Oynatma Listesi
HABERLER

Dünyaca ünlü restoranlara kurbağa bacağı

Türk yemek kültüründe yeri olmayan, ancak içerisinde barındırdığı zengin protein bakımından Avrupa’daki lüks restoranların menülerine giren kurbağa bacağı Adana ekonomisine yıllık 700 bin Euro katkı sağlıyor. Sasu Su ve Tarım Ürünleri Yönetim Kurulu Üyesi Nil Ece Yamanyılmaz, "Bizim kurbağalarımız başta Fransa olmak üzere birçok Avrupa ülkesine gidiyor. Adana kurbağası renk, tat ve boyut bakımından en idealidir o nedenle bizim kurbağalarımız hep revaçta” dedi. Türkiye’de sadece yabancı turistlere hizmet veren lüks oteller dışında tüketimi neredeyse hiç bulunmayan, ancak Fransa, İtalya, İsviçre, Belçika, Hollanda, İspanya ve Lüksemburg gibi ülkelerin mutfaklarında yoğun ilgi gören kurbağa bacağı için Adana, adını dünyaya duyurdu. Renk, tat ve boyut bakımından diğer 5 bin 250 türün önüne geçen Adana kurbağası kent ekonomisine her yıl 700 bin Euro katkı sağlıyor.Kurbağa işleme tesisine günlük olarak gelen torbalar dolusu kurbağa önce boyutlarına göre ayrılıp havuzlarda yıkanıyor. Ardından kurbağalar kesimhanede bayıltılarak baş ve ayakları kesilip iç organları çıkartılıyor. Son olarakta derisi yüzülen kurbağa, paketlenerek soğuk hava deposuna alınıyor.Sasu Su ve Tarım Ürünleri Yönetim Kurulu Üyesi Nil Ece Yamanyılmaz İHA muhabirine yaptığı açıklamada, haftalık 3 ile 4 ton arasında yıllık ise 200 ton kurbağa ihraç ettiklerini belirtti. Yamanyılmaz, “Günlük işleme yapıyoruz. Sabah kurbağaları kesime sokuyoruz, akşamları da paketleyerek ertesi sabah müşteri elinde olacak şekilde gönderiyoruz. İhracatımız tamamiyle Avrupa ülkelerine. Başta Fransa olmak üzere İtalya ve İsviçre’ye gidiyor. Adana kurbağasının eti çok lezzetli. Renk, tat ve boyut bakımından en ideal kurbağalardan bir tanesi. O yüzden bizim kurbağalarımız revaçta hep. Fransa gastronominin başkentidir. En ünlü restoranlara bizim kurbağalarımız giriyor. Şuanda ana müşterimiz Fransa” diye konuştu.
GÜNCELLENME
DETAYLARI GÖSTER