Milliyet Tatil

30.07.2018 - 17:35 | Son Güncelleme: 30.07.2018-17:41

Misafirlerimiz bizden anı ve güler yüz alıyor

Ön büro, otel organizasyonunda misafirlerde ilk intibahın oluştuğu departman olması sebebiyle, kurumun en önemli noktalarından biridir. Aynı zamanda misafirlerin karşılaştıkları her sorunda kendilerini ifade etmek için tercih ettikleri yer olan ön büro, bu açıdan otel ile müşteri arasında da bir köprü görevini üstleniyor. Hilton İstanbul Bomonti Bel Kaptanı Gökçe Söylemezoğlu, departmanın işleyişi hakkında bilgi aldık.

Sitene Ekle

İhsan Dindar - Milliyet Tatil

Gökçe bey dilerseniz sizi tanıyarak başlayalım…

Tabii, ben Gökçe Söylemezoğlu. Otelin açılışından beri buradayım. 2013’ten beri. Ön büro departmanındayım. Bölümün hemen hemen her alanında görev aldım. Şu anda Bel Kaptanlık yapmaktayım.

 

Bir otelin olmazsa olmazlarından olan ön büroyu bize anlatabilir misiniz? Ön büronun görevleri nelerdir?

Biz ön büroyu otelin beyni olarak görüyoruz. Otelde konaklayacak misafirimiz geldiğinde yasal işlemlerini, kimlik bildirimi, ödemesi, odaların yer gösterimi ve oda seçilmesi gibi girişte ve çıkışta gerçekleşen tüm süreçte insanlar bizimle karşılaşıyor. İlk intibah bizimle oluşuyor. Giderken de memnun olup olmadıklarını görebiliyoruz. O yüzden kritik bir noktadayız. Misafirlerimiz daha gelmeden bizimle iletişim haline geçiyorlar. Bazı özel istekleri olabiliyor. Örneğin misafirlerimiz arasında odadaki oksijen seviyesi konusunda hassasiyeti olanlar var. Oksijen makinesi isteyebiliyorlar. Kuş veya kaz tüyü yastık dışında uyuyamıyorlar. Bu arada bu bahsettiklerim sık karşılaştığımız talepler. Misafirlerimiz gelmeden bu taleplerin karşılanmasında housekeeping ile irtibata geçiyoruz. Bunun yanı sıra çıkış yaparken şayet yaşadılarsa sorunu çözme konusunda istişare yapıyoruz. İstanbul’a ilk gelişleriyse kentte gezip görecekleri yerler konusunda bilgilendirme yapıyoruz. Aynı zamanda havaalanı transferleriyle de arzu ederlerse ilgileniyoruz.

 

 

Müşteriyle en çok temas eden departmansınız. Nelerle karşılaşıyorsunuz?

Misafirlerimizde şöyle bir algı var, bu aslında dünya geneli için geçerli, tüm sorunlarda ilk bize ulaşıyorlar. O yüzden aslında iş yükümüz fazlalaşıyor. Eğer priz çalışmıyorsa bu sefer biz teknik servise haber veriyoruz. Odasının temizlenmesini istiyorsa housekeeping departmanına haber veriyoruz. Bizim elimizde bir şey yok. Bizden bir şey satın almıyorlar. Misafirlerimiz bizden anı ve güleryüz satın alıyor.  Problemi en kısa sürede çözmek için buradayız. Bizde herkesin kendi başına karar verme yetkisi var. Otel müdür tarafından sağlanan bir şey bu. Böylece elektronik mektup kirliliği yaşanmadan herhangi bir soruna anında müdahale edebiliyoruz. Bu yüzden personel de mutlu, misafirlerimiz de hızlı çözümden memnun.

 

Peki departmana bir çalışan dahil edilirken ne gibi hususlara dikkat ediyorsunuz?

İngilizce zaten artık doğal olarak olması gereken bir şey. Bunun yanı sıra ikinci bir dil tercih sebebi oluyor. İş tecrübesi ve enerjisi de bizim için çok önemli. Çalışan arkadaşlarımız genellikle 20 ve 30lu yaşlar aralığında. Biz bu arkadaşları sürekli olarak kendi içimizde de yetiştiriyoruz. Yüksek pozisyonlardaki çalışanları dışarıdan çok da fazla almamayı tercih ediyoruz. En iyi üniversiteden mezun olabilirsiniz ama karşınızdakiyle diyalogunuzda elektrik yoksa bu bir anlam ifade etmez.  

 

ihsan.dindar@milliyet.com.tr

http://instagram.com/ihsandinovski


©Copyright 2018 Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.
İlginizi ÇekebilirX