Bir çırpıda fuar turu

79. kez kapılarını açan Cenevre Otomobil Fuarı, tüm zorluklara rağmen firmaların bir anlamda “kurtuluş umutlarının” sergilendiği yerdi. Her ne kadar geçen yıllara göre biraz sönük görünse de, işte bir çırpıda Cenevre’den fuar özeti...

Bir çırpıda fuar turu

ALFA ROMEO: Makyajlanmış 159’u ve minik MiTo’nun “konsept” olduğu öne sürülen 240 HP’lik GTA versiyonunu sergiliyor. 147’nin yerine geçecek 149’u bekleyenler havasını aldı...

ASTON MARTIN: Yıllar önce 4 kapılı versiyonlarıyla ünlenen “Lagonda” ismini yeniden diriltecek konsepti sergiledi. Türkiye’de “resmen” satılmadığı için geçiniz...

AUDI: Spor modeli TT’nin 340 HP’lik performanslı versiyonunu sergiledi. Aynı zamanda A4 Avant üzerine geliştirdiği, yerden yüksekliği sayesinde hafif arazi koşullarına da uyum sağlayabilen A4 Avant Allroad’u gösterdi.
BMW: En büyük yeniliği GT Concept adıyla anılan ve yeni bir sınıf yaratacağı iddia edilen araç oldu. Yeni 5 Serisi’nin ipuçlarını veren aracın yanına ilk gün meraklılar yüzünden yaklaşmak mümkün olmadı!

CHEVROLET: En büyük yeniliği, 2010 model olarak satışına başlanacak minik Spark’tı.

CHRYSLER: Elektrikli Dodge Circuit EV ile 300C’nin yerine geçmesi muhtemel elektrikli 200C EV konseptini sergiledi.

CITROEN: Yeni lüks markası “DS”in ilk konsept örneği, biraz karanlık bir köşede kalsa da ilginçti.

FIAT: Bez tavanlı 500C, fuarın en farklı standında sergilendi. Ve elbette bol miktarda manken eşliğinde tanıtıldı.

FORD: Türkiye’de de satışa sunulacak yeni Ranger pick-up, elektrikli Kocaelili Transit Connect, 305 HP’lik Focus RS ve geleceğin Focus’u denilen Iosis MAX konseptiyle kalabalık bir standa sahip.

HONDA: S2000’in veda niteliği taşıyan özel versiyonu ve Avrupalıların ilk kez gördüğü yeni Inside hibrit modelleri var. Ayrıca Asimo da şöyle bir uğradı...

HYUNDAI: Getz’in yerini alacak “i20”nin üç kapılısının yanı sıra ix-onic adını verdiği SUV konseptini de gösterdi. Tucson’un yerine geçer mi bilinmez...

KIA: Mini MPV sınıfına sokacağı yeni modelin konsept versiyonunu sergiledi. En büyük özelliği tamamen cam olan tavanı. Adı çok yaratıcıydı: “Concept No3”

LAMBORGHINI: Murcielago’nun daha hafif ve güçlü “Superveloce” LP 670-4 modelini sergiliyor. Gücü 670 HP.

MAZDA: Makyajlı MX-5, yeni Mazda3’ün MPS Mazdaspeed adı verilen sportif versiyonu ve Türkiye’ye de gelecek olan SUV modelini gösterdi.

MERCEDES: Detroit’te tanıtılan yeni E-Serisi’nin, üç kapılı Coupe versiyonu orada. Gerçekten zarif ve Coupe olduğu farkedilmiyor sanki. Yan arka camları sedanınkiler gibi duruyor çünkü...

MITSUBISHI: Minik “i-MiEV” elektrikli aracının sportif özelliklere sahip versiyonunu getirdi. i-MiEV SPORT AIR Concept, Mitsubishi’nin elektrikli spor otomobil yaklaşımıymış. i-Miev, yakın zamanda PSA grubuyla ortak olarak üretilecekmiş. Öyle açıkladılar...

OPEL: En önemli yeniliği, General Motors’un gelecekteki ümidi olarak nitelenen elektrikli Volt’un Avrupa versiyonu... Yani Avrupalı adıyla “Ampera.”

RENAULT: Fransız üretici, Türkiye’de de üretilen Clio’nun makyajlanan versiyonunun yanı sıra tamamen yenilenen Scenic’i, yeni Megane’ın Stationwagon ve RS versiyonlarını gösterdi.

SEAT: Audi genleri taşıyan Exeo Sedan’ın stationwagon versiyonu ilk kez bu fuardaydı. Exeo ST, aynı zamanda markanın orta üst sınıftaki ilk stationwagon otomobili.

SUBARU: Detroit’te ilk kez tanıttığı yeni Legacy konseptini Avrupalılara da gösterdi.

SUZUKİ: Minik Alto’nun çok düşük emisyon değerlerine sahip yeni 1.0 lt motorla donatılmış versiyonu tanıtıldı.

TOYOTA: Tamamen yenilenen ve Türkiye’de üretilecek Verso’nun yanında yeni Prius’u da tanıttı.

VOLVO: Detroit Fuarı’nda sergilenen S60 konseptini Avrupalılara da gösterdi.



Dacia’nın konsepti Duster

Bir çırpıda fuar turu


Dacia, Cenevre’ye tarihinin ilk 4x4 konseptini getirmiş. Crossover sınıfında olduğu belirtilen Duster, sportif bir coupe ile minivanın özelliklerini birarada bulunduruyor. Aracın karşılıklı açılan kapıları, içine bisiklet konulmasına bile olanak tanıyor. Heybetli görünmesine rağmen Logan ile hemen hemen aynı uzunluğa sahipmiş.



Nissan ‘tür’ yaratmış

Bir çırpıda fuar turu

Gelecek yıl İngiltere fabrikasında üretmeye başlayacağı modelin konsept halini “Qazana” adıyla sergiliyor. SUV ile spor otomobil arasında bir yerlerde. Aynı zamanda feci halde “hormonlu Micra” durumu var.


Skoda şansını SUV’la deneyecek

Yaklaşık iki yıl önce konsept olarak tanıtılan Yeti, artık üretime hazır hale gelmiş. Cenevre’ye de geldi zaten. Markanın 4x4 SUV sınıfındaki ilk denemesi olacak Yeti, bazı Avrupa pazarlarında temmuz ayından itibaren satışa sunulacak. Aracın iki tekerlekten çekişli versiyonunun altyapısı VW Golf, 4x4’ün çekiş sistemiyse VW Tiguan’dan geliyor.


Peugeot 3008, yaz başında geliyor

Bir çırpıda fuar turu

Peugeot, yeni crossover modeli 3008’in seri üretime hazır halini burada tanıttı. Mayıs ayının son günlerinde Türkiye’de satışa sunulması beklenen aracın yanında makyajlanan “emektar” 206’yı da görme fırsatı yakaladık. Pardon, “206+” oldu adı...


En ucuz otomobil 2011’de Avrupa’da

Bir çırpıda fuar turu

Dünyanın seri üretilecek en ucuz otomobili olarak ün yapan Tata Nano’nun Avrupa’da satılması düşünülen versiyonu da Cenevre’deydi. “Nano Europe” adıyla tanıtılan ve ilk halinden farklı tasarım unsurlarına sahip mikro Tata, 2011 yılında öncelikle belirli Avrupa pazarlarında satılmaya başlanacak. Ancak, fiyatı 5 bin-6 bin dolar civarında olacak maalesef.


Yepyeni Polo sonbaharı bekliyor

Volkswagen’in 1975’ten bu yana üretilen minik temsilcisi Polo, baştan aşağı yenilenen versiyonuyla ilk kez Cenevre Otomobil Fuarı’nda görücüye çıktı.
Boyutları bir miktar artan ve tasarımı tamamen değişerek büyük ağabeyi Golf’e yaklaşan Polo, yeni motor seçenekleriyle de dikkat çekecek. Ağırlığı azaltılan Polo’da, yeni 1.2 lt 105 HP’lik turbo benzinli motor da olacak. Aracın eylül ayı sonu ya da ekim ayının başlarında Türkiye’de satılmaya başlanacağını belirtildi.

19 Kasım 2019 Magazin Bülteni19 Kasım 2019 Magazin Bülteni

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber