Otomobil Ford Otosan’ın Global Cargo’su hazır

Ford Otosan’ın Global Cargo’su hazır

05.08.2012 - 23:31 | Son Güncellenme:

Ford’un yeniden küresel anlamda ağır kamyon sınıfına girmesini sağlayacak Global Cargo projesinin ilk ürünü hazır. Ön üretimi başlayan yeni Cargo, Brezilya’da da üretilecek ve 80’e yakın ülkeye ihraç edilecek

Ford Otosan’ın Global Cargo’su hazır

Ford Otosan, 1985’te üretimine başladığı ve bugüne kadar geliştirdiği Cargo’yu dünyaya açılacak hale getirdi. Ford’un “One Ford” (Tek Ford) stratejisinin ağır ticari araçtaki ilk ürünü olacak yeni Cargo 1846T, yakın bir tarihte öncelikle Türkiye’de satışa sunulacak.
Üç aşamalı “Global Cargo” projesi çerçevesinde geliştirilen yeni Cargo 1846T Çekici’nin ön üretimine Ford Otosan’ın İnönü fabrikasında başlandı. Yakın bir zamanda Türkiye’de satışa sunulacak yeni “Global Cargo”nun, Brezilya’da da üretilmesi ve yeni versiyonlarla birlikte 80 ülkede satılması gündeme gelecek. Sadece yeni Cargo’nun geliştirilmesi için 210 ar-ge personeli ayıran Ford Otosan, mevcut modellerin yanında ortak yeni ürün için geçen yıl toplam 75 milyon dolar yatırım gerçekleştirmişti.

Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, yeni çekiciyi geliştirirken Ford Otosan’ın 52 yıllık ağır ticari araç tecrübesini kullandıklarını belirterek, “Farklı pazarlar için farklı müşteri ihtiyaçlarını karşılayabilen kamyonlar üretiyoruz. Bu başarıyı ihracat pazarlarımıza taşımak istiyoruz” dedi.

Türkiye ve Brezilya’da satılan dört kamyondan birinin Ford Cargo olduğunu da kaydeden Yenigün, “Cargo, Türkiye ve Brezilya coğrafyalarında şu an 30 pazarda satılıyor. Büyüme stratejimiz doğrultusunda 80 ülke pazarını hedefliyoruz. Ford Güney Amerika ile yaptığımız güçbirliği sayesinde, 5 yıl içinde ihracatımızı 5 bin adede çıkararak küresel pazarlarda rekabetçi bir oyuncu olacağız” ifadesini kullandı.

Ford’u ikna etmişlerdi
Herşey, Ford Motor Company Yönetim Kurulu Başkanı Bill Ford’un, iki yıl önce Ford Otosan’ın 50. yıl kutlamaları dolayısıyla İstanbul’a gelmesiyle başlamıştı.

Başta Bill Ford olmak üzere, tüm yönetim kurulu üyelerini bu konuda ikna etmeyi başaran Ford Otosan yönetimi, Cargo’yu Ford’un global ürün yelpazesine sokmayı başarmıştı. Ford, böylece Avrupa hariç dünyanın pek çok ülkesinde ağır kamyon işine dönmüş olacak.

Yeni projeyle İnönü fabrikasının tek vardiyada 10 bin adet olan kapasitesi, yıllık 15 bin adede çıkıyor. Global Cargo projesinin ilk aşamasında, gövdesi Ford Otosan tarafından geliştirilen Cargo modelleri Brezilya’da satışa çıkmıştı. İkinci aşamayı oluşturan tamamen yeni Cargo’nun ön üretimi başlarken, üçüncü aşamada bu aracın çeşitli versiyonları geliştirilecek.

Haberin Devamı

Daha lüks olacak
Yakın zamanda satışa sunulacak yeni Cargo Çekici, mevcut Cargo’dan bir sınıf üstte ve daha lüks olacak. Yeni 10.3 lt’lik (460 HP) motora sahip araçta, camlı elektrikli açılır tavan bile olacak. 1 milyon km ve 10 yıllık yapısal dayanıklılık süresi ABD, Brezilya, Türkiye, İngiltere, İspanya, Almanya, İsveç ve Suudi Arabistan gibi farklı iklim ve yol koşullarına sahip birçok ülkede yapılan testlerle kanıtlandı.
Global Cargo ile Ford Otosan’ın kamyon ihracatı geliri yıllık 300 milyon doları aşacak.