NBA NBA finallerinde izlenme ve sosyal paylaşım rekoru

NBA finallerinde izlenme ve sosyal paylaşım rekoru

23.06.2016 - 16:24 | Son Güncellenme:

Amerikan Basketbol Ligi (NBA) finalinde Cleveland Cavaliers’ın Golden State Warriors'a 4-3 üstünlük kurarak şampiyonluğa ulaştığı 7 maçlık seriyle, televizyon ve sosyal medyada yeni rekorlara imza atıldı.

NBA finallerinde izlenme ve sosyal paylaşım rekoru

Sosyal platformlarda final karşılaşmaları sırasında 5,2 milyar içerik ve 800 milyon video yorumu oluşturuldu.

Haberin Devamı

Final serisi, ABD'de 2016 yılının Twitter üzerinden en çok mesaj paylaşılan spor olayı oldu. Serideki 7 maç sonunda Twitter'da dakika başına 337 bin mesaj atıldı.

Facebook'ta 43 milyon kişi düşüncelerini paylaştı, bu paylaşımlara 269 milyondan fazla yorum yapıldı.

NBA'in hesabı, 76,5 milyon izlenme ile tüm Vine hesapları arasında da bir numaraya yerleşti.

Televizyonda izlenme oranları

ABC kanalı tarihinde en çok izlenen NBA finalleri unvanına erişen seri, maç başına ortalama 20 milyon 215 bin seyirciyle ABD'de 1998’den bu yana en çok izlenme oranına da ulaştı.

Serinin 7. maçını, televizyondan dünya genelinde en yükseği 44 milyon 807 bin izleyici olmak üzere ortalama 31 milyon 18 bin seyirci izledi. Serinin son maçı, NBA tarihinin en çok izlenen üçüncü karşılaşması oldu.

Haberin Devamı

Çin'de rekor

Çin’de Tencent’in dijital ortamında canlı olarak 65,9 milyon kişinin izlediği maçlarda, final serisi izlenme rekoru kırıldı.

Son maç ise 15,3 milyon kişi tarafından izlenerek Çin’de dijital platformlarda en çok izlenen NBA karşılaşması olarak tarihe geçti.

Yazarlar