EkonomiRSS
15.01.2012 - 02:30 | Son Güncelleme: 15.01.2012-1:12

Murpa Çay, % 2 pay hedefliyor

Yaklaşık 15 yıldır çay piyasasında olan ve bergomat aromalı çeşidiyle bilinan Murpa Çay, Nisan 2011’den itibaren rize, tiryaki, harman ve filiz olarak 4 yeni çeşitli ürün sayısını artırdı.

Sitene Ekle
Murpa Çay, % 2 pay hedefliyor

AYFER YILDIZ

Bünyesinde Murpa Çay’ı barındıran Utmina Pazarlama’nın Genel Müdürü Yaşar Girit, bu yılsonunda 50 milyon TL ciro ile pazardan yüzde 2 pay almayı hedeflediklerini belirtti. Şirketin, 2015 yılı hedefi ise sektördeki pazar payını yüzde 4-5 oranına çıkarmak.
Murpa Çay markasının 2010 yılında Atay ailesi bünyesine katıldığını anlatan Girit, “Murpa Çay markasıyla poşet ve demlik çay kategorisine de gireceğiz. Ayrıca, bu yıl içinde gıda alanında
2-3 yeni marka daha oluşturmayı planlıyoruz” dedi. Murpa Çay’ın şu anda zincir marketlerin yüzde 80’inde bulunduğunu belirten Girit, Şubat 2012 itibariyle 80 ilde distribütörlerinin olacağını söyledi.



Tüketimde ilk sırada
Şu anda çay pazarının 2.25 milyar TL olduğunu, pazarın yüzde 50’sinin Çaykur’da, yüzde 30’unun ise Lipton ve Doğuş’ta olduğunu belirten Yiğit, geri kalan yüzde 20’lik payın diğer oyuncularda olduğunu belirtti. Türkiye’de 200’ün üzerinde çay markası bulunuyor.
Türkiye’de kişi başı yıllık çay tüketimi 3 kilogram. Türkiye, 2010 yılında dünyada çay tüketiminde İngiltere ve İrlanda’yı geçerek ilk sıraya yerleşti. Türkiye, çay üretiminde ise dünyada 5. sırada bulunuyor. Geçen yıl 213 bin ton çay üretimi yapıldı. Bu dünya çay üretiminin yüzde 6’sını oluşturuyor. Çay üretiminde ilk sırada ise yüzde 38’lik pay ile Çin geliyor. Çay üretiminin yüzde 80’i Asya’da yapılıyor.

Sektör çift haneli büyüyor
Çay sektörünün her yıl çift haneli büyüdüğünü anlatan Yaşar Girit, “2009 yılında yüzde 15 büyüyen sektörün 2010’da yüzde 10 büyümesi bekleniyor” dedi. Bu yıl da sektördeki çift haneli büyümesinin süreceğini belirten Girit, “Bu pazardaki payımızı artırmak istediğimiz için ‘çayınızı tazeleyelim’ sloganıyla tanıtımlarımıza ağırlık verdik. Bu amaçla kum sanatçısı Veysel Çelikdemir ile hazırladığımız reklam filmi çok ilgi çekti. Şimdi AVM’lerde Çelikdemir’in çay ile gösteri yapmasını planlıyoruz” dedi.

10 milyon TL yatırım
Utmina, yerli ve yabancı markaların Türkiye’deki pazarlamasına da talip. Yaşar Girit, özellikle Ortadoğu’dan Türkiye’ye yatırım yapmak isteyen firmaların kendilerine başvurduğunu belirtti. Şirket, bu yıl 10 milyon TL’lik yatırım planlıyor. Girit, bu yatırımların Gebze’de 4 bin metrekarelik yeni genel müdürlük ve paketleme binasının yanı sıra Rize’de üretim fabrikası olacağını kaydetti.


En son çıkan oyunları mı merak ediyorsunuz? Oyun tutkunları buraya!

Etiketler: Girit,Lipton
Yorum Yazın
Gönder
Detaylı Ara
En Çok Konuşulan Haberler
İMKB 10077.921 %-1.33
Deger%
ASYAB0.7110.94
PRZMA1.707.59
FINBN3.095.82
MERIT5.505.77
DGATE6.664.88
Tümü »

Aşk-ı memnu adlı romanda varlıklı olan adnan beyin oğlunun adı nedir?
©Copyright 2012 Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.
İlginizi ÇekebilirX