Ekonomi Müşteri ilişkisinde ‘yapay zeka’ dönemi

Müşteri ilişkisinde ‘yapay zeka’ dönemi

24.11.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Dijital devrimin insani boyutlarını ele almasıyla tanınan dünya çapında uzman Steven Van Belleghem, mükemmel müşteri hizmetinde dijital fırtınaya kapılmadan, dijital ve insan dokunuşu arasında denge kurmak gerektiğini söyledi.

Müşteri ilişkisinde ‘yapay zeka’ dönemi

Soysal Danışmanlık tarafından İstanbul Lütfi Kırdar Kongre Sarayı’nda düzenlenen Perakende Günleri’nde konuşan Belleghem, firmalara, yaşadığımız dijital devirde nasıl aşırı derecede müşteri odaklı olacakları konusunda yol gösterdi. Dijital devrimin insani boyutlarını ele alan çok satan kitapların yazarı olan Belleghem, Nexxworks danışmanlık şirketinin de ortağı.
‘Mobil odaklı olun’
Günümüzde perakendede robot ve bilgisayar kullanarak daha iyi hizmet verilebileceğini belirten Belleghem, dijitale doğru yolla yatırım yapanların her zaman daha verimli sonuçlar alacağını söyledi. Belleghem, teknolojinin müşteri davranış ve beklentilerini değiştirdiğine de işaret ederek, şöyle konuştu:
“2016 çok ilginç bir yıl. Teknolojinin çoğu alanda olgunluğa eriştiği bir dönemdeyiz. Bütün müşteriler artık internete bağlı. Bundan sonra yeni bir sahfadayız. Artık yapay zeka ve öğrenen makineler çağındayız. Yapay zeka müşteri ve sektör üzerinde çok etkili. Artık mağazalarda mobil ve yapay zeka odaklı stratejiye ihtiyaç var. Müşteri ilişkilerinde yapay zekaya yatırım yapmamız gerekecek. Başarının sırrı müşteri odaklı olmakta.”
‘Verimlilik artışı olmadan büyümek zor’
Massachusetts Teknoloji Enstitüsü (MIT) Ekonomi Profesörü Daron Acemoğlu da, Türkiye ekonomisinin Avrupa ve ABD ile kıyaslandığında iyi görünmediğini belirterek, verimlilik artışının bir türlü sağlanamadığını kaydetti. Acemoğlu, “Türkiye’deki büyüme son 10 yıl içinde düşük kalite dediğime benziyor. Son 10 yılda ortalama yüzde 3 büyüdü. Bu düzeyde bir ülkenin çok daha fazla büyümesi gerekiyor. Verimlilik artışı da yok. Verimlilik artışı olmadan bir ülkenin kendi zenginliğini artırması pek mümkün değil” dedi.
Türkiye’de büyümenin tamamen tüketimden geldiğini de dile getiren Daron Acemoğlu, “Büyüme tamamen tüketimden geliyor. Tabii ki tüketimin artması gerekiyor ama dengeli bir büyüme için tüketimin ve yatırımın aynı zamanda artması lazım. Türkiye’deki artış tüketime giderek hız verilmesinden geliyor. Krediler, tüketim ve borçluluk artmaya devam ediyor ama yatırımda, verimlilikte artış yok” diye konuştu.