08.08.2018 - 01:30 | Son Güncelleme: 08.08.2018-1:30 A-A+

METABOLİZMA HIZINI ARTIRMANIN 5 YOLU



"Metabolizmam çok hızlı, bu yüzden kolay kilo verebiliyorum” veya “Metabolizmam o kadar yavaş ki, su içsem yarıyor" cümlelerini daha önce duymuş olabilirsiniz. Hatta belki ikisinden biri, sizin için de geçerli olabilir. Evet, hızlı bir metabolizmaya sahipseniz, kilo vermeniz çok daha kolay ve hızlıdır. Ama yavaş bir metabolizmanın varsa, bu süreç sizin için daha zorlu ilerleyebilir. Bu sebeple kilo vermek isteyenler, genellikle metabolizma hızını artırarak, süreci olumlu şekilde geçirmeye çalışır. İşte o yollardan bazıları...

1.Yeterli protein alın

Yemek yemek, metabolizma hızınızı artırmaya yardımcı olur. Çünkü yediklerimizin sindirilmesi, emilmesi ve vücutta kullanılması için ekstra kalori gerekir. Bu duruma, besinlerin termik etkisi denir. Proteinler, termik etkisi en yüksek besin grubudur ve yapılan çalışmalara göre, metabolizma hızınızı yüzde bin 530 oranında artırır. Ayrıca doygunluk verir ve gereğinden fazla yemenizi önler. Öğünlerde, yeteri kadar  protein içeren besinlere yer vermeyi unutmayın.

2.Su için

Su içmek, metabolizmanızı hızlandırabilir. Çalışmalar gösteriyor ki, 0.5 litre su içmek, dinlenme sırasındaki metabolizma hızınızı artırabilir. Su, ayrıca tokluk hissi sağlanmasına da yardımcı olur ve kilo kaybını destekler. Fazla kilolu yetişinler üzerinde yürütülen araştırmaya göre, yemekten yarım saat önce yarım litre
su içenler, içmeyenlere oranla yüzde 44 daha fazla kilo veriyor. 

3.Baharatlı yiyecekler tüketin

Kırmızı biber, metabolizma hızınızın artmasına yardımcı olabilecek kapsaisin isimli bir bileşen içerir. Kapsaisinle ilgili bir çalışma, kabul edilebilir dozlarda biber tüketmenin, her öğünde yaklaşık 10 kalori yakacabileceğini  gösterdi. Elbette tek başına baharat yiyerek, etkili olabilecek dozu almak ve kilo kaybı sağlamak mümkün değil. Ama baharatların metabolizmayı destekleyen  özelliği olduğunu unutmayın.

4.Yeşil çayı deneyin

Yeşil çay, metabolizmanızı hızlandırabilir, kilo vermenize ve verdiğiniz kiloları korumanıza yardımcı olabilir. Araştırmalara göre, yeşil çay metabolizma hızını yüzde 4-5 oranında artırabilir. Ayrıca yağ yakımını destekleyici etki de gösterir. İçindeki antioksidanlarsa, kalp sağlığı için faydalıdır.

5.Yüksek yoğunluklu egzersizler yapın

Metabolizmanızı hızlandırmamın bir yolu da egzersiz yapmaktır. Her türlü spor, metabolizmayı hızlandırmaya yardımcı olur. Özellikle yüksek yoğunluklu egzersizler, daha fazla yağ yakmanıza olanak sağlayabilir. Yüksek yoğunluklu interval antremanı (HIIT), hızlı ve yoğun egzersizler içerir.

 

 

 

Etiketler
Bilgi Yarışması"Zafer Bayramı"nı hangi tarihte kutluyoruz?
Aradığınız
Evi Hemen
Bulun!
araDetaylı Ara
©Copyright 2015 Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.