24.08.2010 - 14:00 | Son Güncellenme:
Tasarım
ix35 tamamen Avrupalı tüketicilerin beklentileri doğrultusunda tasarlanmış. Yeni model Hyundai’nin Rüsselsheim-Almanya’daki tasarım stüdyolarında, eski BMW tasarımcısı Thomas Buerkle ve ekibi tarafından şekillendirilmiş. Akıcı tasarım çizgilerinin keskin hatlarla harmanlandığı araç sportif görünüyor. Kaslı kaputu ve altıgen havalandırma ızgarası aracın güçlü kimliğini vurgulayan detaylar olarak göze çarpıyor. Ön ve arka çamurluk üstlerinden kapı içlerine kadar uzanan çizgiler ix35’e farklı bir hava katmış. Çift renkli stop grubunun yer aldığı arka kısım derli toplu hissettiriyor.
İç tasarım
Koyu bordo ve bej renklerin kombine edilmiş şekilde kullanıldığı iç mekan şık görünüyor. Led destekli göstergeler ve mavi tonlu aydınlatmalar iç mekana hoş bir hava katmış. Direksiyonun sol alt tarafında ESP, DBC(yokuş iniş destek sistemi) ve diferansiyel kilidinin kontrol butonları bulunuyor. Geri vitese geçildiğinde aracın arka kısmını gösteren ekran dikiz aynasında beliriyor ve manevra yapmayı kolaylaştırıyor. Şık görünen orta konsolda kullanılan malzeme kalitesi ise hayal kırıklığı yaratabilir. Bu kadar hoş görünen iç mekanda biraz daha kaliteli malzeme kullanılsaydı keşke diye düşünüyoruz. Sert malzemeler yüzünden bozuk zeminde tıkırtı sesleri gelebiliyor. Deri koltukların yan destekleri ve kalitesi ise iyi. Ayrıca test aracımızda tüm yolcular için koltuk ısıtma sistemi bulunuyordu. Arka diz mesafesi ve bagaj hacmi bu sınıf için yeterli düzeyde.
Motor
Hyundai, ix35 için tamamen yeni 2.0 litrelik turbo dizel motor geliştirmiş. Yeni motor 4000 d/d’de 184hp güç ve 1800-2500 d/d aralığında 392 Nm tork üretiyor. 2.0 litrelik dizel motorların en güçlülerinden biri olan bu ünite yaklaşık 1800 kg’lık ağırlığa sahip aracı 10.1 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaştırabiliyor. Maksimum 195 km/s hıza ulaşabilen ix35’in yakıt tüketim değerleri ise etkileyici. Şehir dışında 7.5 litreye kadar düşen tüketim değerleri testimiz süresince 9 litre civarında seyretti. 6 ileri otomatik şanzıman motorla uyumlu şekilde ve sarsıntısız çalışıyor.
Konfor ve yol tutuş
ix35 sert süspansiyonları nedeniyle konforlu yolculuklar vaat etmiyor. Az miktarda yol sesi alan otomobil yoldan gelene darbeleri iç mekanda hissettiriyor. ix35, ağabeyi ix55’le karşılaştırıldığında daha sert bir sürüş karakterine sahip. Tabi bu sertliğin avantaja dönüştüğü nokta yol tutuşu oluyor. Kolay kolay çizgisinden ayrılmayan ix35, özellikle peş peşe girilen virajlarda önden kayma eğilimi gösteriyor. ESP’nin standart sunulduğu araç herhangi bir terslikte ESP’nin etkili dokunuşlarıyla tekrar yolunu bulabiliyor. Orta diferansiyel kilidine sahip ix35’in sırasıyla yaklaşma, ayrılma ve tepe açıları 24.2, 26.9 ve 17 derece. Maksimum 50 cm sudan geçebilen aracın arazi performansı, bu sınıfta araç alan kişilerin çoğunun araziye hiç girmeyeceği düşünülürse oldukça iyi. Özellikle orta diferansiyel kilidi ix35’i çok zorlamadığınız sürece yolda bırakmıyor.
Güvenlik
Hyundai ix35 henüz EuroNcap çarpışma testine girmedi.
Editörlerimizin yorumları ve diğer fotoğraflar için tıklayın...
Teknik veriler | ||||
Motor: |
1995 cc, sıralı 4 silindirli |
Yakıt tüketimi | ||
Maksimum güç: |
184 HP-4000 d/d |
Şehiriçi: | 9.1 lt |
|
Maksimum tork: |
392 Nm/1800-2500 d/d |
Şehirdışı: |
6.0 lt |
|
Maksimum hız: |
195 km/s |
Ortalama: |
|
|
Renkler | ||||
0-100 km/s hızlanma: |
10.1 sn |
Dış Renkler Buz Beyazı Gümüş Grisi Bulut Grisi Füme Siyah Kiraz Kızmızısı Petrol Mavisi Su yeşili |
İç Renkler Bej / Siyah Siyah Siyah Bej Bej Siyah Bej Bej |
|
Boyutlar (u/g/y): | 4410/1820/1670 mm | |||
Ağırlık: | 1787 kg | Fiyatlar (24.08.2010) | ||
Aktarma: |
Önden çekiş |
ix35 2.0 R 4x4 6AT STYLE |
81.000 TL | |
Şanzıman: | Otomatik Vites |
ix35 2.0 R 4x4 6AT STYLE PLUS | 89.500 TL | |
Lastikler |
225/60 R17-225/60 R18 |
Yakıt Türü Ve Emisyon Değerleri |
||
Frenler (ön/arka): | Disk/Disk | Yakıt Türü | Motorin (Euro Dizel) | |
Depo hacmi: |
58 litre |
CO2 emisyonu | 187 gr/km | |
Bagaj hacmi: | 591-1436 litre |