Spordan önce ve sonra ne yenmeli? Hangi besin kaç kalori?

Nurullah Akbıyık
8703
OKUNMA

Formunu korumak isteyen herkes için spor ve diyet şart! Tabii bu iki etken arasında birbiriyle çelişen çok şey var. Bazıları bir saatlik spor esnasında bile atıştırabiliyor. Bazıları ise spor öncesi karbonhidrat yüküne ihtiyaç olduğunu düşünüyor. Ufak bir atıştırmanın sonucunda kaç dakika koşmak ya da yürümek gerektiği hakkında gerçekten bir fikriniz var mı?

1) 330 ml şekerli içecek

<strong>1)&nbsp;</strong><strong>330 ml şekerli i&ccedil;ecek</strong>
330 ml (bir minik kutu) meşrubatı içtiğimizde 180 kalori alırız.

Bunu yakmak için ise tam 26 dakika yürümek ya da 13 dakika koşmak gerekir.

2) Standart boy çikolata

<strong>2) Standart boy &ccedil;ikolata</strong>
Standart bar halinde satılan çikolatada ortalama 229 kalori bulunur.

Bunu yakmak için 42 dakika yürümeye ya da 22 dakika koşmak gerekir.

3) Tavuklu ve pastırmalı sandviç

<strong>3)&nbsp;</strong><strong>Tavuklu ve pastırmalı sandvi&ccedil;</strong>
Böyle leziz bir sandviç yediğimizde aşağı yukarı 445 kalori alırız.

Yakmak için 1 saat 22 dakika yürümek ya da 42 dakika koşmanız gerekir.

4) Büyük boy pizzanın dörtte biri

<strong>4)&nbsp;</strong><strong>B&uuml;y&uuml;k boy pizzanın d&ouml;rtte biri</strong>
Dörtte birinde 449 kalori olduğunu düşünürsek, tamamını yediğimizde kaç kalori olduğunu hayal etmek istemiyorum.

Bu kaloriyi yakmak için 1 saat 23 dakika yürümeniz ya da 23 dakika koşmanız lazım.

5) Orta boy mocha kahve 

<strong>5)&nbsp;</strong><strong>Orta boy mocha kahve&nbsp;</strong>
Günümüzde neredeyse Türk kahvesi kadar gideri olan mocha'da 299 kalori bulunuyor.

Bir kahve için 53 dakika yürümek ya da 28 dakika koşmak... Değer mi? 

6) Paket cips

<strong>6)&nbsp;</strong><strong>Paket cips</strong>
Sevdiğimiz her şeyin ne kadar yüksek kalorili öğrendiğimizde yemekten soğuyoruz.

171 kalori için 31 dakika yürümek ya da 16 dakika koşmak... Of be!

7) Kuru kavrulmuş fıstık (50gr)

<strong>7)&nbsp;</strong><strong>Kuru kavrulmuş fıstık (50gr)</strong>
"50 gram dişimin kavuğuna bile yetmez" diyen arkadaşlarımız 296 kaloriyi duyunca bir an duraksayacaklardır sanırım.

296 kalori için 54 dakika yürümek ya da 28 dakika koşmayı göze alan fıstığı kapar!

8) Rulo pasta

<strong>8)&nbsp;</strong><strong>Rulo pasta</strong>
Misafirlikte yediğiniz o rulo pastanın dilimi tam 420 kaloridir.

31 dakika yürümeyi ya da 16 dakika koşmayı göze alıyorsanız afiyet olsun.

9) Bir kase tahıl

<strong>9)&nbsp;</strong><strong>Bir kase tahıl</strong>
Artık 172 kalori ettiğini bildiğinize göre yerken bir kez daha düşünürsünüz.

Bunu yakmak için de 31 dakika yürümeniz ya da 16 dakika koşmanız gerekiyor.

10) Yabanmersinli kek

<strong>10)&nbsp;</strong><strong>Yabanmersinli kek</strong>
265 kalori yakmak için 48 dakika yürüyüş veya 25 dakika koşu yapmanız gerekir.

Spordan önce karbonhidrat tüketmeyin

Spordan &ouml;nce karbonhidrat t&uuml;ketmeyin
Egzersiz öncesi yediğiniz yemek çoğunlukla uyku getirir.

Mesela bir tabak makarna yedikten iki saat sonra gözünüzden uyku akmaya başlaması normal. 

Ancak kırmızı et, kahve ve Hindistan cevizi yağı gibi şeyler hem karnınızı tok tutar hem de uyku yapmaz.  

Yulaf, muz ve yumurta akı da tavsiye ediliyor.

Spordan 1 saat önce meyve yiyebilirsiniz

Spordan 1 saat &ouml;nce meyve yiyebilirsiniz

Spor yaparken enerjiye ihtiyacınız var, dolayısıyla öncesinde meyve yiyebilirsiniz.

Spor bittikten sonra ise salata, avokado püresi gibi şeyle

Karbonhidratları diyetinizden çıkarmayın

Karbonhidratları diyetinizden &ccedil;ıkarmayın

Günümüzde birçok kişi karbonhidratlardan kaçınıyor ama yoğun egzersiz yapanlar için karbonhidrat büyük önem taşır.

Egzersiz sonrası yemek için yarım saat bekleyin

Egzersiz sonrası yemek i&ccedil;in yarım saat bekleyin
Kas oluşturmak için vücudunuzun ihtiyaç duyduğu besinleri alması çok önemli.

Egzersiz yapmadan 30 dakika önce vegan türü şeyler yemek protein sağlar.

Çünkü vegan tarzı yemekler ağır yemekler değildir.

Egzersizden sonra protein önem kazanır.

30 dakika bekledikten sonra hafif bir tavuk salatası yiyebilirsiniz. 

Ve son olarak kendinize iyi davranmanız önemli...

Ve son olarak kendinize iyi davranmanız &ouml;nemli...
Haftada bir gün canınız ne istiyorsa onu yiyin! :)

Bu makaleye ifade bırak
Toplam Oy
19