Otomobil Ekonomi de yaparım, sükse de...

Ekonomi de yaparım, sükse de...

29.06.2006 - 19:07 | Son Güncellenme:

BMW’nin yeni 5 Serisi içinde yer alan dizel versiyonu 5.30d, çekiciliğinden ve havasından bir şey kaybetmeden, tüketiminin düşüklüğüyle dikkat çekiyor...

Ekonomi de yaparım, sükse de...


Levent KÖPRÜLÜ
Son yıllarda tüm Avrupa’yı kaplayan eğilim, bize de ulaşmakta gecikmedi. Sırf “ekonomi" olsun diye, onlarca para ödenen lüks otomobillere, hiç sakınmadan LPG bağlatan sürücüler, bunun pek de akıllıca olmadığını anladılar. O zaman da lüks sınıftaki dizel alternatifler değerlendirilmeye başlandı... Başa dönersek, Avrupa’daki eğilimi izlediler...
İşte Bavyeralı üreticinin orta üst sınıftaki temsilcisi olan yeni 5 Serisi’nin bu özelliklere sahip modelini ağırladık. BMW’nin teknolojisinin ulaştığı en son noktayı da gösteren 5.30d, ülkemizde satılıyor. Tasarımı biraz aykırı gelmekle birlikte, BMW’nin en sportif görünümlü sedan otomobili olduğunu söyleyebilirim. Özellikle de arka tasarımı, geniş tabanlı lastikleri, sportif jantları ve basık profiliyle...
İçerideyse 5 Serisi’nden çok, 7 Serisi’ni çağrıştıran büyükçe bir ofis duruyor. Kumanda birimlerinin çoğu, ortada bulunan “i-Drive"a ait büyük tek düğmeye aktarılmış. Müzik sistemi, klima ve telefon gibi birimlerin ayarları burada... Ancak bir miktar alışkanlık gerektiğini söylemekte yarar var. Gelişmelerin tümünü, ekrandan da takip edebiliyorsunuz. Bunun dışında yol bilgisayarı, hız göstergesinin içinde yer bulmuş. Sinyal ve silecek kollarının yumuşak kullanımları ise enteresan...
Ofisten seçmeler!..
Kullandığımız aracın donanımlarının hemen hemen hepsi tamdı. Bu yüzden deri koltuk ve elektrikli - ısıtmalı koltuk ayarları mevcut. Direksiyon bile elektrikli olarak ayarlanıyor...
Aracın iç mekanı, kaliteli malzemeyle donatıldığından, “fare tıkırtıları" duymak pek de olası değil. Bununla birlikte, iç ses yalıtımı gayet başarılı. Klimaysa çift yönlü olarak ayarlanabiliyor. Yani yanınızda oturanla tartışmaya bile gerek yok... Bagaj ise, uçsuz bucaksızmış gibi görünüyor...
3.0 litre, 6 silindirli ve 218 HP'lik (hem de turbo dizel yani) motorun homurtusu, hiç de tahmin ettiğiniz kadarıyla sesli falan değil. Gerçekten işini sessiz yapıyor... Üstelik bunu yaparken de, her gaza bastığınızda o müthiş torkun (çekiş gücü diyelim yine) etkisini hissediyorsunuz. Bazen “İnsan benzinli araç niye alır ki?" diye düşünmüyor değildim hani... Bu biraz daktilo ile bilgisayarı karşılaştırmak gibi gelebilir... Ama olsun, sadece “bazen" dedim! Bunun yanında tüketimi sorarsanız, bizim kullanışımız sırasında, 100 km.’de 7 - 7.5 lt bir değer tutturduk. Ancak fabrika, 6.4 filan diyor. Yine de önemli değil, zira bu büyüklükteki bir motor, ağırlık ve dizel oluşunu hesaba katarsanız... Hele de 6 ileri otomatik yerine, manuel vites seçerseniz...
Aracın yolda sessiz şekilde ilerleyişi, gerçekten alkışlanacak türden. Bununla birlikte Dinamik Denge Kontrol (DSC) sistemi gibi bir teknolojik yardımın da desteğiyle, virajlarda “abartmadıkça" zorlanmıyorsunuz...
Aracın tüm “faça"sı yerinde... Standart donanımında ABS, EBD, Fren Destek Sistemi, DSC, sürücü yolcu yan ve perde hava yastıkları, otomatik klima, park destek sistemi, büyük monitör, radyo - CD çalar, elektrikli arka cam perdesi, deri direksiyon simidi, yağmur ve far sensörü gibi ekipmanlar mevcut. İstege bağlı donanımlar ise buraya sığmaz...

BMW 530d
Motor hacmi : 2993 cc 6 silindir
Motor Gücü : 218 HP
0-100 km / s : 7.1 sn.
Azami hız : 240 km / s
Tüketim (lt / 100) : 7-7.5 lt.l