Hem kadınlarda hem de erkeklerde görülebilen migren, daha çok kadınlarda görülmektedir. Yapılan araştırmalar yetişkin nüfusun %70’inin dönem dönem baş ağrısına yakalandığını göstermektedir.

Migrenin; hafif ağrı olarak başlayıp şiddetli zonklama şeklinde kendini gösterebilir. Baş ve boyun bölgesine etki eder. Migren kısa süreli de olabilir fakat saatlerce hatta günlerce süren migren ağrıları da vardır. Bunun sebeplerinden biri de migreni tetikleyen besinlerdir. 

Araştırmalara göre vücut kitle indeksi normalin üstünde olan insanlarda migren ataklarının daha sık olduğu gözlemlenmiştir. Kilo fazlası olanlarda migren artışının gözlemlenmesi beslenmenin de etkisi olduğunu göstermektedir.

Çay, kahve ve çikolata bilinen başlıca migren tetikleyici yiyeceklerdir. Fakat migreni tetikleyen yiyecekler bunlarla sınırlı değildir. 

Migreni Tetikleyen Besinler Hangileri?

•Alkollü içecekler (Mayalı tüm içecekler)
•Deniz mahsulleri (Midye, karides, kalamar gibi…)
•Yağlı ve baharatlı yemekler/yiyecekler
•Hazır yemekler ve konserveler
•Tavuk suyu tabletleri
•Şarküteri ürünleri (Sucuk, salam, jambon, pastırma gibi...)
•Kakao ve çikolata
•Maya
•Baklagillerden bazıları (Mercimek, kuru fasulye gibi…)
•Yıllanmış peynirler (Camambert, çedar gibi…)
•Turunçgiller (Limon, portakal, greyfurt, mandalina gibi…)
•Kafein içeren içecekler (Çay, kahve, gazoz gibi…)
•Papaya, avakado, incir, kuru üzüm, kırmızı erik, muz 
•Sakatatlar (Böbrek, beyin, işkembe, karaciğer gibi…)
•Bakla
•Ekşi krema
•Sardalye, hamsi 
•Fermente, salamura ya da marine edilmiş ürünler
•Fıstık ezmesi
•Kuru meyveli ekmekler

Migrenden kaçınmak için neler yapılabilir?

•Yoga ve benzeri meditasyonlar
•Bol sıvı tüketimi ve düzenli beslenme ile birlikte açlığın sebep olacağı ağrılardan uzak durma
•Açık havada yürüyüş
•Düzenli uyku
•Aşırı ışık ve yüksek sesten uzak durma
•Bitki çayları tüketimi (Isırgan otu, melisa, ıhlamur gibi…)
•Kafeinden uzak durmak uzmanlar tarafından önerilen migrenden kaçınma yollarıdır.