EğitimRSS
15.03.2011 - 11:24 | Son Güncelleme: 15.03.2011-11:29

Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi

"Ülkemizde okul öncesi eğitimi yaygınlaştırmak, okullaşma oranını AB ve OECD ülkeleri düzeyine çıkarmak, her çocuğa okul öncesi eğitim imkanı sağlamak öncelikli hedeflerimiz arasındadır"

Sitene Ekle
Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi

Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu, "Ülkemizde okul öncesi eğitimi yaygınlaştırmak, okullaşma oranını AB ve OECD ülkeleri düzeyine çıkarmak, her çocuğa okul öncesi eğitim imkanı sağlamak öncelikli hedeflerimiz arasındadır" dedi.

"Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi" kapsamında Grand Cevahir Otel’de düzenlenen "Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi"nde konuşan Çubukçu, okul öncesi eğitimin çocukların sağlıklı, mutlu ve başarılı bireyler olmasında en temel ve önemli basamaklardan biri olduğunu söyledi.

Hükümet olarak en temel önceliklerden biri olarak, okul öncesi eğitimi belirlediklerini ifade eden Çubukçu, 2002 yılında Türkiye’de okul öncesi eğitimde yüzde 11 olan okullaşma oranını yüzde 100’e çıkarmayı en önemli hedef olarak önlerine koyduklarını belirtti.

 -"ÇOCUKLARLA HER ZAMAN İÇ İÇEYDİM"-

Okul öncesi eğitimi, çocukların, eğitim hayatına iyi bir başlangıç yapmaları için önemli bir basamak olarak gördüklerini anlatan Çubukçu, şöyle konuştu: "Çocuklarla her zaman iç içeydim. Meslek hayatım boyunca çocuklarla ilgili çalışmalarda bulundum. İstanbul Hukuk Fakültesinden mezun olduktan sonra İstanbul Barosu Çocuk Hakları Komisyonunda ve çocuk mahkemelerinde görev yaptım. 59. Hükümet döneminde Kadın ve Aileden Sorumlu Devlet Bakanlığı görevine atandım. 2009 yılından itibaren de Milli Eğitim Bakanı olarak yürüttüğüm görevim sırasında okul öncesi eğitimin önemine hep inanarak, çalışmalarımda öncelik verdim. Çünkü tek tek her çocuğumuz çok değerli ve çok önemli. Çalışarak elde edeceğimiz hiçbir sonuç, çocuklarımızın yüzündeki gülücüklerden, gözlerindeki ışıltılardan daha önemli değildir. İstiyoruz ki çocuklarımız daha az hastalansınlar, daha iyi beslensinler. Daha az ağlasınlar, daha çok çok gülsünler. O olağanüstü gülümseyişleriyle yüreğimizi ve geleceğimizi aydınlatsınlar."

Yapılan araştırmaların, kaliteli bir erken çocukluk eğitimi programına katılan çocukların anaokulu ve ilköğretime başlarken, öğrenmeye daha hazır ve yetenek testlerinde daha başarılı olduklarını ortaya koyduğunu vurgulayan Çubukçu, okulu terk, devamsızlık ve sınıf tekrarı oranlarının daha düşük olduğunu, bir üst öğretime geçiş ve devam etme oranını arttırdığını, daha üst düzeyde akademik motivasyonlarının olduğunun ve başarılarının arttığının gözlenen kazanımlar olduğunu bildirdi.

-"OKUL ÖNCESİ DÖNEM, HAYATIN TEMELİNİ OLUŞTURUYOR"-

Çocuklara sunulan hizmetin kalitesini yükseltmeye dönük çabaların, yaygınlaştırma çabalarıyla eş zamanlı olarak yürütüldüğüne işaret eden Nimet Çubukçu, şunları kaydetti: "Okul öncesi dönem, hayatın temelini oluşturuyor. Bu dönemin en önemli özelliği gelişimin çok hızlı olmasıdır. Ülkemizde yıllar yılı okul öncesi eğitim kurumları çocuk bakıcılığı görevinin üstlenildiği yerler olarak görülmüşse de bugün bu algının çok büyük oranda değişime uğradığını memnuniyetle görüyoruz. Kuşkusuz anne babaların bu konudaki duyarlılıkları ve çocukları için okul öncesi eğitimin önemine inanmaları, sonuca ulaşmamızda en az maddi kaynaklar kadar gerekli ve önemli. Eğitim ve beyin gelişimi üzerine yapılan araştırmalara göre, çocuk 5 yaşına geldiğinde beynindeki bağlantı temellerinin yüzde 60’ı kurulmaktadır. 0-5 yaş dönemi beyin gelişiminin en hızlı ve öğrenmeye en elverişli olduğu yıllarıdır. Artık okul öncesi eğitimin, bireyin sağlıklı gelişimi, başarısı ve mutlu bir geleceğe sahip olmasında hayati bir önem taşıdığı tartışmasız kabul gören bir gerçektir."

Avrupa ve OECD ülkesinde okul öncesi eğitimde okullaşma oranının yüzde 80’lerin üzerinde olduğunu söyleyen Çubukçu, "Ülkemizde okul öncesi eğitimi yaygınlaştırmak, okullaşma oranını Avrupa Birliği ve OECD ülkeleri düzeyine çıkarmak, her çocuğa okul öncesi eğitim imkanı sağlamak öncelikli hedeflerimiz arasındadır" dedi.

Etiketler: İstanbul Barosu
Yorum Yazın
Gönder
Eski paraları inceleyen bilim dalına ne ad verilir?
©Copyright 2014 Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.
İlginizi ÇekebilirX