Teknoloji Mobil erotizm rüzgârı

Mobil erotizm rüzgârı

30.01.2006 - 00:00 | Son Güncellenme:

Bugüne kadar geliştirdikleri yeni teknolojiler ile tüketicilere ulaşmaya çalışan cep telefonu üreticilerinin şimdiki hedefi tasarım ve moda odaklı telefonlar.

Mobil erotizm rüzgârı

Teknonet
ŞÜKRÜ ANDAÇ

Mobil erotizm rüzgârı

Nokia, Motorola, Siemens Mobile, Sony Ericsson ve Samsung. Mobil dünyanın önde gelen oyuncuları. Hepsinin ortak özelliği cep telefonu üreticisi olmaları. Dev firmaların yer aldığı cep telefonu piyasasında, firmalar tüketicinin karşısına farklı ürünlerle çıkmak ve pazar payını artırmak için birbirinden farklı uygulamalara imza atmaya başladı.

Bu gelişmede en ilgi çekici örneklerinden biri ise, Siemens Mobile’ın moda kategorisi olarak adlandırdığı segmentte yer alan ‘Xelibri’ serisi telefonlar oldu.

Farklı tasarımlar

Erotizm yüklü fotoğraflar ile tanıtılan moda odaklı Xelibri kategorisinin sekiz modeli, hem tasarım hem de teknoloji olarak birbirinden farklı pek çok özelliğe sahip. Örneğin serinin sekiz numaralı modeli, sadece telefonun merkezine yerleştirilmiş tek bir tuş ile yönetiliyor, kolye gibi kullanılabiliyor ve mevcut pek çok mobil teknolojiyi destekliyor. Hatta telefon üzerinden radyo dinlemek de mümkün.

Yeni bir marka yaratıldı
Alman cep telefonu üreticisi Siemens Mobile, farklı bir kategori olarak adlandırılan Xelibri’yi yeni bir marka olarak tanıttı. Böylelikle, cep telefonu üreticileri arasında farklı bir marka yaratarak, pazar payını artırma yolunu seçen ilk firma Siemens Mobile oldu. Bunun sebebi, tasarım odaklı hazırlanan telefonların aynen bir moda ürünü gibi lanse edilmesinden kaynaklanıyor. Bu yüzden de ilk olarak Xelibri serisi Fransa, İtalya ve İngiltere gibi modada öncü ülkelerde piyasaya çıkartıldı. Şu an için pek çok Avrupa ülkesinde satılmaya başlanan Xelibri serisinin, Siemens Mobile Türkiye yetkililerinden alınan bilgilere göre yakın zamanda Türkiye’de de piyasaya çıkartılması planlanıyor.

Xelibri’de sekiz farklı model var
Rakamlar, Xelibri serisi telefonların modellerine isimlerini veriyor. 2003 yılında serinin ilk dört ürünü tanıtılmıştı. 2003’ün sonunda ise sonbahar - kış serisi olarak dört yeni ürün daha tanıtıldı. Xelibri’nin sekiz numaralı boyuna asılarak da taşınabilen cep telefonu, telefonun merkezindeki tek bir tuş tarafından yönetiliyor. Telefonda yer alan bu tek tuşun dört kenarındaki yönlendirme tuşları ise menüler arasında dolaşmayı sağlıyor. Telefon numaralarının ses kullanılarak aranabildiği sekiz nolu Xelibri’den radyo dinlemek de mümkün. Stereo kulaklık ile birlikte satılan cep telefonun tasarımı ise hayli ilgi çekici.

Ayna yüklü cep
Xelibri’nin altı numaralı cep telefonu, içerisinde ayna kaplı bir mekanizmaya sahip ve yuvarlak hatlarıyla dikkat çeken bir model. 90 gram ağırlığındaki telefon, kadınların makyaj çantalarından ayırmadıkları pudra seti düşünülerek tasarlanmış. Telefonun tuş takımı ise merkezdeki aynanın etrafına yerleştirilmiş. Xelibri’nin yeni modellerinden beş ve yedi numaralı modeller de giyilebilir telefon olarak tasarlanmış. Xelibri markalı telefonların tüm özellikleri ve farklı tasarımlara firma tarafından hazırlanan www.xelibri.com adresinden ulaşmak mümkün.

Online müzik market raflarında
Supermarket devi Wal - Mart resmi internet sitesinden müzik parçası satışına başladı
Bilgisayar devi Apple’ın her bir müzik parçasını 99 cent fiyattan sattığı internetteki iTunes mağazasının başarılı performans göstermesiyle birlikte, karşısına online müzik piyasasında rakip olarak Dell firması çıkmıştı. Analistler tarafından beklenilen bir gelişme olarak adlandırılan bu atağın ardından geçtiğimiz haftalarda online müzik piyasasına ilginç bir oyuncu daha girdi. ABD’li süpermarket zinciri Wal - Mart, internet sitesinden müzik parçası satmaya başladığını açıkladı, hem de Apple’dan çok daha ucuz bir fiyatla. Asda süpermarket zincirinin de sahibi olan Wal - Mart’tan müzik parçası yüklemek isteyen bilgisayar kullanıcıları, her bir parça için 88 cent ödeyecek.

Apple, geçtiğimiz ay, 25 milyon müzik parçası sattığını açıklamıştı. Analistler, önümüzdeki dönemde yeni oluşmaya başlayan bu pazarda yeni oyuncuların yer almasının kaçınılmaz olmasını bekliyor. Bu üç oyuncunun ardından online müzik piyasasına göz kırpan diğer devler ise Microsoft’un MSN’i ve Time Warner’s AOL şirketi.

DİJİTAL OYUNCAKLAR


2100 parçalık şarkı deposu
Creative firması, yeni model müzik deposunu tanıttı. Nomad serisinin MuVo2 adlı modeli 4 GB’lık hafıza kapasitesine sahip. Compact flash hafıza kartı kullanan yeni model müzik deposu 4 GB’lık hafıza ile WMA formatında 2100 müzik parçasını içerisinde saklayabiliyor. ABD’de 490 dolar fiyattan satılması beklenen üründe, mavi ışıklı LCD ekran yer alıyor. Dolu batarya ile 14 saat kesintisiz müzik dinlemenin mümkün olduğu MuVo2, MP3 ve WMA formatlarında müzik parçalarını çalabiliyor. Yeni model müzik deposunun gelişmiş menüsü ise parçaların kolaylıkla listelenmesini sağlıyor. www.nomadworld.com

Yeni nesil oyun kumandası
Sony firması tarafından geliştirilen oyun konsolu Play Station için geliştirilen kablosuz oyun kumandası 2.4 frekansında koblosuz oyun platformunu destekliyor. Intec firması tarafından geliştirilen oyun kumandasındaki titreşim özelliği ise oyunların çok daha gerçekçi hale gelebilmesi için tasarlandı. Bu özellik titreşim özelliğini destekleyen oyunlarda çalıştırılabiliyor. İki adet kalem pil ile çalıştırılan oyun kumandasının satış fiyatı ise 40 dolar. www.amazon.com