Otomobil ‘Dolaylı da olsa üreticiyiz’

‘Dolaylı da olsa üreticiyiz’

24.02.2013 - 22:50 | Son Güncellenme:

Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, “Bakan Çağlayan’ın sözlerini biz de üzerimize alıyoruz” derken, dolaylı da olsa üretim yaptıklarını söyledi

‘Dolaylı da olsa üreticiyiz’

Geçen yıl binek ve ticari araç satışlarında 49 bin 825 adetle 5. sırada yer alan Opel Türkiye’nin Genel Müdürü Özcan Keklik, Türkiye’de Fiat kanalıyla da olsa üretimlerinin olduğunu hatırlatırken, “Opel büyüme sürecinde değil. Ama 4-5 yıl sonra tablo değişebilir” dedi.
Keklik, Bakan Zafer Çağlayan’ın Türkiye’de çok satan ve yatırımı bulunmayan VW’ye ilişkin tepkisini anladığını belirtirken, “Hatta bu sözleri üzerimize de alınıyoruz. General Motors, Türk yan sanayisinden 100 milyon dolarlık parça alıyor. Ama asıl iş, tabii ki Tofaş’ın Opel ve Vauxhall için ürettiği Combo” ifadesini kullandı. GM’in Türkiye’den yılda 30 bin adet Combo satın aldığını hatırlatan Keklik, “Yani hiç yapmayanlardan daha iyiyiz. Tabloyu alıp baktığımda, ben de olsam, aynı şeyleri söylerdim. İlk 10’a baktığında bunların üretimi var, bunların yok diye... Şu an büyüme sürecinde değiliz. Bir kriz var ve bu krizi aşmaya çalışıyoruz. Ama 4-5 yıl sonra tablo değişir, başka boyutlara gider bilinmez” diye konuştu.

‘Planlarda biz de varız’
Keklik, gerek Türkiye’nin istikrarlı gelişimi, gerekse de Opel Türkiye’nin ortaya koyduğu performans sayesinde genel merkezde daha önemli bir konuma geldiklerine dikkat çekerken, “Opel için önümüzdeki 10 yıllık planlar yapılıyor ve biz de bu planların bir parçasıyız. Artık her fırsatta istediğimizi rahatlıkla masanın üzerine koyup, alabiliyoruz” dedi.
Opel’in ürün planlamalarında artık söz haklarının bulunduğunu, bunun ilk örneğini Astra Sedan’da yaşadıklarını vurgulayan Özcan Keklik, “1.6 litrelik yeni dizel motorun planlamaya alınmasında da taleplerimiz etkin oldu. Opel’in entegre bir parçasıyız Türkiye olarak. Eskiden hiç çağırılmadığımız toplantılarda bile mutlaka varız” ifadesini kullandı. Birkaç yıl içinde Opel’i yeniden ayağa kaldırmak ve kara geçirmek için bir strateji oluşturulduğunu anlatan Keklik, 11 milyar euro’luk bir yatırım planlandığını, bu kapsamda 2016’ya kadar 23 yeni model ve 13 yeni motorun tanıtılacağını kaydetti. Keklik, Opel’in her alanda tasarruf yapıp, ürün ve teknolojilere yatırımı artırmayı hedeflediğinin de altını çizdi.

Haberin Devamı

Yerli Combo avantajını kullanamadık

Bursa’da Tofaş’ın ürettiği Combo’nun satışlarının istedikleri düzeye ulaşmadığını belirten Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, “Yıllık 3-4 bin adetlik hedefimiz vardı. Ancak yerlilik avantajını kullanamadık. 1000 adette kaldık” dedi. Bunun, müşterinin Opel’i ticari araç markası gibi görmemesinden kaynaklandığını, bu nedenle ticari araçta yeni yapılanmaya gideceklerini ifade etti.

Yeni 1.6 dizel motorla 2014’ten sonra iddialıyız

Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, 2013’te satışlarının geçen yılla aşağı yukarı aynı olmasını beklediklerini, ancak pazar payı anlamında büyümeyi hedeflediklerini söyledi. Türkiye’nin, Opel’in 6. büyük pazarı olduğuna dikkat çeken Keklik, Cenevre Fuarı’nda tanıtılacak Zafira’daki yeni 1.6 lt dizel motorla güçlerini artıracaklarını söyledi. Keklik, “Bu motora sahip Zafira haziranda gelecek. Belki bu yıl yeni 1.6 lt dizel motorun satışlarda pek etkisini göremeyeceğiz. Ancak 2014’ten itibaren diğer modellere yayıldıkça daha iddialı olacağız” dedi. “Ben kendimi bildim bileli Avrupa’daki merkezden 1.6 dizel motor ve otomatik vites istiyorum” diyen Keklik, “Ben toplantılarda el kaldırdığımda ‘Tamam sen 1.6 dizel ve otomatik istiyorsun’ diye bir algı oluştu artık. Bu yüzden ileride Astra ve yeni nesil Insignia’da bu kombinasyon mutlaka olacak” diye konuştu.