Ekonomi Mobilyada ‘yatak yorgan’ harekâtı

Mobilyada ‘yatak yorgan’ harekâtı

28.07.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Doğtaş Kelebek, mobilya yanında yatak ve ev tekstili alanında mağazalaşmak için atağa kalktı. Firmanın CEO’su Ersin Serbes, “Bu alana yeni bir markayla gireceğiz. Çok iddialıyız. Sektörün en önemli oyuncusu olacağız” diye konuştu

Mobilyada ‘yatak yorgan’ harekâtı

Mobilya sektörünün önde gelen markalarından Doğtaş Kelebek, yatak ve ev tekstili mağazaları açmak için kolları sıvadı. Halihazırda yatak üretimi yapan firma, mobilyanın gölgesinde kalan bu ürün grubunu yeni markayla yeni mağazalarda tüketiciyle buluşturmaya hazırlanıyor.

Haberin Devamı

Doğtaş Kelebek CEO’su Ersin Serbes, yatak üretimi yaptıkları halde tüketicinin aklında hep mobilyacı olarak yer aldıklarını belirterek, “Bu nedenle yeni yatak markası çıkarıyoruz. Eylül sonu ekim ayı başında lansmanını gerçekleştireceğiz. Önce Doğtaş mağazaları içinde bir alanda yer alacak. Daha sonra dışarıya taşıyıp yatak ve ev tekstili mağazası konseptiyle büyüteceğiz” dedi.

‘İddialı giriyoruz’

Yatağın Türkiye’de önemli bir pazar olduğunu dile getiren Serbes, pazarda çok oyuncu olsa da bu alanda daha kaliteli işler yapacak markalara ihtiyaç olduğunu kaydetti. Serbes, 2 milyar dolarlık yatak pazarında markalı olarak kabul edilebilecek oranın halen yüzde 5-10’larda olduğunu da aktararak, “Biz zaten bu alanda varız ama tüketici bizi hep mobilyayla özdeşleştiriyor. Yatak algısı yaratan yeni bir marka yaratacağız. Çok da iddialı olacağız. Üç, beş yılda sektörün en önemli oyuncularından biri olmayı hedefliyoruz. Hemen her yere yayılacağız. Yurtdışındaki mağazalarda da olacak. İlk etapta yatak ve beyaz ev tekstilinde mağazalaşıyoruz. Yatak, baza, başlık ve yatak odası içinde olabilecek yorgan, yastık gibi beyaz ürünler olacak. Daha sonra da renkli dünyaya gireceğiz” bilgisini verdi.

Haberin Devamı

Doğtaş Kelebek, 2017 yılına da iyi bir giriş yaptı. Mart ayında başlayan mobilyada KDV indirimi sektör yanında onları da olumlu etkiledi. Ersin Serbes, sektörde geçen yıla göre yüzde 20-30 arasında bir büyüme gerçekleştiğini, kendilerinin de ilk altı ayda yüzde 40 oranında büyüdüğünü söyledi. İkinci yarıda da olağanüstü bir şey yaşanmazsa sonuçların daha iyi olacağını kaydeden Serbes, yurtdışı pazarlara olan odaklarını da artırdıkları belirtti.

Serbes, sözlerini şöyle sürdürdü: “Özellikle yakın coğrafyadaki savaş ve belirsizlik ihracatı etkiliyor. Uzakdoğu’ya yöneldik. Hindistan, Pakistan, Sri Lanka gibi pazarları zorluyoruz. Merkezi Avrupa da radarımızda. Yurtdışıyla ilgili hazırlık dönemini geride bıraktık. Yılın ikinci yarısında bunun meyvelerini toplayacağız. Doğtaş’ın 150 mağazasının 50 tanesi yurtdışında. Kelebek’in de 100 tane yurtiçi, 10 tane de yurtdışında mağazası var. 50 tane de Kelebek Mutfak mağazamız var. Toplam mağaza sayımız 350’nin üzerinde. Bu yıl yurtdışında 91 tane daha mağaza açacağız. Yurtdışında toplamda 50 mağazamız var. Yurtiçinde de mağaza açılışları olacak. Toplamda 400 mağazası sayısını aşmayı planlıyoruz.”

Haberin Devamı

600 milyon TL ciro

Doğtaş Kelebek’in, Düzce ve Biga’da üretim tesisleri bulunuyor. Serbes, 10 milyon euro’luk yatırımla buralardaki üretim kapasitelerini de yüzde 25 ortanında artırdıklarını kaydetti. Finansal rakamları hakkında da bilgi veren Ersin Serbes, “2017 yılı ciro hedefimiz 600 milyon TL. 525 milyon TL’ydi ancak rakamı yükselttik. 2023 yılında ise 3 milyar TL’lik ciro hedefi koyduk” dedi.

Sektörün ihracatı 3 milyar dolar

Sektörü de değerlendiren Ersin Serbes, yılda 3 milyar dolara yakın ihracat yapan sektörde ithalat oranının da çok düşük olduğuna dikkat çekti. Serbes, “Sektörün ithalatı sadece 800 milyon dolar. Onu da bahçe mobilyası gerçekleştiriyor. Ev mobilyasında ithalat oranı çok düşük. Katmadeğeri tamamen ülkeye kalan bir üretim. Devlet destekleri devam ederse bu ithalat oranı da düşer. Sektörümüz çok emek yoğun ve istihdamın artışına da önemli oranda destek veriyor” dedi.

Haberin Devamı

Açık renkler tercih ediliyor

Mobilyada trendler her yıl değişiyor. Sezon mart ayında başlarken, tasarımlar önceden belirleniyor. Ersin Serbes, her yıl farklı renk ve tasarımlar çıkardıklarını belirterek, trendlerle ilgili şunları söyledi: “Türkiye’de oturma grupları ve koltuk takımlarında artık açık renk tercihi var. Eskisi gibi yemek odası alınmıyor. TV ünitesi ve sehpa revaçta. Bu tür ürünlerde koyu renk isteniyor. Yatak odalarında da açık renk tercihi var. Artık herkes fonksiyonel mobilya istiyor. Fiyat olarak da yatak odasına çok bütçe ayrılmıyor, oturma odaları için kesenin ağzı açılıyor.”

Türkiye’de önceden 15 yıl olan mobilya değiştirme süresi ise 7 yıla inmiş durumda.