Kia Motors ile röportajdan satır başları...

Kia Motors Avrupa Pazarlama ve Ürün Planlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Benny Oeyen ile Kia'nın gerçekleştirdiği röportajın ayrıntıları...

Kia Motors ile röportajdan satır başları...

Avrupa'da işler çok iyi gitmiyor. Pek çok marka zorluk içindeyken işlerin iyi gittiği markaların başında Kia geliyor. Bu başarıyı neye bağlıyorsunuz?

2012 yılı bizim için gerçekten çok iyi geçiyor. Avrupa'da bu yıl pazar %8 oranında daraldı. Biz ise Kia olarak payımızı %23 oranında artırdık. Güzel ve yeniliklerin yoğun olarak yaşandığı bir yıl geçiriyoruz. Çok kısa süre içinde önemli modellerimizi yeniledik. Paranın karşılığını veren , iyi tasarım, yüksek kalite... Bunlar bizim öne çıkardığımız ve son yıllarda bizi başarıya taşıyan değerlerimiz. Tüm bunların yanında gerçekten para harcıyoruz , markaya yatırım yapıyoruz. Bir süre öncesine kadar marka algısı konusunda sıkıntılarımız vardı. Kia markası Avrupa'da bilinmiyordu, bunun için sponsorluklara yüklendik. UEFA ve FIFA ile uzun soluklu sponsorluk anlaşmaları yaptık. Marka imajına büyük katkısı oldu. Bunun yanında Avustralya Açık Tenis Turnuvasına sponsoruz. Yine Rafeal Nadal ile güzel giden bir sponsorluğumuz var ve inanın bana Refael , İspanyada , milli kahraman olarak kabul ediliyor.Bunun yanısıra reklamlarımızın çok yönlü olmasına dikkat ediyoruz. Yazılı basında, televizyonda ve digital yayınlara entegere edilebilir reklam kampyanyaları oluşturuyoruz. Geçtiğimiz hafta da çok önemli bir reklam ödülü sahibi olduk. Effie ödülünün sahibi olduk ki dünyada ilk kez Koreli bir marka bu ödüle layık görüldü. Bu da bizim doğru yolda olduğumuzu gösteriyor.

Kia modellerinin tasarım ve teknoloji anlamında hızla yol aldığını görüyoruz. Öte yandan Hyundai ile marka imajı, marka algısı konusunda farklılıklar gösteriyorsunuz. Bunu nasıl değerlendiyorsunuz?

Aslında Hyundai, biraz daha tutucu bir çizgide ilerliyor. Biz ise konumlamamızı daha spor ve genç bir marka olarak yapıyoruz. Hyundai ile stratejilerimiz çok farklı. Özellikle de tasarımlarımızla bu algının oluşacağını düşünüyoruz. İki markanın tasarım çizgileri tamamen farklı ve pazarda iki rakip olarak mücadele ediyorlar.

Kia gamında yeni gibi yenilikler var? Varolmadığınız segmentlere girmeyi planlıyor musunuz?

Yeniliklerimiz çok. Paris'te 3 kapılı koupe pro_ceed modelimizin ve genç aileleler için tasarladığımız Carens modelimizin dünya lansmanlarını gerçekleştiriyoruz. Bu iki yeni modelin de eklenmesiyle artık ürün gamımız tamamlandı diyebiliriz. Geçtiğimiz 12 ay içinde büyük model yenilikleri yaşadık. A segmetindeki Picanto modelimizin lansmanı ile başladık. Sonrasında B segment Rio modelimiz yenilendi. . Bu sene başında Optima ile devam ettik. Sonrasında Nisan ve Mayıs aylarında 5 kapı cee'd modelimiz yeniden yaratıldı. Ve bunu cee'd Sportywagon ve procee'd takip etti. Carens'in de yenilenmesiyle ürün gamımız neredeyse tamamen yenilendi.

Şöyle düşünüyoruz, 10 yıl öncesine kadar çok basit tasarımlara sahip hatta bence komik olarak nitelendirebileceğimz araçlar üretiyorduk. Ve bunları çok düşük fiyatlara satıyorduk. Dacia gibiydik diyebilirim. Ama bunu değiştirmek istedik. Tasarıma yoğunlaştık , güzel tasarımlar yarattık. İnanın bu işin kolay tarafı. Marka imajını değiştirmek daha uzun süren bir süreç. Şimdi artık tüketiciyle aramızda bağ oluşturacak modellere ihtiyacımız var. Bunu yapmak için birkaç farklı yol var. Bir yol , mevcut bir aracı almak , üzerinde oynamak, belki güçlü bir motor yerleştirmek , bunu cee'd ile yapıyoruz, GT özelliklerine sahip 200 beygirin üzerinde motor hacime sahip bir ceed geliştiriyoruz. Bunun yanı sıra bir cabrio araç ya da sport coupe bir model geliştirebilirsiniz.. Biz bunu geçen sene Franfurtta sergilediğimiz GT modelimiz ile gerçekleştirdik.

Şimdi her ne kadar plan aşamasında olsa da , Kia'nın daha önce çok etkin olmadığı spor segmentte bir yenilik ile varolmayı planlıyoruz. Geçtiğimiz yıl lanse ettiğimiz konsept modelimizi GT büyük beğeniyle karşılandı . % 100 diyemesem de bu modelin piyasaya sürülmesi planlarımız arasında.

Biraz da müşteri araştırmalarından bahsedelim. Yakın zamanda bir araştırma yaptırdınız mı ? Avrupalı müşteri Kia markasını neden tercih ediyor?

Düzenli olarak müşteri araştırmaları yaptırıyoruz ve çıkan sonuçları çok önemsiyoruz. Araştıma sonuçları son yıllarda güyük değişiklik arzediyor. Gördüğümüz müşteri profilimizin son yıllarda tamamen değiştiği. Önceden daha ileri yaşlı ve alım gücü düşük bir müşteri profilinden bahsederken şimdi çok daha genç bir kitlemiz var, ve bu kitleyi diğer markalardan çalarak kazandık. Japon ve Fransız markalarından bize doğru bir geliş var. Ana akım markalardan bize bir kayış var. hatta bazı modellerimiz söz konusu olduğunda örneğin Sportage modelimiz, Volkwagen ve Audi müşterilerinden bize gelenler var.

Türkiye''de otomotiv sektörü birkaç gün önce yapılan ÖTV zammının şokunu yaşıyor. Türkiyede Avrupa ülkelerine kıyasla çok yüksek vergiler ödeniyor. Vergilendirme sistemi nasıl olmalı sizce?

Ülkenizde otomobilden alınan verginin %130'un üzerinde olması çok şaşırtıcı bulduğumu itiraf etmeliyim. Çok fazla yorum yapmak istemiyorum , söyleyebileceğim tek şey, bu kadar yüksek vergi oranlarının otomotiv pazarını ve otomobil alımlarını önemli ölçüde baltalayacağıdır. Otomobil bir ihtiyaçtır ve karşılanması gerekir, . Ayrıca vergilendirmeyi motor hacimlerine göre yapmak artık demode bir yöntem. Vergi oranları, CO2 ve emisyon ölçümlemerine göre yapılmalı .Yüksek hacimli ama düşük emisyonu olan bir aracın düşük hacimli ama emisyon seviyesi yüksek bir araca göre daha yüksek oranda vergilendirilmesi hiç mantıklı değil, bunun tam tersi olmalı. Günümüz teknolojilerinde motor hacmi artık hiçbir şey ifade etmiyor.

19 Kasım 2019 Magazin Bülteni19 Kasım 2019 Magazin Bülteni

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber