Otomobil Elektrikli araç ile sürüş keyfi şimdi başlıyor!

Elektrikli araç ile sürüş keyfi şimdi başlıyor!

23.09.2010 - 11:15 | Son Güncellenme:

Hızlanma konusunda FIA onaylı 6 dünya rekoru kıran EX1, %100 gerçek oldu. Yüksek performansı, ileri aerodinamiğinden, hafifliğinden, kendisine 250 kW’lık (340 hp) maksimum kümülatif güç sağlayan iki elektrikli motorundan ve 4 tekerlekten çekiş sisteminden kaynaklanıyor. Ayrıca kısa bir süre sonra satışa sunulacak iOn ile Peugeot, elektrikli aracın gerçek yaşam ile uyumlu olduğunu da kanıtlıyor.

Elektrikli araç ile sürüş keyfi şimdi başlıyor

Peugeot’nun %100 elektrikli yeni konsept otomobili EX1, geleceğe dönük stili ve özgün mimarisi ile yoğun sürüş hisleri sunmak ve Markanın 200. yılını kutlamak üzere iki kişilik bir roadster olarak tasarlanmış.

Haberin Devamı



ETKİLİ BİR STİL

Sadeleştirilmiş bir gövde yapısına sahip olan bu iki kişilik roadster'ın stili, gerçekleştirilmesine yön veren hafifleştirme düşüncesini vurgulamak istercesine, bir tür “dış iskelet” gibi mekaniği ile adeta çakışıyor.
Karoserisi, farklı radyatör ızgarası ve atletik çizgileriyle, 2010 yılı başında tanıtımı yapılan konsept model SR1 üzerinde görülen yeni Peugeot tasarım kodlarını üzerinde barındırıyor. RCZ ve BB1'a benzer şekilde, kapıların etrafı alüminyum aksamlarla giydiriliyor.

MAKSİMUM İŞLEVSELLİĞE DOĞRU… MİMARİ YAPI VE YÜRÜYEN AKSAM

“Klasik” bir roadster olmaktan uzak olan EX1 konsept modeli, arka bölümü birbirine yakınlaştırılmış iki tekerleğin etrafında toplanmış biçimde, şekliyle su damlasını çağrıştıran bir mimariye dayanıyor.
1996 yılının konsept aracı Asphalte deneyiminden ve 2005 yılının iki 20Cup'ından kaynaklanan EX1 konseptinin mimarisi, dingil çıkıntılarının üzerine hiç ağırlık binmeksizin kütlelerin optimal şekilde merkezileştirilmesi amacıyla kabin-hücre bölümünün boyutlarının azaltılmasını sağlıyor.
Yürüyen aksam tasarımında çok üst düzey sürüş özellikleri sağlayan teknik çözümler kullanıldı. Ön takım bağımsız mafsallı çift salıncaktan oluşuyor. Arka takım, merkezi yatay konumdaki bir yay-amortisör kombinesine bağlı tek bir koldan oluşmuş olup, esneklik değişimi sağlayan bir devirici tertibat ile donatıldı.
Tek gövdeli yapısı aracın ağırlığını ve sağlamlığını optimize etmek için karbon petek şeklinde gerçekleştirildi. Söz konusu yapı, teknik unsurların tüm bağlantılarını kapsıyor.
Öte yandan, otomobilin boyutları (yükseklik 90 cm genişlik 1,77 m) aracın performans etkinliğine, ağırlık merkezinin alçaltılmasına ve aerodinamik özelliğinin iyileştirilmesine katkıda bulunuyor.

MOTORLAR : ELEKTRİKLİ ARAÇTA PEUGEOT UZMANLIĞI

Haberin Devamı

Elektrikli motor, ivmelenme kapasitesi, fakat aynı zamanda çalışma sessizliği ve sürüş kolaylığı (vites kutusu yok) özellikleriyle yepyeni sürüş deneyimlerinin kaynağı olacaktır.

EX1 konseptinde, her iki dingilin üzerine her biri 125'şer kW (toplamda 250 kW/340 hp) tepe gücü ve önde ve arkada 240'ar Nm'lik istendiği an kullanılabilir sabit maksimum tork üreten iki elektrikli motor yerleştirildi.

EX1 konseptinde, ön ve arka dingilin üzerine her biri 125'şer kW (toplamda 250 kW/340 hp) maksimum güç ve 240'ar Nm sabit maksimum tork üreten iki elektrikli motor yerleştirildi.

Bu mekanik yapı sadece ağırlıkların dağılımının optimize edilmesini değil, aynı zamanda dört tekerlekten çekiş özelliği de sağlıyor. Önde HDi FAP içten yanmalı motor ve arkada elektrikli bir motor ile 2011 yılından itibaren 3008'de seri olarak sunulacak HYbrid4 teknolojisinin yerleşim kazançlarının bir çağrışımını burada görüyoruz.

FÜTÜRİST VE SOFİSTİKE BİR İÇ MEKAN

Haberin Devamı

Sürücü ve yolcusu iç mekâna, her birine ayrılmış tekne koltuğu barındıran ters açılan kapılardan giriyorlar. Bu yeni ve benzersiz kinematik, yolcuları, gösterge kadranları (her yolcu için özellikle otomobilin anlık performanslarını gösteren ekranlar) veya kullanılan malzemelerin (« sıcak » metaller, baskılı deriler…) esinlendirdiği gibi anında geleceğe dönük ve sofistike bir ortamın içine sokuyor.

Neredeyse zemin hizasında sürüş hislerini arttıran (ileri uzanmış bacaklarla) bir pozisyonda oturan sürücü, otomobili uçak kokpitini veya …video oyunlarını anımsatan bir deneyim yaşamak üzere iki kol yardımıyla ile sürüyor.

Otomobildeki entegre emniyet kemerlerinin dışında yolcular, bir güvenlik kemeri oluşturmak üzere kafalarının üzerindeki karbon hücrenin yeterli yüksekliği ile korunuyor. Aynı şekilde, tamamen tasarıma entegre olan rüzgâr siperi, kasksız günlük kullanımlara olanak veriyor.


REKORLAR KIRAN ELEKTRİKLİ RÜYA OTOMOBİL

Haberin Devamı

Konsept model EX1 sadece, elektrikli otomobillerin öncelikli kullanım alanı olan şehir içi kullanım için değil, aynı zamanda hızlanma rekorları kırmak için de yeterince yüksek performanslı olmasını sağlayan tüm özelliklere sahip.

Hafiflik, ağırlıkların dengeli dağılımı, aerodinamik gövde, iki elektrikli motorun yüksek güç ve torku, yüksek enerji kapasiteli lityum-iyon akü …, gibi tüm özellikleri aracın şimşek gibi akselerasyonlar gerçekleştirmesini sağlıyor: Aracın hızlanma ivmesi yerçekiminin 1 G'sini aşıyor.

Böylece konsept model EX1 şimdiden elektrikli bir kara aracı olarak Linas-Montlhery Pisti’nde 6 dünya rekoru (Uluslararası Otomobil Federasyonu FIA tarafından onaylı) kırdı.

1/8 mil / 8.89 sn / 50.61 mph

Haberin Devamı

1/4 mil / 14.40 sn / 62.4 mph

500 m / 16.81 sn / 107 kph

1/2 mil / 23.85 sn / 75.46 mph

1000 m / 28.16 sn / 127.8 kph

1 mil / 41.09 sn / 87.6 mph

Bu rekorlar serisi konsept model EX1'in direksiyonunda, ünlü Fransız gezgin ve sinemacı Nicolas Vanier (Son Avcı, Kurt) tarafından gerçekleştirildi.

Yıl sonuna kadar, dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Çin, başka yeni dünya rekorları kovalayan EX1 için sahne işlevi üstlenecek.

« BOX » DAHİL EN KÜÇÜK AYRINTILARINA KADAR ETÜD EDİLEN BİR KONSEPT MODEL

Eserleriyle ilgili mükemmeliyetçilik ve en küçük ayrıntılarına kadar titizlikleriyle ünlü Peugeot tasarımcıları, EX1 için mücevher kutusu gibi bir barınak bile tasarladılar.

Konsept otomobilin « box » şeklindeki barınağı böylece, herhangi bir "kablo" bağlantısı olmaksızın bağımsız bir şarj istasyonu işlevi görecek şekilde düşünüldü. Gerçekten de tavanı bir yedek bataryada güneş enerjisini stoklayan güneş panelleri içeriyor. Ayrıca yenilenebilen (rüzgar, hidrolik) enerji gerilimlerine uyarlanmış bir şarjör de barınakta mevcut olacak.