Malzemeler

1 adet muz veya 1/2 kivi ya da 8 adet çilek

2 tatlı kaşığı bal

1 çorba kaşığı süzme yoğurt

2 bardak süt

Hazırlanışı

Tüm malzemeleri mutfak robotundan geçirip soğuk olarak servis edin. Servis ederken yanına küçük çöp şişlere geçireceğiniz küp küp meyveler, çilekler, muzlar, kiviler meyve sevmeyen çocukları meyve yemeğe özendirecektir.

Dr.Enver Mahir Gülcan’ın notu

Burada özellikle değinmek istediğim nokta sütün içerisine az da olsa yoğurt karıştırılmış olması.

Süt, ister çiğ alınıp evde kaynatılsın, ister pastörize süt olsun. Yüksek ısıya maruz kaldığında içindeki prebiyotiklerin çoğunu kaybeder. Özellikle annelerin daha sağlıklı zannederek çiftliklerden getirttiği çiğ sütlerin mikroplardan arındırılabilmesi için dakikalarca kaynatılmaları gerekir. Dolayısıyla her şekilde bu kayıp yaşanır.

Fakat, burada önemli olan nokta, çocuklara sütü prebiyotikten ziyade içindeki kalsiyum ve proteini alabilmeleri için içiriyor olmamız. Yani eğer çocuğun prebiyotik almasını istiyorsak zaten süt yerine yoğurt veya kefir içirmek daha doğrudur. Bu tarifte de sütlü karışımın içerisine yoğurt katılmış olmasının sebebi içeceği prebiyotik dediğimiz faydalı bakteriler yönünden zenginleştirmektir.

Tarif: ExecutiveChef Ayşe Nil Dinler

www.kidsgourmet.com.tr