Ekonomi ‘Müşteri değil hayran toplayın’

‘Müşteri değil hayran toplayın’

08.11.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Pazarlama, iletişim ve yaratıcılık liderlerinin buluşma noktası Brand Week Istanbul, bu yıl beşinci kez Zorlu Performans Sanatları Merkezi’nde başladı. İlk gününde Iron Maiden solisti Bruce Dickinson, besin futüroloğu Morgaine Gaye gibi birbirinden efsane konuşmacıları konuk eden Brand Week Istanbul, 10 Kasım’a kadar devam edecek.

‘Müşteri değil hayran toplayın’

Tüm iş dünyasına ‘Müşteri değil, hayran toplayın’ mesajıyla seslenen Bruce Dickinson’ın Brand Week Istanbul’daki konuşmasının ana teması müşteriden hayran yaratmak üzerine oldu. Dickinson, günümüzde ilişki kurmanın en önemli güçlerden biri olduğunu vurguladı. “İletişim kurmuyoruz, mesajlaşma adı altında aramızda harfler savuruyoruz. Aslında bir mesajımız var fakat cevap alamıyoruz” diyerek bugünün iletişim dünyasını tanımlayan Dickinson, “Tıpkı konserler gibi müşterinizle bir araya gelme yollarını bulun” dedi.

Haberin Devamı

Tat seçmede etkili

Morgaine Gaye, Brand Week Istanbul’daki konuşmasına yediğimiz şeyi seçmemizin sebebi tat diye başladı. Tadı, sadece dilimizle aldığımız lezzet olarak değil, deneyim ve duygularla hissedilen bir olgu olarak açıklayan Gaye, üçgen görünümlü lolipop, waffle shot gibi örneklerle önümüzdeki dönem yiyeceklerimizin şekil ve dokusunun oldukça değişeceğini vurguladı.

Toprağa dönüş diye adlandırdığı trendle de özellikle doğadan ve yeşilden yoksun kalmış şehir insanının buna olan özlemle yiyeceklerin renklerinin ve görüntülerinin koyu renk, siyah, kahve ve yeşil tonlarında olacağını söyledi. Gaye, büyüklerin çocuksu görünümlü olan ürünlerden hoşlandığının altını çizdi.

Koku hoparlörü tasarladı

Brand Week Istanbul’un birinci gün konuşmacıları arasında yer alan Dr. David Edwards da, yeni buluşlarını ilk kez Türkiye’de anlattı. Bir koku platformu üzerinde uzun yıllardır Harvard Üniversitesi’yle birlikte çalışan Edwards, Cyrano isimli bir koku hoparlörü tasarladı. Onotes platformu kokuların iTunes’u olarak tanımlanıyor. Cyrano’nun amacı, bünyesindeki kokuların insanlara, daha iyi yemelerini ve hissetmelerini sağlamak. Dünyada her yıl 8.5 milyar dolar diyabet için para harcanıyor. Bu koku çalışmalarının insanların metabolizmaları üzerinde etkili olması bekleniyor.

Özellikle diyabet üzerindeki çalışmaların 1-3 yıl arasında sonuçlanması hedefleniyor. Cyrano’nun da bir faydası da kokular yoluyla insanlar arasında kültür, zaman ve tür bariyerlerini ortadan kaldıracağı düşünülüyor.

Haberin Devamı