İnsanı şaşırtacak çok şeyi var

SÜRÜŞ İZLENİMİ : INFINITI FX37

İnsanı şaşırtacak çok şeyi var

LEVENT KÖPRÜLÜ

Onu ilk kez yollarımızda görmeye başladığımda notumu vermiştim. O dönemde doğrudan ABD'den ithal ediliyordu ve galeriler aracılığıyla satılıyordu. Tasarımına ne SUV denilebilirdi, ne de coupe. Ancak görüntüsüyle hayli havalı, sesiyle çekici ve yoldaki duruşuyla insanı hasetinden çatlatacak bir hali vardı.

Bayraktar Grubu tarafından geçtiğimiz aylarda Türkiye'ye "resmen" ithal edilmeye başlanan Infiniti FX 37'ye ait kullanmadan önceki izlenimim bu gibi şeylerle sınırlıydı. Hoş "kısacık kullanım zamanına" sığdırmaya çalıştığım izlenimlerim de, öncekinden biraz hallice diyebilirim, hepsi bu! Diğer bilgilerimse tamamen teorik...

İnsanı şaşırtacak çok şeyi var

Tasarımı alışılmış değil

Az önce de yukarıda söylediğim gibi, aracı gören diğer insanlar gibi ben de tasarımını görüp "İşte bu bir SUV" filan gibi ukalalıklarda bulunamıyorum. Zira alışılmışın dışında bir tasarım ve forma sahip olduğu kesin.

Amerikan pazarının dışına çıkartılmadan, Avrupa koşullarına göre yaklaşık 500 parçası değiştirilen FX 37, üzerine bir de makyaj yiyince hayli farklılaşmış gibi görünüyor. Bir kere düpedüz "sinirli" bir hali var. Çatık kaşlı ince farları, geniş bir ağız izlenimi veren tamamı krom kaplı radyatör ızgarasıyla her an üzerinize atlayıp "ısıracak" gibi duruyor. Bunda bir miktar Japon etkisinde olmasının da payı var tabii.

Arkadaysa bu durum yerini biraz sükunete bırakmış. Nitekim FX 37'nin arka bölümü duru ve sade bir görünüm çiziyor. Çift egzost çıkışıysa, aracın arkasındaki en yırtıcı bölüm denilebilir. Yan profilden bakıldığındaysa FX 37 için bir coupe ya da çizgileri rüzgarlı havada arkaya doğru savrulmuş bir SUV (yani insanın aklından geçeni doğru dürüst yazıya aktaramaması diye buna denir!) yorumu yapmak mümkün. Yani Türkçesi, akıcı bir tasarımı var... Özellikle ön çamurluklardaki havalandırma kanalları insanı heyecanlandırıyor. Bir de "iri kıyım" lastik ve jantları ekleyeceksiniz bu manzaraya elbette.

İnsanı şaşırtacak çok şeyi var

"Dumur" anı yaklaşıyor!

İç mekandaysa ahşap, deri, kromaj ve alüminyum etkili kaplamalardan oluşan hayli zengin bir karışım söz konusu. Burası bir SUV modelinden çok spor bir otomobile aitmiş gibi görünüyor. Zira, sanırım Infiniti bu gösterge paneli ve orta konsolu coupe modelinde de kullanıyor.

İlk etapta kalabalık gibi görünse de sonradan kolay alışılabilen bir orta konsol mevcut. Buradaki düğme kalabalığı, bende de aynı etkiyi yarattı. Analog saat, aracın lüks gösteren özelliklerinden. 7 inçlik büyükçe ekran ise hayli yerinde bir seçim. Müzik sisteminin yanı sıra navigasyon ve geri görüş kamerasına hizmet ediyor. Bu kamerayla ilgili görüşlerimi daha sonraya saklıyorum...

Göstergeler hayli sportif. Koltukların rahatlığınaysa diyecek yok. Uzun boylu olmama karşın gayet rahat yerleştiğimi söylemeliyim. Bununla birlikte aracın uzun burun kısmı, daha çok Amerikalıların beğeneceği türden. Tabii süs olsun diye uzatılmamış, içinde tamamını dolduran bir motor var çünkü.

İnsanı şaşırtacak çok şeyi var

Burnunun uzunluğu ve arka camının sportif olsun diye basık ve dar tutulmuş olması, park manevralarında çok da dert olmuyor. Nitekim aracın dört bir yanında kamera bulunuyor. Hatta aracın dört kamerası istenirse aynı anda çalıştırılabiliyor. Bunun görüntüsü de gayet net bir biçimde ortadaki ekrandan izlenebiliyor. İşte benim "dumur" anlarımdan birini yaşatan unsur!

Sesine hayran olduğum

FX 37, anlaşılacağı üzere 3.7 lt V6 benzinli motora sahip. Her gaza basışta kendisini hissettiren 320 HP gücündeki motor, çift egzostun da katkılarıyla sesine hayran bıraktırıyor. Sadece içinde oturanı değil, dışarıdan duyanı da...

7 ileri, gayet yumuşak geçişli ve direksiyonun arkasındaki kulakçıklardan da değiştirmeye olanak tanıyan vites kutusuyla eşleştirilen motor, ivmelenmesiyle takdir hisleri uyandırırken 2 tonu aşan kütleyi rahatlıkla taşıyor. Buna rağmen yakıt tüketimi, ara sıra "yaramazlık" yapmalar da dahil 100 km'de ortalama 15 litreye yaklaşıyor. Bu da aslına bakılırsa 6 silindirli ve 320 HP güç üreten bir motor için çok fazla sayılmaz. Üstelik de dört tekerlekten çekiş sistemini unutmamak gerek.

Kullandığımız "S" versiyonunda, süspansiyon ayarı da mevcut. Yani sportif kullanım için amortisörleri sertleştirme imkanı da var. Tabii bunu sürekli hale getirmek, bozuk yollarda pek de tavsiye edilir gibi değil. Yani sakıncası olduğundan değil de, tamamen konfor yönünden.

İnsanı şaşırtacak çok şeyi var

Bir dolu güvenlik donanımı, sportif bir tasarım, etkileyici motor sesi ve performans filan derken 110 bin euro civarında fiyata sahip bir araçla yolculuğun sonuna gelmiş bulunuyoruz. Elbette tüm bu saydıklarıma ekleyebileceğim Bose müzik sisteminin de etkisiyle, zaten çok kısa süre birlikte kaldığım bu araçla vedalaşmak pek de kolay değildi.

SON SÖZLER

* İtiraf ediyorum! Aracın dört kamerası aynı anda çalıştığında, görüntünün uydudan geldiğini filan sandım!.. Zira ekranda öyle gibi görünüyor. Ortada aracın silüeti, yanlarda da detaylı görüntüler... Göz aldanması olduğunu anlayana kadar aracı teslim ettim, gitti. Yani asıl "dumur" durumu budur!

* Kameraların yerini, o kadar aramama rağmen bir türlü bulamadım. Sormaya da utandım. Allahtan bazı dergilerdeki arkadaşlarım bulup, yazmışlar da, öğrendim. Yararı oldu mu? Hayır!

* Aracın test sürüşünün üçte ikisi, ona uygun bir fotoğraf mekanı bulmaya çalışmakla geçti.

* Herkesin meraklı ve kıskanç bakışlarılyla karşılaşmak, beklenmedik bir durum olmadı. Meraklı olanlar neyse de, kıskanç bakışlardan rahatsız oldum sadece. "Benim değil abi, test için bu, test!.."

* İstanbul Riva dolaylarındaki köyün civarında gerçekleştirdiğim fotoğraf aktivitesini başından sonuna kadar izleyen motosikletli amcaya da selamlar...

* Akıllı anahtar sistemine alışamadım. Bu, Infiniti'ye özel bir durum değil. Aracı almaya gelen arkadaşa az kalsın zor anlar yaşatacaktım. Çünkü anahtarı cebimden çıkartmayı unutuyorum. "Akıllı anahtar, akılsız sürücü" durumu. Bir km filan sonra anahtar olmayınca motoru duruveriyor bunların bildiğim kadarıyla. Başıma geldi de...

* Her ne kadar kameraları filan olsa da, burnunun uzunluğu nedeniyle dar sokaklarda problem çıkabiliyor. Çizdirmedik sağını solunu ama ter içinde de kaldım yani.

İnsanı şaşırtacak çok şeyi var

TEKNİK KARNE

Motor Hacmi : 3696 cc

Maksimum Güç : 320 HP 7000 d/d

Maksimum Tork : 360 Nm 5200 d/d

Maksimum Hız : 233 km/s

0-100 km/s : 6.8 sn (fabrika verisi)

Şanzıman : 7 ileri manuel özellikli otomatik

Çekiş : Dört tekerlek

Yakıt Tüketimi : Ort. 15 lt

Yakıt Deposu : 90 lt

Bagaj Hacmi : 410-1305 lt

Boş Ağırlık : 2012 kg

NELERİ VAR?

INFINITI FX 37 S

ABS+EBD, ESP, ön+yan+perde hava yastıkları, direksiyondan yönlenebilir Xenon farlar, elektrik kumandalı+ısıtmalı+hafızalı deri ön koltuklar, çift bölgeli otomatik klima, akıllı anahtar, uyarlanabilir hız sabitleme sistemi, geri görüş kameralı park yardımcısı, dört adet kamera, yağmur ve far sensörleri, Bose müzik sistemi, yol bilgisayarı, sunroof, ayarlanabilir süspansiyon sistemi.

DİYARBAKIR ERGANİ İLKÖĞRETİM OKULUNA GİTTİK - VLOGTürkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı ve Lenovo Diyarbakır Ergani İlköğretim Okulu için hazırladıkları projeye Milliyet Teknoloji Editörümüz Batuhan Dönertaş'ı davet etti. Hayata geçirilen proje kapsamında Diyarbakırlı çocuklar, son teknolojik ekipmanlara kavuşarak, birbirinden farklı alanlarda bilim ve teknolojik yeniliklere ayak uydurdular.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber