Enerjimizin düştüğü, stresli ve üzgün hissettiğimiz zamanlarda beslenmemiz daha da önem kazanıyor. İşte böyle zamanlarda doğru besinlerle kendimizi daha iyi hissedebilmemiz mümkün.
 
Balık
 
Yapılan çalışmalar omega 3 yağ asitlerinin stres hormonları olan kortizol ve adrenalinin düzeyini azalttığı göstermektedir. Omega-3 yağ asitleri stresi ve endişeyi azaltır, kalp hastalıkları, depresyon ve pms belirtilerine karşı koruyucudur. Akşam yemeğinde tüketebileceğiniz somon ızgara ya da ton balığı yine stresli bir günde sizi rahatlatan alternatifler arasında yer alabilir.
 
Muz
 
İçeriğindeki triptofan ile mutluluk hormonu olan seratoninin salınımını destekler. Tatlı krizlerinin kurtarıcısıdır. Ayrıca potasyum içeriğiyle de kas kramplarını önleyici etkisi vardır. Enerjinizin düştüğünü hissettiğinizde muz tüketebilirsiniz.
 
Ceviz
 
İçeriğindeki omega 3 ile stres ve kaygıyı azaltır, sakinleştirir. Güzel bir uyku için gerekli olan melatonin sentezini destekler.
 
Bitter Çikolata
 
Zor zamanların destekçisi çikolatalar:) Bitter çikolata güçlü bir antioksidan kaynağı ve kalp dostu. Ruh hali üstündeki etkileri ise yadsınamaz:) Ancak kakao içeriği yüksek olanlardan porsiyon kontrolüne dikkat ederek tüketebilirsiniz.  %70  kakao içeren 20 g kadar bitter çikolata yeterli :)
 
Süt/Yoğurt
 
Kalsiyum ruh vitamininlerinden, beyne mutluluk veren sinir ileticilerinin hareketini sağlar. Anksiyete, depresyon, huzursuzluk, unutkanlık ve yavaş anlama gibi sorunların çözümü içinde kalsiyum kaynaklarını mutlaka diyetinizde yeterince tüketin. Uyumadan 2 saat önce tüketeceğiniz az yağlı küçük bir kase yoğurt ya da 1 su bardağı süt ile sakinleşip huzurla uyumanız mümkün.
 
Kırmızı et
 
Yüksek oranda çinko, B vitaminleri ve demir içeren kırmızı et, stresli bir günün akşamında sofranızda yer alması gereken besinlerden. Ayrıca kırmızı et içeriğindeki demir ile kansızlığa bağlı mutsuzluk ve stres yaşayanlar için de birebir etkilidir.