05.10.2015 02:30 | Son Güncelleme:
Bahar Atakan - Ankara

Mipcom’un onur konuğu Türkiye

Dizi ve programların alınıp satıldığı dünyanın en büyük organizasyonu Cannes MIPCOM Fuarı’ bu yıl Türkiye için daha büyük anlam taşıyor. Fuarın ‘reklam yüzü’ Türk dizilerini 100 ülkeye pazarlayan Global Agency CEO’su İzzet Pinto oldu

Fransa’nın Cannes kentinde bugün başlayıp 8 Ekim’e kadar sürecek MIPCOM Fuarı, dünya çapında televizyon yöneticilerine Türkiye’nin televizyon ve eğlence endüstrisinin zenginliğini keşfetme imkanı sağlayacak. Türk dizi ve film sektörünün detayıyla ele alınacağı fuarda, Türkiye’den Pinto, oyuncular Halit Ergenç ve Tuba Büyüküstün, Ay Yapım CEO’su Kerem Çatay, senaryo yazarı KeremDeren, TİMS CEO’su Timur Savcı da konuşma yapacak. ‘Yeni başarı hikayeleri bu fuarda çıkar’ sloganını belirleyen MIPCOM Fuarı, sektörde hızla büyüyen Global Agency şirketinin başarı öyküsünü seçti. Pinto’ya 3 ay önce teklif götüren fuar yetkilileri, Global Agency ve CEO İzzet Pinto’nun çalışmalarının yer aldığı tanıtım filmi de çekti. Pinto, fuar kapsamında katılacağı panelde de Türk formatlarının dünya pazarındaki yerini anlatacak.

Dizi tanıtımları yapılacak

Global Agency şirketi, bu yılki MIPCOM Fuarı’nda da Star TV ekranından yeni yayın döneminde izleyici karşısına çıkacak olan Muhteşem Yüzyıl - Kösem’in yanı sıra, Kaderimin Yazıldığı Gün, Paramparça ve Maral dizilerinin de aralarında bulunduğu çok sayıda Türk dizisinin tanıtımını yapacak. Pinto, ayrıca formatını kendisinin yazdığı ve şu anda Çin’de reyting rekoru kıran “Is That Really Your Voice” yarışmasını da pazarlamak üzere görüşmelerde bulunacak. Binbir Gece dizisinin Sırbistan, Slovakya, Çek Cumhuriyeti, Ukrayna, Rusya, Pakistan, Afganistan, Güney Amerika, Vietnam, Ortadoğu, Kazakistan ve Slovenya’ya satılmasının ardından yoluna Muhteşem Yüzyıl ile devam eden Global Agency, 70 ülkeye pazarlanan dizinin başarısıyla sektörde en büyük bağımsız dağıtım şirketi haline geldi.

Hindistan’dan alınıp Çin’e satılıyor

Yurt dışından da çok sayıda format satın alarak bunları diğer ülkelere pazarlayan Global Agency’nin CEO’su İzzet Pinto, “Son olarak dizi sektöründe Güney Amerika ve Asya’ya da girdik. Kanal D’nin Bana Herşey Yakışır adlı yarışma programı, 40 ülkeye satıldı. Fransa ve Almanya’da reyting rekorları kırdı. Birçok ülkede en çok beğenilen gündüz kuşağı formatı oldu. Şu anda farklı ülkelerden de format alıp yurt dışına satıyoruz. Örneğin, Hindistan’dan alıp Çin’e satabiliyoruz. Pazarımız iyice büyüdü” dedi.

MIPCOM Fuarı’nda şirketinin başarı öyküsünü paylaşmaktan mutluluk duyduğunu dile getiren Pinto, “Bu teklif benim bugüne kadar aldığım en güzel hediye oldu. Böyle büyük bir fuarda, hem de Türkiye’nin onur konuğu olduğu yıl başarı hikayemizi anlatacak olmaktan gururluyum. Türk dizileri 7 yıldır tüm dünyada gösteriliyor ve giderek daha da artan bir ilgiyle karşılanıyorlar” sözleriyle sektörde geldikleri yeri aktardı.

Bu habere ifade bırak
  • 0Mutluyum
  • 0Şaşkınım
  • 0Kararsızım
  • 0Kızgınım
  • 0Üzgünüm
Toplam Oy0