Kilo verme sürecinde zorlanan pek çok birey vardır. “Aslında az yiyorum ama yine de kilo veremiyorum” “ Diyet de yapsam spor da yapsam bir türlü zayıflayamıyorum” gibi cümleler sizi anlatıyorsa gelin bu durumun nedenini beraber bulalım.
 
1. Hormonal Engeller
Vücudumuzda bazı hormonların eksik veya fazla salgılanıyor olması metabolizma hızını etkileyebilir. Bu da kilo vermenin ciddi düzeyde zorlaşmasına neden olabilir. Bu hormon dengesizlikleri için özel bir beslenme tedavisi gerekecektir, bu nedenle lütfen bir uzman (diyetisyen) desteği alın.
 
-Hipotiroid
Tiroid hormonları üretiminde yetersizlik kilo vermeyi zorlaştıran yaygın bir sebeptir. Yetersiz çalışan tiroid, metabolizmanın çalışma hızını da düşürür. Kilo verememenin yanında yorgunluk, şişlik, saçlarda dökülme, tırnaklarda kırılma, cilt kuruluğu, sürekli uyku hali gibi problemler varsa tiroidden şüphelenmek yerinde olacaktır. 
 
-İnsülin Direnci
Hücrelerin insüline karşı duyarsızlaşmasına verilen addır. Kilo kontrolünü zorlaştıran insülin direncinin en büyük sebebi bel çevresi yağlanmadır. Yani kilo ve insülin direnci arasında bir döngü vardır. İnsülin direnci açlık krizi, tatlı isteği, doymama, halsizlik gibi belirtilerle kendini gösterir. 
 
-Böbrek Üstü Bezinin Fazla Çalışması
Kortizol hormonunu fazla üreten bir vücudunuz varsa kilo vermeniz oldukça zorlaşır. Yüzde yuvarlaklaşma, ense bölgesinde yağ artışı, karında mor çatlaklar ve vücutta şişlikler varsa bu durumdan şüphelenilebilir. 
Burada stresin kortizolü artıran nedenlerden biri olduğunu da vurgulamakta yarar var.
 
-PCOS
Polikistik Over Sendromu günümüzde oldukça sık karşılaşılan, obezite ve insülin direnciyle kısır bir döngü oluşturan sağlık sorunudur. Hormon düzeylerinde değişikliklere neden olarak kilo verimini zorlaştırır. Vücut yağ oranının artışına sebep olur. Adet düzensizliği veya adet olamama, sivilceler, erkek tipi kıllanma, saç dökülmesi en önemli belirtilerindendir.
 
-Cinsiyetle İlgili Hormonların Yetersizliği
Östrojen ve testosteron hormon düzeylerinde düşüklük; prolaktin fazlalığı bireyin kilo alımına sebep olabilen etmenlerdendir. 
 
2. Besin Öğesi Eksiklikleri
 
-Demir Eksikliği
Demir hemoglobinin yapısına katılarak hücrelere oksijen taşınmasında görev alır. Hücreler bu oksijenle glikozu parçalayarak enerji elde ederler. Demir eksikliğinin olması, taşınan oksijen miktarını azaltarak süreci yavaşlatacaktır. Bu sebeple demir eksikliğinde daha yavaş bir metabolizma söz konusudur. 
Bunun yanı sıra herkes demir desteklerinin kilo aldırdığını söyler. Doğrusu demir takviyesi iştahı bir miktar açar. Ancak iştah kontrolü sağlanırsa demir takviyesi kilo aldırmayacaktır.
 
-D vitamini ve Kalsiyum
D vitamini ve obezite arasında bir kısır döngü vardır. Obez bireylerde D vitamini eksikliği çok daha sık görülürken D vitamini eksikliğinde kilo kontrolü de zorlaşır.
 Kalsiyum eksikliğinde de metabolizma hızı azalmaktadır. Kalsiyum ihtiyacını karşılayan diyetlerin, karşılamayanlara göre kilo verdirme etkileri daha fazladır. 
 
-B Vitaminleri
Bazı B grubu vitaminleri enerji metabolizmasında rol oynar, bazıları ise hemoglobin üzerine etkilidir. Bu sebeple B grubu vitaminleri kilo koruma ve verme süreçlerinde oldukça önemlidir.
 
3. Psikolojik Engeller
 
-Kilo Vermeyi Görünüş İçin İsteyip Sağlığa Faydalarını Göz Ardı Etmek
Kilo ve sağlık ilişkisi konusunda yeterince bilgi sahibi değilseniz veya bu bilgiyi hayatınıza geçirmekte zorlanıyorsanız sık sık diyetlere başlayıp bırakıyor olmanız muhtemeldir. Görüntünün önüne sağlığı koyarak, sağlıkla ilgili hedefler oluşturarak beslenme alışkanlığı değişimine gitmek bu sorunun tek çözümüdür.
 
-Mükemmel Bir Vücut İsteyip Bunun Hemen Gerçekleşmesi İçin Çabalamak
Öncelikle bir önceki maddeyi hatırlatarak sağlıklı bir vücut istemeniz gerektiğini söylemek istiyorum. Ama bunun hemen olması gerektiğini düşünmek gibi bir hata da yapmayın lütfen. Hızlı sonuç veren yöntemler kas ve su kaybına sebep olduğu gibi metabolizmayı yavaşlatır. Sonrasında kilo artışı kaçınılmaz olan bu diyetler, yağ oranınızın artmasına ve vücudunuzun yaşlanmasına sebep olacaktır.
Hedefiniz kısa sürede büyük sonuçlar almak olmasın. Kısa dönemler için küçük küçük hedefler koyun. Bu hedeflerin hepsi sağlık temelli olsun. Zaten böyle olduğunda hedefleriniz zamanla büyük sonuçlara dönüşecektir.
 
-Diyetin Sorunsuz Olmasını İstemek
Diyet yaparken sıkıntı yaşamayan, duraklama döneminden geçmeyen, diyetini küçük bir lokmayla bile bozmayan yoktur. Bunları kendinize bahane ederek “olmuyor, yapamıyorum, bugün de diyet gitti” gibi cümleler kurmayın.
 Varış noktasına doğru koşan bir koşucu olduğunuzu hayal edin yerdeki bir taşa ayağınız takıldı diye hedeften vazgeçmenize gerek yok. Varış noktanız hala orada sizi bekliyor, kaldığınız yerden devam edin. Çünkü bu yarışta sizin için en iyi olmak değil; hedefte olmak önemli. 
 
Sağlıkla kalın :)
 
Beni sosyal medyadan takip etmek isterseniz aşağıdaki linki kullanabilirsiniz :)