01.09.2006 - 00:00 | Son Güncellenme:
CITROEN C1: Türkiye’de piyasaya yeni sunulan sevimli küçüğü, 1.0 lt (68 HP) benzinli ve 1.4 lt HDi (54 HP) dizel motor seçeneklerine sahip. 3.5 metre uzunluğundaki C1, kompakt boyutları nedeniyle kullanım ve park kolaylığı sağlarken, ekonomik motorlarıyla tam bir şehirli. İlk etapta 5 kapılı kasa tipiyle piyasaya çıktı. Şimdilik otomatik viteslisi yok. Klima, ABS, EBD ve CSC (Viraj Denge Kontrol Sistemi) standart.
C2: Sadece iki kapılı üretiliyor. Arka koltukları ileri-geri hareketli. Bagaj kapağı da iki parçalı açılıyor. 1.4 lt (75 HP) ve 1.6 lt (110 HP) benzinli, 1.4 lt (70 HP) HDi dizel motorlar, tüketim açısından en ekonomik olanları.
Ortalama (lt/100 km)
1.4 (75): 6.0
1.6 (110): 4.3
1.4 HDi: 6.3
C4: Orta sınıftaki C4, üç ve beş kapılı kasa seçenekleriyle satılıyor. Pek çok teknolojik yeniliğin ve ilginç donanımın bulunduğu C4’te, kumanda birimlerinin sabit direksiyon simidinde yer alması dikkat çekiyor. 1.4 lt (90 HP) benzinlinin yanı sıra, 1.6 lt (92 ve 110 HP) dizel motor alternatifleri, ekonomik tüketim değerlerine sahip.
CHEVROLETSpark: Markanın en küçük ve en ekonomik modeli. Kolay kullanımı ve pratikliğiyle dikkat çekiyor. 0.8 lt (3 silindir-52 HP) ve 1.0 lt (66 HP) benzinli motorları var. Otomatik vitesli de alınabililiyor (0.8 lt ile). “S”, “SE” ve “SX” donanım paketleri var.
Aveo: Yenilenen Sedan’ın yanı sıra Hatchback kasa tipleriyle de satılan Aveo’nun yakıt tüketimi açısından en ekonomik motorları, 1.2 lt (72 HP) hacimli benzinli.DACIA
LOGAN: Benzinli ve dizel motor seçenekleri bulunan “B” sınıfındaki Logan’ın, tüketim değerlerine bakıldığında en ekonomik alternatifi, kuşkusuz 1.5 dCi (65 HP) dizel motorlusu. Renault’nun Clio, Symbol, Kangoo, Modus, Megane ve Scenic modellerinde de kullanılan bu motor büyük beğeni kazanmıştı. Logan 1.5 dCi, karma parkurda 100 km’de 5.1 litre tüketim ve düşük devirlerden itibaren yakaladığı 160 Nm tork gücüyle ekonomi sağlıyor. Düşük yakıt tüketimi ve 50 litrelik deposu, Logan’a bir depo yakıtla 1.000 km’nin üzerinde yol katetme imkanı sağlıyor. 4,250 mm uzunluk, 1,975 mm genişlik ve 1,525 mm yüksekliğe sahip Logan, 510lt bagaj ve arkada koltuklarda 3 yetişkinin rahatça oturmasına olanak sağlayan geniş iç hacmiyle dikkat çekiyor. Dizel motorlusu, Ambiance, Ambiance Pack ve Laureate olmak üzere üç donanım paketiyle satılıyor.
Fiesta: İçinde ve dışında küçük değişimler geçiren, donanımları geliştirilen yapılan Fiesta’nın, tüketim açısından en ekonomik motor seçenekleri 1.4 lt (80 HP) benzinli, 1.4 TDCi (68 HP) ve 1.6 lt (90 HP) TDCi dizel motorlar. 1.6 dizel hariç diğer motorlar, otomatik ya da otomatikleştirilmiş manuel vites kutusuyla satın alınabiliyor.
Motor hacmi 1.4 (80) 1.4 TDCi 1.6 TDCi
Ortalama (lt/100 km) 6.4 4.3 4.5
Focus Sedan/HB: Baştan aşağı yenilenen Focus’un Sedan ve Hatchback kasa tipleri, aynı motorları kullanıyor. “Trend” ve daha lüks “Ghia” donanım paketleri olan Focus’un, 1.6 lt 115 HP’lik benzinli ve 1.6 TDCi (109 HP) dizel motorları, ekonomik tüketim değerleriyle dikkat çekiyor.
C-Max: Geniş ve esnek mekana sahip C-Max, farklı oturma düzenekleri yaratılabilen arka koltukları, çok sayıdaki eşya gözüyle de iddialı. C-Max’in en ekonomik tüketime sahip modeliyse, 1.6 lt (109 HP) dizel motorlusu. Bu motorla istenirse otomatik vites de alınabiliyor.
FIAT
Grande Punto: İtalyan tasarımcı Guigiaro imzasını taşıyan, Fiat’ın ses getiren popüler modeli Grande Punto, üç ve beş kapılı tiplerde satılıyor. 1.4 lt (77 ve 95 HP) benzinli, 1.3 lt. (75 ve 90 HP) Multijet dizel motorları var. Üç donanım seçeneği (Active, Dynamic, Emotion) olan aracın otomatik vites seçeneği de kısa süre önce satılmaya başlandı. ALBEA : Türkiye’de üretilen popüler sedanlardan olan Albea, özellikle 1.4 lt Fire (77 HP) benzinli ve 1.3 lt (70 HP) Multijet dizel motorlu versiyonlarıyla ekonomik tüketim değerlerine imza atıyor. “Active” ve “Dynamic” donanım paketleri var. PALIO: Albea ile aynı motorları kullanan hatchback karoserili Palio’nun, 1.4 lt Fire (77 HP) benzinli ve 1.3 lt (70 HP) Multijet dizel seçenekleri, tüketim açısından ekonomik değerlere sahip.Jazz: B sınıfındaki başarılı minik Jazz, kendine özgü tasarımı, geniş ve fonksiyonel iç mekanıyla ilgi toplamayı başarıyor. Jazz’ın arka koltuklarının katlanmasıyla, yükleme alanı genişletilebiliyor. Jazz’da, sadece 1.4 lt 83 HP’lik motor var. Otomatik vites seçeneği de mevcut.
City: Tıpkı Jazz gibi, sadece 1.4 lt 83 HP benzinli motorla üretilip, satılıyor. Üç değişik donanım paketine (Sport, Comfort, Elite) sahip City’nin arka koltukları, küçük hareketlerle farklı ihtiyaçlara göre şekillendirilebiliyor. Çift torpido gözü ve 500 litrelik bagaj kapasitesine sahip. Yarı otomatik vites kutusuyla da satın almak mümkün.
KIA
Picanto: A sınıfındaki başarılı miniğin 1.1 lt 65 HP’lik benzinli motorunun yanında, artık 1.1 lt 75 HP’lik dizel motoru da seçenek olarak satışa sunuldu. Araç, benzinli motorla istenirse otomatik vitesli satın alınabiliyor.
Rio HB/Sedan: Tamamen yenilenmiş haliyle satılıyor. Her iki kasa tipinde de 1.4 lt (97 HP) benzinli ve 1.5 lt (110 HP) CRDi dizel motorları var. Comfort ve Advance donanım seçenekleriyle satılıyor.
Cerato HB/Sedan: Orta sınıftaki Cerato’nun her iki kasa tipinde de 1.5 lt 102 HP CRDi dizel motor seçeneği, daha ekonomik bir tüketime sahip. Cerato HB / Sedan, Comfort ve Advance donanım paketleriyle satılıyor.
MITSUBISHI Colt: Yeni nesil Colt, Türkiye’de üç ve beş kapılı olarak satılmakta. Kompakt boyutlarına karşın geniş bir iç mekana sahip beş kapılısında, 1.3 lt (95 HP) benzinli ve 1.5 lt (95 HP) DI-D dizel motorlara sahip. “Allshift”, 6 ileri otomatikleştirilmiş düz vites de isteğe bağlı. “Inform” ve “Invite” donanım seçeneklerinin geniş donanım unsurları var.RENAULT
Yeni Clio HB : Clio III HB, tamamen yenilendi Gerek donanımları, gerekse de sessiz iç mekanıyla dikkat çeken yeni Clio’da, tüketim açısından en ekonomik motorlar 1.2 lt(75 HP) benzinli, 1.5 lt 65 ve 80 HP’lik dizel görünmekte. Üç donanım seviyesi var.
Clio Symbol: Symbol’ün model yelpazesinde bulunan, 1.5 lt hacimli 65 HP ve 80 HP güçlerindeki dizel motorlar, tüketim konusundaki ekonomik karakterleriyle dikkat çekiyor. Authentique, Expression, Dynamique donanım paketlerinin yanı sıra özel “Alize” serisi de var.
Motor hacmi 1.5 dCi(65) 1.5 dCi(80)
Ort. tüketim (lt/100 km) 5.0 4.6
Modus: Clio ile Megane arasında bulunan Modus, yüksek yapısı, geniş iç hacmi ve hareketli arka koltuklarıyla dikkat çekiyor. Tüketim açısından en ekonomik versiyonu, 1.5 lt 80 HP dizel motorlusu. “Authentique” ve “Dynamique” donanım paketleri var.
Motor hacmi 1.5 dCi (80)
Ort. tüketim (lt/100 km) 4.6
Megane II HB/Sedan: Renault’nun popüler orta sınıf aracı Megane II’nin HB ve Sedan versiyonları, bir süre önce yenilenmişti. Hemen hemen aynı motorları kullanan HB ve Sedan’ın tüketim açısından en ekonomik motor seçenekleri elbette dizeller. Her ikisinde de 1.5 dCi 80 ve 100 HP dizel motorlar kullanılmakta.
SEAT
Ibiza: Seat’ın B sınıfındaki aracı, dış ve iç unsurlarında yenilikler geçirmiş haliyle satılıyor. Türkiye’de satılan 1.4 lt (85 HP) benzinli, 1.4 lt (80 HP) TDI dizel motor seçenekleri, tüketim ve fiyat açısından en ekonomik seçenekler.
Cordoba: B sınıfındaki sedan Cordoba, Ibiza gibi makyajlanmış haliyle satılıyor. Farları ve jantlarının yanı sıra, iç mekanında da bazı değişimler var. Cordoba’nın da her açıdan ekonomik olan seçenekleri, 1.4 lt (85 HP) benzinli, 1.4 lt (80 HP) TDI dizel motorlu olanlar.
SUZUKİSwift: Türkiye’de tamamen yenilenmiş haliyle satılıyor. Swift, modern tasarımı, tamamen yeni teknik donanımı, yaya ve yolcu güvenliği sağlayan özellikleri, geniş iç hacmiyle iddialı. 92 HP 1.3 lt benzinli motorla donatılan araçta, çift hava yastığı, ABS+EBD, direksiyondan kumandalı radyo-CD çalar, klima standart. Kısa süre önce bir de 4x4 versiyonu da eklendi.
SKODA
Fabia HB: Skoda’nın aynı zamanda en popüler modeli olan Fabia, yenilenen ön tampon, ön sis farları, ön ızgara, arka stoplar, jant kapakları, gösterge tablosu, direksiyon simidiyle dikkat çekici hale geldi. Kısa süre önce “Charm” ve “Active” özel serileri de yelpazeye eklendi. Bu özel seriler, zengin standart donanımları ve döşeme renkleriyle fark yaratıyor. Özellikle tüketim açısından 1.2 lt (64 HP), 1.4 lt (75 HP) benzinli, 1.4 lt 70 ve 80 HP TDI dizel motorlu olanları, başarılı değerlere sahip.
FABIA SEDAN: Popüler minik Fabia’nın sedanı, HB kardeşi gibi ön tampon, ön sis farları, ızgara, arka stoplar, jantlar, gösterge tablosu, direksiyon ve döşemelerinde bir dizi yenilik geçirmişti. Onun da, “Newline” adında donanımlı bir özel serisi var. 1.4 lt TDI (70 ve 80 HP) dizel motorlar görev yapıyor. Donanımları ise zengin tutulmuş.
TOYOTA Yaris: Tamamen yenilenen şekliyle Türkiye’de satılıyor. Arka koltuklarının yatırılmasıyla daha geniş ve düz yükleme alanı vaadeden yeni Yaris’te 1.0 lt 69 HP ile 1.3 lt 87 HP benzinli, 1.4 lt 90 HP D4-D dizel motorlarla satılıyor. “Terra”, “Sol” ve “Sol Special” donanımları olan Yaris’te, isteğe bağlı “MultiMode” (MMT) manuel özellikli otomatik vites kutusu da satın alınabiliyor. Corolla HB/Sedan: Toyota’nın başarılı orta sınıf aracının HB ve Sedan versiyonları, aynı motorları paylaşmakta. Özellikle 1.4 lt (90 HP) D4-D dizel motorlu versiyonları, büyük beğeni kazandı. Bu motorlar, aynı zamanda Corolla ailesinin tüketim açısından en ekonomik değerlere sahip olanları. Dizel motorlarla da MMT (otomatikleştirilmiş manuel) vites kutusu alınabiliyor. VOLKSWAGEN Polo: Alman üreticinin küçük sınıftaki popüler miniği, Türkiye’de marka kimliğine uygun olarak yenilenmiş yüzüyle satılmakta. Yeni ön ızgara, farlar ve stop lambalarının yanında, donanımlar ve seçenekler de değişmişti. “Trendline” ve “Comfortline” donanım paketleri bulunan Polo’da, ayrıca Dünya Kupası için geliştirilen ve yıl sonuna kadar satışı sürecek “GOAL” serisi de mevcut. 1.4 lt 80 HP benzinli, 1.4 lt 70 HP TDI dizel motorlar, ekonomik tüketimleriyle de dikkat çekiyor. Golf: Alman üreticinin efsane haline gelen modeli Golf, orta sınıf hatchback araçların en popülerlerinden biri. Beşinci nesil olarak yollarımızda dolaşan Golf’ün, en iyi yakıt tüketimine sahip versiyonu, 1.9 TDI (105 HP) dizel motora sahip. Golf’ün de, Polo gibi GOAL versiyonu bulunuyor.* Yukarıda verilen değerler, üreticilerin, modeller için verdiği katalog değerlerinden alınmıştır. Özel test koşullarında elde edilen bu değerler, şehir içi ve şehir dışı kullanımlardan sonra, ağırlıklı ortalamalar alınarak hesaplanan karma tüketimi vermektedir.
** Yol durumu, trafik, sürüş şekli, hava şartları, donanımlar, özel ekipmanlar ve otomobilin durumu gibi etkenlere bağlı olarak, gerçek yakıt tüketimi, yukarıda verilen değerlerle farklılıklar gösterebilir.