Otomobil Çekik gözlü, yuvarlak kalçalı oto dönemi kapandı

Çekik gözlü, yuvarlak kalçalı oto dönemi kapandı

03.10.2000 - 00:00 | Son Güncellenme:

Çekik gözlü, yuvarlak kalçalı oto dönemi kapandı

Çekik gözlü, yuvarlak kalçalı oto dönemi kapandı


Otovizyon / ŞULE YÜCEBIYIK


       Paris Otomobil Fuarı, tasarım ve teknolojide bir dönüm noktası oldu. Son 10 yıldır tüm dünyayı etkisi altına alan Japon tasarımlarına ‘elveda’ denildi. Ve artık teknoloji denince akla ABS’li değil PC’li otomobiller geliyor

       Nihayet kurtulduk! 90’lı yılların başından beri Japon işi otomobillerin etkisi altında kalan otomotiv tasarımcıları, “sert bir U dönüşü" ile kendi kimliklerine yeniden kavuştular.
       Tıpkı bir Japon’un gözleri gibi çekik çekik farlar, kadınsı çizgiler, yuvarlak hatlarla şekillenen, hepsi birbirine benzeyen modeller 2000 Paris Otomobil Fuarı’nda tarihe gömüldü.
       Otomobil meraklıları! Derin bir “oh" çekmenin tam zamanı. Çünkü artık yollarda Renault gibi Renault, Ford gibi Ford, Opel gibi Opel göreceksiniz.
       Bu yılki fuar otomotiv tasarımı ve teknolojisi açısından bir dönüm noktası olma niteliğini taşıyor.

       Teknoloji devrimi
       Sert çizgiler, kaslı şasiler, köşeli farlar 21’inci yüzyıl otomotiv tasarımına damgasını vurdu. Otomobil tasarımcıları geçmişten de feyz alarak (bakınız Chrysler PT Cruiser), markanın kendine has kimliğini, karakterini tasarıma yansıttılar.
       İkinci devrim ise teknolojide. Bu fuarda ABS, hava yastığı ya da yağmur sensörlerinin teknoloji olmaktan çıktığı hatta en basit standart ekipman hale geldiği iyice anlaşıldı.
       Artık otomotiv teknolojisi denince akla, otomobil PC’leri, sesli e - mail gönderebilen teypler, ister internete bağlanabileceğiniz ister DVD seyredebileceğiniz ekranlar geliyor. Bütün bu teknolojilerin tanıtımı için fuarın dev salonlarından biri “Cyber Hall" olarak düzenlenmiş.
       Bundan sonraki aşamayı herkes gibi ben de çok merak ediyorum.