İstanbul Markaların Haziran Performansları Açıklandı

Markaların Haziran Performansları Açıklandı

08.06.2017 - 10:38 | Son Güncellenme:

.

Markaların Haziran Performansları Açıklandı

SocialBrands, Türkiye’deki markalara ait 20 binden fazla sosyal medya hesabını mercek altına alarak 1-31 Mayıs döneminde en yüksek performans gösteren markaları belirledi.
Türkiye sosyal medya marka endeksi SocialBrands tarafından yayımlanan sıralamaya göre Haziran ayında sosyal medyayı en iyi kullanan marka Madame Coco oldu.
Markaların 1-31 Mayıs döneminde Facebook, Twitter ve Instagram performanslarını değerlendiren SocialBrands Haziran sıralamalarında Madame Coco birinci sırada yer aldı. 23 Mayıs’ta gerçekleşen Social Media Awards Turkey’de SocialBrands Veri Analitiği Ödüllerinde Ev, Dekorasyon ve Küçük Ev Aletleri kategorisinde başarılı performansıyla altın ödül alan marka da Madame Coco olmuştu.
İstikrarlı sosyal medya performansını sürdüren Türk Hava Yolları, SocialBrands’de elde ettiği başarılı puanlar ile tüm markalar arasında ikinci sırada yer buldu. Tüm mecralarda gösterdiği başarılı performansıyla Social Media Awards Turkey’de Havayolları kategorisinde altın ödül alan marka aynı zamanda sektör bağımsız tüm markalar arasında lider olarak Grand Prix ödülünü kazanmıştı.
Geçtiğimiz dönemdeki istikrarlı sosyal medya performansını sürdüren Zen Pırlanta ise tüm kanallarda aldığı yüksek etkileşim ile üçüncü sırayı aldı. Zen Pırlanta ise sosyal medyada gösterdiği istikrarlı başarısını Social Media Awards Turkey’de Mücevherat ve Aksesuar kategorisinde altın ödül alarak belgeledi. Zen Pırlanta aynı zamanda SocialBrands Veri Analitiği Facebook Mecra Ödüllerinde altın ödülün sahibi olmuştu.
En .başarılı markalar
SocialBrands sonuçlarına göre sosyal medyada bu ay ilk 10’da yer alan diğer markalar sırasıyla Halkbank, Türk Telekom, Magnum, Ziraat Bankası, English Home, Vodafone Türkiye ve BMW Türkiye oldu. SocialBrands Top100’de yer alan tüm markalar incelendiğinde telekomünikasyon, bankacılık ve otomotiv sektörleri, sosyal medya performansı en yüksek sektörler oldu.
20 bin markanın performansı incelendi
Markalara özel sosyal medya takip, yönetim ve analiz araçları sunan akıllı iş platformu BoomSonar Suite‘in gelişmiş teknolojisi ve BoomSocial’ın detaylı verilerini kullanarak çalışan SocialBrands algoritması, 20 binden fazla markanın tüm sosyal medya aktivitelerini big data (büyük veri) prensiplerine bağlı kalarak analiz ediyor. Sayfaların toplam etkileşim sayısı, etkileşim sayısının iletilere göre dağılımı, etkileşim sayısının hayran sayısına oranı, beğeni, yorum, paylaşım, retweet oranları, sayfanın ay boyunca paylaştığı ileti sayısı, farklı ileti türlerinin kullanım oranları, iletilerde hashtag ve mention kullanımı, hayran sayısı, aylık artışı, artış istikrarı, sayfa bilgileri gibi birçok veri, markaları rasyonel ve objektif bir şekilde analiz eden algoritmanın temelini oluşturuyor.
Ücretsiz sosyal medya ölçümleme ve analiz sistemi BoomSocial’ın verilerinin ve eş zamanlı iş platformu BoomSonar’ın altyapısının kullanıldığı SocialBrands markaları, rakiplerini ve sektörleri objektif bir şekilde incelemek ve buna uygun strateji geliştirmek isteyenler için büyük bir fırsat sunuyor.