'Ne üretildiğine' bakılmalı
İstismar edilmesi mümkün bir internet kavramı olan 'crowdfunding' (kitlesel fonlama anlamına geliyor, insanlar desteklemek istedikleri proje ve kişileri maddi olarak destekliyor) dünyanın her yerinde müthiş bir başarıya ulaştı.
Crowdfunding sayesinde internet kullanıcıları, projelerini beğendiği kişileri maddi olarak destekledi, bu projeler kitleselleşti ve daha da güzeli üretilmeye başladı.
Öte yandan crowdfunding'i pek çok kişi kötüye de kullandı.
Bir nevi ortak hayallerinizi kullanarak insanların iyi niyetlerini suistimal edince, yaptığınız şey crowdfunding olmaktan çıkıp 'insan silkelemek' gibi bir şeye dönüşüyor zira.
Crowdfunding'i önemli kılan şey, fonladığınız projenin ne olduğuna, üretilecek ya da yapılacak şeyin içeriğine, desteklediğiniz kişinin 'kim olduğuna' dikkat etmek olmalı.
Örneğin günümüzde, pek çok gazeteci crowdfunding sayesinde serbest gazetecilik yapıyor. Pek çok blogger ya da YouTuber da aynı yöntemle kendine gelir yaratıyor. Fakat bunun en güzel yanı, ortaya koydukları içeriğin destekçileri tarafından 'benimsenmesi' ve önemsenmesi...