Otomobil i20’de yatırım kararı iki haftada netleşir

i20’de yatırım kararı iki haftada netleşir

17.08.2009 - 00:19 | Son Güncellenme:

Hyundai Assan CEO’su Um, i20 yatırımının hangi ülkeye yapılacağına ilişkin kararın iki hafta içinde netleşeceğini söyledi

i20’de yatırım kararı iki haftada netleşir

Küçük sınıftaki i20 modelinin üretimini büyük ölçüde Avrupa’ya kaydırmak isteyen ve bu amaçla yer arayışında olan Hyundai’nin, kararını netleştirmek üzere olduğu bildirildi.
Türkiye, Çek Cumhuriyeti ve Slovakya arasında bir seçim yapacak olan Hyundai’nin, kararını iki-üç hafta içinde netleştireceğini belirten Hyundai Assan CEO’su Kwang-Heum Um, yatırımın Türkiye’de gerçekleşmesi için çalışmaya devam ettiğini kaydetti. Türkiye’nin halen şansı bulunduğunu söyleyen Um, “Ankara’da Sanayi Bakanı ile de bir görüşme yaptık. Elbette onlar da ilgi duyuyorlar ancak tam anlamıyla bir destekten söz edilmedi” dedi.
i20’nin Türkiye’deki satışlarından da memnun olduklarını dile getiren Um, aracın iki aydır piyasada olmasına rağmen 1500 adet satıldığını, yıl sonuna kadar 3 bin adetlik hedefe ulaşacaklarını kaydetti.

“Pazar liderliği kozumuz”
Hyundai’nin i20 yatırımının Türkiye’ye verilmesi halinde kapasitelerinin yükseleceğini, bunun Türkiye ekonomisine de katkı sağlayacağını belirten Um, “Şayet i20’ye alabilirsek, Matrix’in yerine geçecek olan modelin üretimini de Çek Cumhuriyeti yapacak. Halen görüşüyoruz” diye konuştu.
Türkiye’deki pazar paylarını binek otomobilde yüzde 60 oranında artırdıklarını, pek çok sınıfta lider olduklarını hatırlatan Um, Hyundai’nin tüm dünyada pazar payını en çok artırdığı ülkenin Türkiye olduğunu söyledi. Binek ve ticari olarak toplamda yüzde 11, sadece binek araçtaysa yüzde 16 pazar payına sahip olduklarını kaydeden Kwang-Heum Um, “Türkiye, Kore dışında Hyundai’nin pazar payının yüksek olduğu bir kaç ülkeden biri. Bu da bizim açımızdan yatırım kararındaki en büyük kozlarımızdan biri. Ayrıca Türkiye’nin büyük potansiyeli de var. Pazarın gelişmesi, hükümetin vergi gelirlerini ve ihracatı artırır, yatırım kararlarını tetikler. Bir taşla üç kuş vurulmuş olur” dedi.
Güney Kore ile Avrupa arasında serbest ticaret anlaşmasının tamamlanmak üzere olduğunun altını çizen Um, “Bu yürürlüğe girerse, Avrupa’ya Kore’den araç getirmenin dezavantajı ortadan kalkacak. Benzer bir anlaşma Türkiye ile Güney Kore arasında da yapılmalı. İşte o zaman Türkiye’de üretip Avrupa’ya ihraç etmek daha avantajlı hale gelebilir” diye konuştu.

“Her sınıfta lideriz”
Hyundai Assan’ın Yurtiçi Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdürü Kurthan Tarakçıoğlu da, bu yılın ilk 7 ayında en çok binek otomobil satan marka konumuna geldiklerini kaydederek, amaçlarının yıl sonuna kadar bu konumlarını korumak olduğunu bildirdi.
i10, Accent Era, i20 ile Getz ve i30’un sınıflarının lider araçları haline geldiğini söyleyen Tarakçıoğlu, “Yıl sonuna kadar 52 bin adet civarında araç satmak istiyoruz. Binek otomobilde liderliğimizi korumayı amaçlıyoruz” dedi. Satışlarının artmasında filodan çok perakende müşterisinin büyük etkisi olduğunu da vurgulayan Tarakçıoğlu, kur avantajının da satışlarına olumlu katkı sağladığını belirtti.

Haberin Devamı

i20’de yatırım kararı iki haftada netleşir