07.10.2018 01:30 | Son Güncelleme:
Duygu Erdoğan

Onlar artık ‘turizm elçisi’

Türkiye’nin hem tarihi ve turistik yerlerini tanıtmayı hem de turistler için konforlu ve güvenli olduğunu göstermeyi amaçlayan TÜRSAB, Türkiye’de görev yapan büyükelçileri tura çıkardı.

Türkiye, turizm çeşitliliğini ve gelirini artırmak için attığı büyük adımlara her gün bir yenisini ekliyor. Bu yıl 40 milyon turist sayısına ulaşması beklenen turizm sektöründe 2019’dan itibaren özellikle kültür, tarih ve kongre turizmi sayesinde daha nitelikli turiste ulaşılması öngörülüyor. Bu kapsamda çalışmalarına hız veren Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB), yabancı ülkelerin Ankara büyükelçilerini Türkiye turuna çıkardı. İlk durağın Gaziantep-Şanlıurfa olduğu turda Çin, Hindistan, Makedonya, Ukrayna ve Bosna Hersek büyükelçileri ile aileleri ağırlandı. 

Başta Güneydoğu Anadolu Bölgesi olmak üzere Türkiye turunun tüm ülke büyükelçileriyle devam edeceğini anlatan TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, bu sayede yabancı ülkelere bölgenin güvenli olduğunu daha yakından gösterebildiklerini ifade etti.

Büyük gelir hedefi  

Bağlıkaya, “Ülkemizdeki büyükelçileri kendi ülkelerinin misyonerleri olarak görmeliyiz. Ona anlatmazsak, görmezse ülkesindeki insanlar hiç bilmiyor. Sonuçta büyükelçiler raporlarında, konuşmalarında bizim ülkemizi nasıl anlatırlarsa o insanlar da büyük oranda öyle bir algıyla buraya geliyor. Bölgeyle ilgili yanlış bir imaj oluştu. Böylesine tarih ve kültürün çok eski çağlara gittiği, insanlık tarihini değiştiren bu bölge, daha iyi anlaşılmalı ve milyonlarca turisti ağırlamalı” diye konuştu. 

Türkiye turizminin büyük gelir ve turist sayısı hedeflerine bu bölgeyi devreye almadan ulaşmasının zor olduğunu belirten Bağlıkaya, bu nedenle kültür turizminin etkisini artırmak amacıyla çalıştıklarını dile getirdi. Bağlıkaya, “Deniz, kum, güneş tatilinin kapasitesi belli. Harcamalar Türkiye’nin hak etmediği kadar düşük kalıyor. Bu bölgenin hazinesini ortaya çıkarmak ve daha fazla turist görsün istiyoruz” dedi.   

Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya ve beraberindeki heyeti kente özgü lezzetlerle ağırladı. 

Turizmin zor geçirdiği 2015-2016 yıllarıyla birlikte bu bölgede de turist sayısının oldukça düştüğünü hatırlatan Firuz Bağlıkaya, daha önce Japonya, Hindistan, Amerika ve Kanada gibi yüksek gelir getiren ülkelerden turistler ağırlandığını ifade etti. Bağlıkaya, “Uçuşların da artırılmasıyla bölgeye ilginin yükselmesini destekleyeceğiz” dedi. 

Antalya, Bollywood Oscarı’nda şanslı

Türkiye, turizm pastasından aldığı payı artırmaya devam ederken, yüksek gelir hedefi için ise başta uzak doğu ülkeleri olmak üzere pazarı çeşitlendirmeye çalışıyor. Yüksek gelir getiren turist anlamında ilk sıralarda bulunan Hindistan’ın Türkiye ilgisi ise giderek artıyor. 

Geziye katılan Hindistan’ın Ankara Büyükelçisi Şanjay Bhattacharyya, özellikle son altı ayda Türkiye’ye gelen Hintli turist sayısında önemli artışlar olduğuna dikkat çekti. Ürünlerin de çeşitlenmesi konusunda önerilerde bulunan büyükelçi, Hindistan film endüstrisi Bollywood’un Oscar’ları olarak adlandırılan ödül töreninde 2019 için en güçlü adayın Antalya olduğunu söyledi. 

Bollywood Ödül Töreni, her yıl dünyanın farklı şehirlerinde yapılıyor. Bu tören için atay olan şehirler, Hindistan’a tekliflerini sunuyor. Kazanan ülke hem dünyaca ünlü Bollywood yıldızlarını ağırlarken, hem de organizasyona dünya çapında binlerce insan katılıyor. Bu yılın sonuna kadar Hintli Bakan ile Türk bakanın iki ülke arasındaki ilişkilerin güçlendirilmesi için bir araya gelmelerinin beklendiğini anlatan Büyükelçi, “Ödül töreni bir hafta sürüyor ve yanı sıra pek çok etkinlik yapılıyor. Elbette kazanan ülke yüksek bir meblağ ödüyor ama bu mega organizasyonun dönüşü çok daha büyük oluyor” dedi. 

Kapadokya ilgisi 

İki ülke arasında siyaseten kurulan ilişkilerin güçlenmesi ve büyük turizm acentelerinin iki taraflı daha çok çalışmaları gerektiğini anlatan büyükelçi, direkt uçuş güzergahlarının da geliştirilmesiyle çok daha iyi turist rakamlarından bahsedilebileceğini söyledi. Büyükelçi, “İstanbul ve Antalya, Hindistan’da zaten ünlü. Yine düğün için Antalya popüler ama Bodrum’da da önemli iki düğün oldu. Kapadokya da giderek de popüler oluyor. Konya ise Rumi’den (Mevlana) kaynaklı olarak Hintlilerin çok ilgisini çekiyor” dedi. 

Çinli büyükelçinin ailesine selfili yanıt 

Firuz Bağlıkaya, bölge şehirlerinin özellikle uzak coğrafyalardaki imaj sorununuyla ilgili bilgi verirken, şu örneği paylaştı: 

“Çin’in Ankara Büyükelçisi Hongyang Yu’nun ailesinin bölgeyle ilgili endişeleri varmış. Büyükelçi bunu anlattı. Biz de şimdi bir selfi çekip ailesine iletiyoruz. Onlara, ‘bakın burada belki yüzlerce insan yiyor, içiyor, konuşuyor, eğleniyor, geziyor. Dünyanın herhangi bir yeri kadar güvenli ve mutlu bir kent’ diyoruz.”

 

 

Bu habere ifade bırak
  • 1Mutluyum
  • 0Şaşkınım
  • 0Kararsızım
  • 0Kızgınım
  • 0Üzgünüm
Toplam Oy1