Ölmez otu adını duyduğunuzda aklınıza ölmeyen bir ot geliyor değil mi?

Gerçekten de öyleymiş. Ölmez otu koparıldığında dahi solmayan bir bitkinin adı.

Ölmez otunu ürünlerinde kullanan L'occitane Genel Müdürü Pınar Akçam ile hem markanın misyonunu hem de Ölmez otunu konuştum. Kullandığınız ürünlerin hangi aşamalardan geçerek evinize girdiğini merak ediyorsanız röportajı okumaya davet ediyorum.

L'Occitane'ı tanıyabilir miyiz? 

L’Occitane’ın hikâyesi, 1976'da, Fransa’nın güneyinde Provence bölgesinde Olivier Baussan'ın L'Occitane’ı yaratmasıyla başlıyor. Akdeniz havzasının geleneklerinden ve ritüellerinden ilham alan Olivier Baussan; doğal ve otantik, etkili ve çekici olan cilt bakım ürünlerini ve kokularını geliştiriyor 
41 yıl önce başlayan bu yolculuk,  günümüzde dünyanın dört tarafında hala devam ediyor. L’Occitane, dünyada ve Türkiye'de; vazgeçilmez markalar arasında..Provansal yaşam tarzını ve Akdeniz geleneklerini, doğal ve katkısız ürünleriyle tüketiciyle buluşturuyor.
 
Diğer markalardan ayıran en önemli özelliği nedir?

L'Occitane'ın tamamen doğal içeriklerden oluştuğunu söyleyebiliriz. Ürünlerde paraben, mineral yağlar ve sentetik içerikler kullanılmıyor, hammadde temini adil ticaret ve sürdürülebilir kalkınma ilkelerine göre yapılıyor... Kurulduğumuz andan itibaren esansiyel yağların ruh ve beden sağlığı üzerindeki etkisinin farkında olarak aromaterapi ve fitoterapi üzerine yaptığımız çalışmalar ile kullanıcıların daha kaliteli bir yaşam sürmelerini hedefleyen bir marka olduk. 
 
1997 yılından beri ürünlerinin ambalajlarında Barille Alfabesi kullanan ilk kozmetik markasıyız. 2006 senesinde Uluslararası Görme Engelliler Vakfı'yla beraber, kar gözetmeyen çalışmalar yaparak L'Occitane Vakfını kurduk. 
 
17 yıldır engellenebilir körlükle ilgili bilinci geliştirmek için birden fazla sivil toplum kuruluşunun desteğini alarak bu konuyla ilgili  mücadele ediyoruz. Orbis (Görme Engelli Konusunda Çalışmalar Yapan Sivil Toplum Kuruluşu) ve L’Occitane ortak çalışmaları ile, eğitimli doktorları tüm dünyada farklı noktalara taşıyan Uçan Göz Hastanesi projemiz var. İşbirliğimiz devam ediyor ve bu proje ile  şu ana kadar 2 milyon kişi tedavi edildi. 2020 yılına kadar “Union For Vision” programı ile 10 milyon kişiye göz muayenesi ulaştırmayı hedefliyoruz. 
 
Dünyada 285 milyon kişinin görme engeli veya görme bozukluğu var. Yapılan araştırmalar bu kişilerin %80’inin görme engelinin oluşmadan önüne geçilebileceğini bize gösteriyor. 
 
Lokal üreticiler ile çalışarak, onların ekonomik hayata katılımını sağlıyoruz. Birleşmiş Milletler Kadın Organizasyonu tarafından ödüllendirilen bir marka olarak Burkina Faso’da kurulan kadın kooperatifine destek veriyoruz. 100 kişi ile başladığımız serüvene, günümüzde 15000 kadın üreticiyi destekleyerek devam ediyoruz. 
 
Ürünlerimizin %95’inin ulaşımında deniz yolu taşımacılığını kullanarak karbon emülsiyonunu azaltmayı hedefliyoruz. Ambalajlarımızın çoğunda ise geri dönüştürülmüş veya dönüştürülebilir ambalajların kullanımına önem veriyoruz. Ekonomik ve ekolojik, doğada daha hızlı çözülebilen ambalajlar..
 
Ürün ve üretim  süreçleri dışında, verdiğimiz hizmet kalitesiyle de diğer markalardan ayrılıyoruz. Her bir mağazamızda ücretsiz cilt bakımı ve el bakımı servisimiz var, deneyimli uzmanlarımız cilt konsültasyonu yaparak, deneme boy ürünlerle müşterilerimizin  bu ürünleri denemelerini sağlıyorlar. Sonrasında da memnuniyetlerini takip ediyoruz. En çok da müşterilerimizin aldıkları servislerde, onlara  sunduğumuz  uygulamaların yanı sıra,  ikram önerimizden(içmek istedikleri birşer var mı diye soruyoruz) ve yine L’Occitane kokulu paketlerimizden yana memnuniyet dönüşleri alıyoruz. 
 
 
Yeni bir L'occitane ürünü hangi süreçlerden geçerek geliştiriliyor?Ürünler nerede üretliyor?
 
1976 yılında kurulan L’Occitane ürünlerinin içeriğinde kullandığı tüm esansiyel yağları L’Occitane Laboratuarında geliştirir. Üretim merkezi Yüksek Provence’ın kalbinde bulunan Manosque’da yer alır.
En iyi bitkiyi elde etmek için optimum kalite, güven ve ölçülebilir çalışmalar yapar. Doğal içeriklerden elde edilen formüllerle etkili ve duyulara hitap eden kozmetik ürünleri sunar. 50 ve üzeri patente sahip grup 300 bitkiden elde edilen içerikle çalışmalarını sürdürür. 2.500m2 alana kurulu Araştırma Merkezi 100 çalışanıyla hizmet verir.
 
 
Kendi tarım alanlarınız var sanırım. Biraz bahseder misiniz?
 
Olivier Baussan, L’Occitane’ı büyüdüğü topraklara ithafen kurmuş. Provence’ı, bu yolculuğun başladığı, aynı zamanda bittiği yer olarak adlandırıyor. Ve bu süreçte bölgedeki zanaatkarlar, çiftçiler gibi pek çok kişiyle unutulmuş tarım yöntemlerini ve geleneksel üretim metodlarını ortak bir amaç için birleştiriyorlar. Böylece Provence’ın yüksek tepelerindeki lavantalar, Valensole platosundaki badem ağaçları hayat buluyor. L’Occitane, geleneksel tarıma destek oluyor. Sürdürülebilirliği geliştirirken aynı zamanda yeşilin savunucusu rolünü de üstleniyor.  
 
 
L'occitane'ın yeni ürün serilerinden biri "Ölmez otu" içeriyor. Nereden çıktı bu fikir? Ölmez otunun kırışıklıklar ve cilt sorunları ile ilgili ne tür faydaları var?

Aslında yeni bir seri değil, devam eden bir seri; seriye yeni katılan ürünlerimiz var diyelim..Ölmezotu(Immortelle), adından da anlaşılabileceği gibi koparıldığında bile solmayan bir çiçek. Korsika Adası’ndan toplanan bu çiçek, L’Occitane’ın en büyük keşiflerinden biri. Bu bitkinin yenileyici gücü, farklı aktif içeriklerle birleşerek Ölmezotu (Immortelle) serisini oluşturuyor. 2001 yılından beri L’Occitane laboratuvarları ciltteki yaşlanma belirtilerinin önlenmesi ve onarılması konusunda önemli bir ilerleme kaydetmiştir. Korsika’da “Altın Güneş” olarak adlandırılan bu bitkiye ait 5 patentimiz bulunuyor. 
 
L'occitane'ın en çok satan ürünleri nelerdir?
 
Markamızın tüm ürünlerine gerek içeriği gerekse aromatik kokularından ötürü ilgi çok yüksek.. Ama ürünler içerisinde bir sıralama yapmamız gerekirse organik Ölmezotu içeriğiyle yaşlanma endişelerine karşı geliştirilen Divine Cream ilk sırada yer alıyor. Göz kontürünün güzelliğini ortaya çıkaran, aynı serinin göz kremi Divine Eyes ise ikinci sırada..
 
Hem kadınların hem de erkeklerin bir diğer vazgeçilmezi ise Shea El Kremi.. Tüm dünyada 3 saniyede 1 adet satılan bu krem %20 Shea Yağ içeriğiyle en çok satılan ürünler arasında..
 
2004 yılında L’OCCITANE, Provence’ın eşsiz bademlerini kullanarak ilk duş yağını üreten bir marka. Bu yağ kısa süre içerisinde uluslararası bir best-seller oldu. 2'si 1 arada formülü ile Almond Shower Oil, cildi derinmelesine temizlerken anında nemlendiriyor ve duş rutinini keyifli hale getiriyor.
 
 
L'occitane'ın kısa ve uzun vadedeki hedefleri nelerdir?
 
L’Occitane’ı Türkiye’nin en beğenilen ve en çok satılan doğal kozmetik markası haline getirmek hedeflerimizin arasında yer alıyor. 2003 senesinde Türkiye’de başladığımız bu yolculuk, bugün  online satış kanalımızla birlikte 11 ilde,  36 satış noktası ile devam ediyor. Yıl bitmeden 37. Mağazamızı da Hill Town Alıveriş Merkez’inde  L’Occitane severlerle buluşturacağız. 2018 yılı sonuna kadar da en az 46 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz. Türkiye’deki farklı illerde de mağaza açılımlarımız devam edecek. Ticari büyümenin yanı sıra en önemli hedefimiz müşteriye online ve mağazalarımızda en iyi alışveriş deneyimini yaşatan, ürün kalitesi ile birlikte hizmet kalitesi olarak da en yüksek memnuniyet sağlayan marka konumunda olmak. 
 
Pınar Akçam'a samimi yanıtları için teşekkürler.
 
Sizin marka veya ürünleri ile ilgili merak ettiğiniz neler var? Yazın konuşalım.
 
 
Gizem Aydoğan