ön planda olduğu atmosferine karşın, Kayseride geceler dinlenmeye ayrılıyor. Gelenekler korunuyor, kent ne kadar büyüse de, eş, dost, akraba, konu komşu ilişkileri yok olmuyor. İnsanlar iş ilişkilerini de birbirlerinin yüzüne bakabiliyor olmak üzerine kuruyorlar. Ticarette en önemli varlığın ahlak olduğu gerçeği unutulmuyor.Kayserili işadamları, binlerce yıllık ticaret kentinin torunları ve İpek Yolunun mirasçıları olarak, ticarete saygı duyan, işi her şeyden önce dürüstlükle yapmaya çalışan insanlar. İsviçreliler gibi çalışkanlar, sözlerini tutmaya, kurallara uymaya, geleneklerini korumaya özen gösteriyorlar. Pazarlık yapmaktaki ustalıkları, kaynaklarını doğru kullanma isteklerinden kaynaklanıyor. Kayserinin parası kıymetli, bu yüzden yatırımını gözü gibi koruyor. Dünyanın en eski şehirlerinden olan Kayseri, altı bin yıllık tarihiyle, aralarında rahmetli Sakıp Sabancı, Kadir Has, ünlü yönetmen Elia Kazan ve Mimar Sinanın bulunduğu büyük isimlerin vatanı. Her çağda önemli bir merkez olmayı başaran kent, büyük caddeleri, gelişmiş altyapısı, üniversitesi, Kapadokya bölgesinin turizm potansiyeli, mantısı, pastırması ve en önemlisi işadamıyla günümüzün en önemli merkezlerinden birisi. Kayseri, ciddi bir şehir, büyük, düzenli, bakımlı ve zengin. Bir bakıma kentin karakterini Erciyesin belirlediği söylenebilir. "İsviçrede, Alpler değişmez" sözü, dağların heybetli görüntüsü altında kurulan tüm yerleşim merkezleri için olduğu kadar Kayseri için de geçerli. Kayseride Erciyes değişmiyor, kentin çalışkanlığı ve disiplini de. Türkiyenin en gelişmiş on dokuzuncu ili kabul edilen Kayserinin bir milyon nüfusunun yüzde 70i kentte yaşıyor. Türkiyenin en büyük 500 kuruluşu arasında bulunan Orta Anadolu Ticaret ve Sanayi A.Ş, Kayseri Şeker Fabrikası, Hes, Merkez Çelik, Boytaş Mobilya, Birlik Mensucat, Çetinkaya Mensucat, Hesfibel, Yataş, İstikbal, Saray Halı, Karsu Tekstil, Heskim, Has Çelik, Keskinkılıç Gıda gibi şirketler yalnızca üretimin değil, marka yatırımı yapmanın da önemini gayet iyi kavramış kuruluşlar. Kentte, metal ve döküm sanayinde üretim yapan 46, mobilya ve kanapede 48, tekstil ve deri sanayiinde 38, gıda sanayiinde 39, inşaat malzemelerinde 51, dayanıklı tüketimde 75 tesis mevcut.Doğan Yayın Holdingin Denizli ve Konyadan sonra tüm medya şirketlerinin katılımı ve sanayi odalarının işbirliğiyle gerçekleştirdiği "Anadoludaki Avrupa Toplantıları"nın üçüncüsüne ev sahipliği yapan Kayserideki toplantıya büyük bir ilgi vardı. Kayseri Sanayi Odası Başkanı Mustafa Çapar, markanın önemini bildiklerini ve Türkiyenin dünyayla rekabet edebilecek güce ulaşabilmesi için güçlü markalar yaratması gerektiğini belirtti.Kayserili işadamı marka yaratmanın temel kurallarını gayet iyi bildiği için başarılı oluyor. Her şeyden önce üretim kalitesini yüksek tutmak için sürekli kaliteyi ve verimliliği yükseltecek yatırımlar yapıyor. Sonra tüketicisiyle müşteri ilişkisi kurarak onlarla iletişimini sürekli bir biçimde korumayı sağlıyor. Tutarlı ve düzenli bir biçimde pazarlama yatırımları yapmasının ödülü olarak da ülke çapında bilinen markalar yaratmayı başarıyor; İstikbal, Bellona, İpek, Mio, Anadolu Finans, Hes Kablo, Soley, Yataş, Saray Halı Kayserinin gurur duyduğu markaları. karahasanf@e-kolay.net Nüfusun yüzde 70i kentli