Japon yaşam felsefesinin ikonu Corolla 40 yaşında

OTOMOBIL PROFESORU / Hakan Çelikhcelik@posta.com.tr

Japon yaşam felsefesinin ikonu Corolla 40 yaşında
Geçen hafta Turkcell’in davetiyle Japonya’ya gittim. Hem Dünya Basketbol Şampiyonası’nda iki kritik maçı izleme şansım oldu, hem DE Tokyo Büyükelçimiz Solmaz Ünaydın gibi dostlarımızı ziyaret etme fırsatı buldum.


Böylece Japonya’ya beşinci seyahatimi yapmış oldum. Japonya öylesine ilginç ve keşfedilmeye öylesine aç bir ülke ki, her gidişinizde mutlaka beyninizi yenilemiş olarak dönüyorsunuz.
Japonya 5 trilyon dolar gayri safi milli hasılasıyla dünyanın ikinci büyük ekonomisi durumunda. 130 milyon gibi kalabalık nüfusa sahip ülke, bu büyük ekonomik zenginliğini kişi başına 32 bin doları bulan milli gelirle taçlandırıyor. Yüksek refah düzeyini ülkenin her yanında ciddi olarak hissediyorsunuz. Özellikle de iş merkezleri, konut ve otomobillerde.


İş merkezi denince Türkiye’de akla alışveriş merkezleri düşünülüyor. Ancak Japonya için bu kavram, modern üretim merkezleri ve ofis alanları anlamına geliyor. Japonya’nın insanı hiç kuşkusuz en çok büyüleyen yanlarından biri kusursuz mühendislik uygulamaları. Sadece karayolları ve köprüler değil, hızlı tren altyapısından yayalar için ayrılmış yollara kadar her şey mükemmel şekilde işliyor. Japonya bu anlamda Avrupa Birliği ortalamalarının kesinlikle önüne geçerken, kimi zaman alt yapı kalitesi kriterinde, dünyanın tek süper gücü Amerika’yı bile solluyor.


Nüfusuna oranla çok küçük sayılabilecek kara parçasına sıkışmış olan Japonya’da en büyük sorun dar mekanlar. Japonlar küçük bir ülkeye sahip olmanın bedelini yaşam alanlarını daraltarak ödüyor. Bu nedenle cebinde parası olan bir Japon’un en büyük hayali, daha geniş ve bahçeli bir ev sahibi olabilmek. Bu hedefi gerçekleştirmek kimi zaman parayla da doğru orantılı değil. Örneğin başkent Tokyo’da ne kadar zengin olursanız olun, satın alabileceğiniz evlerin büyüklükleri belli. Üstelik başkentte yeşil alan miktarı da çok sınırlı. Konut sektörünün Japonlar için giderek stratejik bir hal alması bu ülkenin dev firmalarının da bu sektöre yoğunlaşmasına neden oluyor. Örneğin Japonya’nın birinci, dünyanın da ikinci büyük otomotiv üreticisi olan Toyota’nın, sadece konut üretimiyle ilgilenen bir bölümü var. Firma, gelişmiş elektronik sistemlerle donatılmış akıllı evler yaratıyor ve satışa sunuyor.
Elleriniz doluyken kendiliğinden açılan kapılan bir otomobili çağrıştırıyor olabilir. Ancak bu özellik, Toyota evlerinde de var. Firma bu sayede otomobil teknolojisinde eriştiği etkileyici başarıları konut sektörüne de taşımak istiyor. Garaja park edilen Toyota’nın hibrid otomobili Prius’un, konutun elektrik ihtiyacını 36 saat süreyle karşılayabilmesi hayret uyandıran bir başka Toyota teknolojisi.

Bütün bunların ötesinde Toyota için şu günlerin belki de en önemli konu, yeni Corolla modelinin yakında dünya pazarlarına sunulacak olması. Bu yıl tam 40 yaşına giren Toyota Corolla, bu büyük Japon markasının bütün dünyada sağlam bir imaja sahip olmasında büyük rol oynadı.


Dünyada Türkiye dahil toplam 16 ülkede üretilen Corolla, 32 milyon adetlik satışla başka hiçbir modelin erişemediği bir başarı seviyesine ulaştı. Bakalım artık 10’uncu nesil olarak yollara çıkacak olan Corolla da, bu zorlu rekabet ortamında aynı başarı çizgisini geleceğe taşıyabilecek mi?

Şarkıcı Linet’ten çıplak ayak dans şovBostancı Gösteri Merkezi'nde sahneye çıkan Linet, kalça dansıyla kendisini dinlemeye gelenlerden tam not aldı. Linet'in dans gösterisi dakikalarca alkışlandı.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber