07.07.2017 - 11:38 | Son Güncellenme:
Schaeffler, hibrit yakıt tüketimini %20 azaltacak ve elektrikli motora sahip otombillerde manuel vitese imkan sunacak P2 Module adında yeni bir hibrit debriyaj sistemi ürettiğini duyurdu.
Bu yılın sonunda Çin'de seri üretime sokulacak olan P2 Module motor ve vites kutusu arasına yerleştiriliyor. Enine motorlu otomobillerde oldukça kullanım rahatlığı sağlayacak P2 Module 12kW2lık elektrikli motoru bir çift debriyaj pedalı ile eşleştirecek. Bir bağlantıkes debriyajı otomobilin motoruna vitesten ayrışma sağlarken etki debriyajı motor başlatılırken meydana gelen sarsılmayı önleyecek.
Schaffler P2 Module'un otomobile dur kalk gibi düşük hızlı trafikte elektrikle sürüş imkanı vereceğini, otomatik parkın sadece elektrik modu ile sağlanabileceğini ve sistemin 48 kilometre hıza kadar aktif yolculuğu destekleyebileceğini ifade ediyor. Aktif yolculuk sistemi otomobile momentum yalpalanması ya da yolun iniş gerginliği faydasını motoru rölanti modunda ya da kapatarak ve yakıt tüketimini azaltmak için vitesten keserek sağlayacak.
Yeni ünite 48V elektrikli sistemle çalışacak. 48V sistem azami 12kW'yi üstesinde gelmekle kalmayacak ayrıca sistemin kablolama tertibatını %75 küçültecek. Bu sayede daha hafif ve daha az maliyetli olan sistem otomobil üreticilerinin kablo tesisat yükünü hafifletecek.
P2 ayrıca frenlemeyle kaybolan enerjiyi yeniden kazandıracak ve 48V'lik bataryaya elektrik enerjisi olarak depolayacak.
P2 Module hali hazırda aktif olarak kullanılan otomobillere asgari mühendislik değişimi ile monte edilecek.
Var olan vites kutularında herhangi bir değişime gerek kalmadan monte edilebilecek P2 bazı hibrit kurulumlarda olduğu gibi su soğutmaya ihtiyaç duymuyor. Schaeffler'e göre P2, %20'ye kadar yakıt tasarrufu sağlayacak.
P2 Module Schaeffler'in yakıt tüketiminde %8 tasarruf sağlayan yeni E-clutch set-up'ında kullanılacak. E-clutch'ın gaz pedalı, hidrolik ya da elektronik zeka aktüatörlü kablo bağlantısı ve debriyaj pedalı ile beraber kullanılan 2 farklı versiyonu bulunuyor.
P2 ünitesinin kesintisiz 33 beygir ve 10 kg tork ve 64 beygir ve 16 kg tork güç sağlayan gelecek nesil seçenekleri de geliştiriliyor.
Hazırlayan: Mehmet Can Kömürcü