Nil Karaibrahimgil 'Vah Ki Ne Vah'la tekrar 'özgür'leşti

Nil Karaibrahimgil'in yepyeni single'ı 'Vah Ki Ne Vah'a geçtiğimiz günlerde kavuştuk. Epey uzun bir süredir merakla beklediğimiz şarkıyı hem dijital ortamlarda dinleyebilir hem de video klibini izleyebiliyoruz.

Şarkının nasıl bir 'Nil' kafasında olduğunu merak ediyorsunuz, e haklısınız da.

O zaman ufak ufak çıtlatalım.

'Özgür Kız' geri döndü...

Nil Karaibrahimgil 'Vah Ki Ne Vah'la tekrar 'özgür'leşti

Aranje yakışmış

Aranje yakışmış




Söz ve müzik Nil Karaibrahimgil'e ait.

Düzenleme ise Mustafa Ceceli'nin.

Mustafa Ceceli'nin aranjelerine daha önce de 'Ben Buraya Çıplak Geldim' albümünde de rastlamıştık.

Genelde çoğu sevdiğimiz Nil şarkılarının aranjörü ya Ozan Çolakoğlu ya da Alper Erinç'ti.

Mustafa Ceceli'nin ben Nil Karaibrahimgil şarkılarına yakıştığını düşünüyorum.

Şarkıya oldukça şey katmış aranje.

Şarkı yürüyor

Şarkı yürüyor
Şarkının yürüyüşü?

Adım adım yükselmesi?

Kesinlikle başarılı olmuş.

"Senle ikimiz, iki deliyiz" kısmıyla nakarattaki "Aa-aa"lara öyle organik, öyle enfes bir geçiş var ki.

Hatta "Aa-aa"lardan bile daha çok akılda kalıyor "Senle ikimiz" kısmı.

Enerji budur...

Enerji budur...
Yürüyüş demişken yavaş yavaş video klibe geçmek gerekiyor.

Şarkının klibinde Nil Karaibrahimgil'i geri geri adımlar atarken görüyoruz.

2000'lerin başındaki 'Özgür Kız' enerjisi ta-ta-ta-ta... 

Geri dönmüş!

Derslere gerek yok

Derslere gerek yok
Türlü fantastik Nil dansları var, ama açık konuşalım.

"Gitme Yoksa" döneminde Nesrin Topkapı'dan ders alan Nil Karaibrahimgil, şimdiki danslarıyla kendisine yakışanı bulmuş.

Bir başkası o figürleri sergilese "Bu ne ya?" deriz, ama o yapınca oluyor.

'O yapınca oluyor'

'O yapınca oluyor'
"O yapınca oluyor" meselesi zaten Nil Karaibrahimgil'in olayı.

Nil Karaibrahimgil rock da söylese, TSM de söylese olur.

Severiz, dinleriz.

Biliriz ki Nil Karaibrahimgil kendisinden muhakkak bir şey katmıştır o şarkıya, o cover'a, o versiyona.

Tutarlılık var

Tutarlılık var
Single'ın kapağında da klipten bir görüntü görüyoruz.

Yani tutarlılık söz konusu.

Ki zaten olması gereken de budur.

Single için ayrıca fotoğraf çekimi kullanıp klipte bambaşka bir görüntü karşımıza çıktığında olmuyor pek.

Kalıcı olması gerekiyor.

'Kapak'lara özen gösteriyor

'Kapak'lara özen gösteriyor
Nil Karaibrahimgil albüm ve/veya single kapaklarında zaten standart üstü özen gösteren bir isim.

'Ben Buraya Çıplak Geldim' ve 'Nil Kıyısında' albümlerinin ön kapaklarında şarkıcı adı veya şarkı ismi büyük puntolarla yazmıyordu hatırlarsınız.

İlk iki albüm yani 'Nil Dünyası' ve 'Nil FM' albümlerinde de 'konsept' belliydi.

İlk albümde dergi, ikinci albümde radyo kafası.

Özeni görüyorsunuz diye düşünüyorum.

Her klibi ayrı bi' dünya

Her klibi ayrı bi' dünya
Ki hatırlayın 'Ben Buraya Çıplak Geldim' albümünü.

Çıkış şarkısının klibi müzikal tadındaydı, ne kadar da hoştu.

Ya da o albümün ikinci klibi 'Superman' radyolarda çok sık karşımıza çıkmasa da şahane bir kliple ödüllendirilmişti.

Hani şu boks mücadelesi konseptli klip...

Ödün vermeden devam ediyor

Ödün vermeden devam ediyor
Nil Karaibrahimgil şarkılarını bangır bangır radyolarda duymuyoruz.

Özellikle son dönemde belki de en çok 'Kanatlarım Var Ruhumda'yı duyduk.

Onu da 'radyo dostu' bir şarkı olmasından ötürü duyduk zaten.

Çünkü Nil Karaibrahimgil, 'radyolarda daha çok çalınmak için kasan' bir isim değil.

Yoluna devam ediyor ama kendi çizdiği kurallarla.

Sloganları yeter

Sloganları yeter
Şahane ötesi bir ses mi?

Hayır.

Ama her şey ses mi?

Elbette ona da hayır.

Prodüksiyon çok önemli. 

Reklamcılıktan gelen sloganvari cümleler sayesinde Nil'i sevdik, 353 oktav sesinden ötürü değil.

Zaten mühim olan da şarkıdır.

Klip çok da elzem değil

Klip çok da elzem değil
Ki klip çekmediği şarkıları bile akıllarda.

Mesela 'Kamikaze' kaç yıl geçse de halen daha dinleyeni gaza getirebiliyor.

İlk albümündeki akustik 'Rüzgar' halen daha akıllarda, halen daha Nil olmaya çalışan genç kızlarımızın repertuarında.

547534 oktav ses kafi değil yani arkadaşlar, artık bunu kafamızda bi' oturtalım.

'Yaz-kaydet-yayınla' formülü

'Yaz-kaydet-yayınla' formülü
'Kanatlarım Var Ruhumda' ya da 'Bizi Anlatsam' veya 'Hadi İnşallah' bir dönemdi.

Nil'in 'film müziği' konusunda da iddiasını ortaya koydu ve başarılı da oldu.

Ama artık Nil Karaibrahimgil'in tekrar 'piyasa'ya dönmesi gerekiyor.

'Gitme Yoksa' ya da 'Bütün Kızlar Toplandık' ayarında bir etki yaratması lazım.

'Seviyorum Sevmiyorum'daki gibi ortalığı şöyle bir sallaması artık şart.

"Şarkımı yazdım, aranje ettirdim ve dijitalde yayına verdim" şeklinde bir 'iddiasızlık' olmamalı Nil Karaibrahimgil'in bundan sonraki müzik yolculuğu.

'Ye-Dua et-sev' gibi 'Yaz-kaydet-yayınla' formülü olmamalı Nil Karaibrahimgil'de.

Ondan öğreneceğiz elbette!

Ondan öğreneceğiz elbette!
'Vah Ki Ne Vah', hem sıcak hem sempatik hem de kendi halinde gibi görünse de aslında iddialı bir şarkı.

Herkesi yakalayabilecek, akıllarda kalacak bir şarkı.

Bu şarkı Nil Karaibrahimgil'in müzik yolculuğundaki yeni bölümünün miladı olmalı.

Pardon da, "Anne olsa da halen daha zıpır, halen daha enerjik bir kadın nasıl olunur?"un cevabını da elbette bize öğretse öğretse Nil öğretir.

E haydi o zaman!




twitter.com/mayksisman
can.sisman@milliyet.com.tr
Bu makaleye ifade bırak