MOBBİNG(PSİKOLOJİK TACİZ) BEL AĞRISINA SEBEP OLUYOR!
Bel ağrısı tıpkı boyun ağrısında olduğu gibi bütün toplumlarda yaygın olarak görülen bir sağlık problemidir.Dünya nüfusunun %65-80'i hayatlarının herhangi bir döneminde bel ağrısı ile karşılaşmaktadır.Bunu tetikleyen sebepler ise diğer sağlık problemleri olduğu gibi yaşamımızı idame ettirmemiz için yapmış olduğumuz diğer faaliyetlerde olabilmektedir.
Yaşadığımız dünyada modernleşme ile birlikte sadece çevresel değil aynı zaman da sosyal yöndende değişime uğrmaktayız ve maalesef bu durum beden sağlığımızda da negatif etkilere sebebiyet vermektedir.Öyle ki artık bel ağrısı gripten sonra görülen yaygın hastalık belirtilerinde yerini almıştır.Her ne kadar bel ağrılarında iyileşme dönemi iyi olarak değerlendirilse de bel ağrısına bağlı sakatlık tedavisi güç olan bir durumdur.Aniden meydana gelen bel ağrısı bulunan hastaların yarısından fazlası 6 hafta içinde iyileşmekte iken %7–10 kadarı 3 aydan uzun sürüp iş gücü ve ekonomik kayıba yol açmaktadır.Çalışan kişilerde ise bel ağrısıni tetikleyen sebeplerin başında mobbing gelmektedir.Kişi günün çoğunu işyerinde geçirmekte olup maruz kaldığı mobbing ile diğer beden sağlığını olumsuz etkilediği gibi bel ağrısınada sebebiyet vermektedir.Yine herşeyin başı stres devreye girmektedir.
Çalışan nüfusun her yıl %25-50’si bel ağrısına yakalanmaktadır.Özellikle çalışan kesimi daha fazla olumsuz etkilemektedir bu durum kişiyi sosyal yaşamından alıkoymak ile beraber uzun süreli fiziksel,ruhsal,duygusal ve gelişimsel bir engele yol açması sebebi ile sosyoekonomik açıdanda önem teşkil etmektedir.
Bel ağrısının sebebiyeti nedir?
Bel ağrısına birçok durum sebep verebilmektedir bunlar fazla kilolu olmaktan tutunda işyerinde yaşadığınız stres asıl önemli sebeplerden biri ise maruz kaldığınız mobbing(psikolojik taciz).Bu durumda birçok şeye sebebiyet verdiği kadar bel ağrısınada yol açmaktadır.
Bel ağrısı sebeplerini kısa başlıklar altında toplarsak ;
Stres/mobbing
Fazla kilo
Hareketsiz Yaşam
Bel fıtığı
Çalışma sandalyeniz(evinizde,işyerinizde bulunan)
Fazla kilo
Vücuda uygun olmayan yatak tercihi
Kas kökenli ağrılar
Peki Bel Ağrısından Nasıl Korunabilirim?
Bel ağrısına neden olan sebepler belirlendikten sonra, nedene yönelik girişimler dışında günlük yaşamda belin nasıl kullanılacağının öğrenilmesi, tedavinin ve ileriye yönelik korumanın temelini oluşturmaktadır. Bel ağrılarının çok sık tekrarlayabildiği
göz önüne alındığında ergonominin bilincine varıp doğru bir şekilde uygulayabilmemiz için uygun ortam sağlamalıyız.Örneğin ofis çalışanları için çalışanları uzun süre sabit pozisyonda kalmaya zorlayan bu iş kolu zaman içerisinde çalışanlarda çeşitli kas ve iskelet sistemi şikâyetlerinin oluşmasına neden olmaktadır.Kendinizin yapacağı küçük düzeltmeler ile bel ağrısı risk faktörlerini indirgeyebilirsiniz.Örneğin;
Ofis sandalyeniz belinizi destekleyecek bel anatomisine uygun olmalı, Ayrıca kolay hareket etmesi için tekerlekleri (en uygun olanı 5 tekerlek), kolların dinlendirilmesi için yan kollukları ve yeterli ebatta oturma tablası olması gerekir.
Gözler bilgisayarın üst hizasında olmalı yaklaşık olarak bu açı 30 derece olmalı
Dirsekler 90 ile 70 derece arasında dirsekler ile eller aynı hizada olmalı.
Bu küçük örneklemelerin dışında asıl önemli yapmanız gereken şey ise DÜZENLİ EGZERSİZ yapmak.Bu sayede bel ağrısı riskini minimuma indirgemiş olucaksınız.Bunu yapmak için ise uzman bir fizyoterapiste başvurup size özel bir egzersiz programı oluşturması.Dikkat ederseniz kişiye özel diye belirtiyorum çünkü işinin ehli fizyoterapistler sizi bir bütün olarak değerlendiriğ mevcut olan rahatsızlıklarınızı değerlendirerek size en uygun egzersiz seansı planlayacaktır.
Unutmayın bilinçsizce ve kişiye özel olmayan egzersizler büyük sağlık problemlerine sebep olmaktadır.
Sağlıkla kalın...
instagram:mselenakkurt
websitesi:www.istanbulfiziktedavim.com