"Kilo verirken en çok zorlandığınız dönemeç hangisi?" diye sorsam birçok kişiden aynı cevabı alırım: "Göbeğim bir türlü erimiyor." Gerçekten de kilo vermenin en uğraştırıcı kısımlarından biri göbek eritmek. 
 
Ama bunun zor olması, imkansız olduğu anlamına gelmiyor. id="m_6542110164724759606yui_3_16_0_ym19_1_1533907127020_4165" style="font-family: "> 
O zaman hep birlikte şunu söyleyebiliriz: "O göbek ya eriyecek ya eriyecek!" Üstelik istediğiniz gibi giyinmenizi engelleyen göbek yağlarını hızlıca eritmenin yöntemleri de var. Biraz id="m_6542110164724759606yui_3_16_0_ym19_1_1533907127020_4168" style="font-family: "> 
istiyorum bugün. Birazdan sıralayacağım ayrıntılara dikkat ederseniz ve bu ilkeleri bir yaşam biçimi haline getirirseniz göbek yağlarını eritmek de o dümdüz karnınızı yıllar boyunca korumak da hayal değil gerçeğin ta kendisi olur!
 
BİR KEREDEN ÇOK ŞEY OLUR
Düz bir karna sahip olmanın ilk adımı, şekeri hayatınızdan çıkarmak. Hem de tamamen ve sonsuza kadar! Öyle küçük kaçamaklar "bu kadardan bir şey olmaz" demeler yok. Ama dikkat! Sadece çayınızı şekersiz içmekten söz etmiyorum. Gizli şeker barındıran meyve sularından, gazlı içeceklerden, mikrodalga fırında birkaç dakikada tüketilebilecek hale gelen, ambalajlı hazır yiyeceklerden de uzak durmanız gerekiyor.
 
Size geçici bir mutluluk sağlayan şekerin zararları, ayrı ve uzun bir yazı konusu. Ama kısaca şunu söyleyebilirim ki, şeker tüketimi karaciğer yağlanmasının da insülin direnci oluşmasının da en önemli sorumlusu. Bu yüzden göbek yağlarından kurtulmak için şekerin yanına bile yaklaşmamak gerekiyor.

ELVEDA KAKAOLU KEK, PEYNİRLİ BÖREK
Ofise yetişmeye çalışırken kahvaltı hazırlamaya vaktiniz yoksa hemen pastaneye koşup bir poğaça alıyor musunuz? Ya da arkadaş buluşmalarında, hafta sonu kahvaltılarında mesai saatlerinin gerginliğini  börekler ve keklerle mi atmaya çalışıyorsunuz? Eğer bu sorulara cevaplarınız "evet" ise göbek yağlarından kurtulmayı da dümdüz bir karna sahip olmayı da unutun. Çünkü bu tür karbonhidratlar  sizi bir kısır döngüye sokar. Bunları tükettikçe acıkır, acıktıkça tüketirsiniz. Sonuç: Kilolu bir beden. Ne kadar az karbonhidrat tüketirseniz kilo vermenin o kadar kolaylaştığını, göbek yağlarından kurtulma konusunda o kadar başarıya ulaştığınızı göreceksiniz. Uzun sözün kısası: Keklere, böreklere, mantılara, makarnalara… Yani tüm zararlı karbonhidratlara elveda deyin!
 
KARBONHİDRATLARIN YARARLISI DA VAR
Kilo almaya neden olduğu için şeker ve karbonhidratları hayatımızdan çıkaracağız. Buraya kadar tamam, peki ne tüketeceğiz? Konu madem buraya geldi, yararlı karbonhidratlar ne güne duruyor! Tatlı patates, yulaf, mercimek, nohut, kuru fasulye gibi yararlı karbonhidrat içeren besinleri tüketebilirsiniz. 
 
Yeteri kadar protein tüketmek, sadece kilo vermek için değil verilen kiloları bir daha geri almamak için çok önemli. Elbette göbek yağlarından kurtulmak için de. O yüzden günlük beslenme programını oluştururken, protein içeren yiyeceklere yeteri kadar yer verdiğinizden emin olun. 
 
NEDEN PROTEİN TÜKETMELİYİZ?
Peki neden protein tüketmemiz gerekiyor? id="m_6542110164724759606yui_3_16_0_ym19_1_1533907127020_4226" style="font-family: "> 
Kısaca toparlamam gerekirse: Günlük beslenme programınızın yüzde 30 kadarının proteinlerden oluşmasına dikkat edin. Balık, yumurta, deniz ürünleri kolayca bulup tüketebileceğiniz protein kaynakları.
 
YAPIŞKAN LİFLER GÖBEK YAĞLARIYLA SAVAŞIR
Sağlıklı bir yaşam sürebilmek için her besin grubuna soframızda yer vermemiz gerektiğini artık biliyorsunuz. Bu kural göbek yağlarından kurtulmaya çalışırken de geçerli. Düz bir karna, yağsız göbek bölgesine sahip olmak için lifli gıdalara da yeteri kadar yer verin. Lifli gıdalar, uzun süre tokluk hissi sağladığı gibi aynı zamanda sindirim sisteminizin de düzenli çalışmasına yardımcı olur. Ama burada önemli olan hangi tür lifleri tüketmeniz gerektiği. Şöyle sıralamak gerekirse baklagiller, yulaf, keten tohumu, portakal, brüksel lahanası gibi yiyecekleri önerebilirim. Bunların ortak özelliği yapışkan lifler içermesi. 
 
Yapılan bilimsel araştırmalara göre bu yapışkan lifler özellikle karın bölgesindeki yağların eritilmesine büyük oranda yardımcı oluyor.
 
Beslenme programınıza yeşil sebzeleri katmak en hızlı göbek eritme yöntemleri arasında. Öncelikle bu tür sebzeler bedeninizin ihtiyacı olan antioksidanları sağlar. Bol bol lif içerirler, hem tokluk hissini artırır hem de sindirim sistemini düzenli olarak çalıştırırlar. Bunların yanı sıra çok sayıda vitamin içerirler ama kalori düzeyleri aynı oranda düşüktür. Bu yüzden amacınız hızlı biçimde göbek eritme ise günlük beslenme programınızda yeşil sebzelere bol bol yer vermenizi öneririm.
 
Buraya kadar inatçı göbek yağlarından kurtulmak için beslenme konusunda ipuçları vermeye çalıştım. Ama iş bu kadarla bitmiyor. Amacınız göbek yağlarından kurtulmak ise hareket de etmeniz gerektiğini unutmayın. Düzenli beslenip bir yandan da hareketli bir yaşam sürerseniz göbek yağlarından kurtulma konusunda çok hızlı adım atabilirsiniz. 
 
Gün içinde en azından 45 dakika kadar tempolu yürümek, belki bisiklete binmek göbek eritme konusunda size yardımcı olur. Ayrıca lütfen bedeninizi susuz bırakmayın. Hayatın temel kaynağı olan su aynı zamanda metabolizmanızı hızlandırıp kilo vermenizi kolaylaştırır. Ayrıca tokluk hissi de sağlar.
 
Uzun sözün kısası: Aynaya her baktığınızda sizi rahatsız eden o göbek yağları kesinlikle kader değil. Sağlıklı beslenme, düzenli egzersizle bu sorunu temelinden çözmek mümkün. 
 

BERSU EKİNCİ
Bütünsel Beslenme ve Detoks Danışmanı