Otomobil Peugeot 508 SW testte!

Peugeot 508 SW testte!

29.09.2011 - 16:15 | Son Güncellenme:

Yakışıklı stationwagon modellerine bir yenisi daha eklendi. Peugeot’nun 407 ve 607 modellerinin yerini alan 508, SW versiyonu ile testimizin konuğu oldu. Zengin donanımı ve sportif görünümü sayesinde Türk tüketicisi tarafından burun kıvrılan bir segmentte iyi satış rakamları yakalamaya çalışacak olan 508 SW, 1.6 THP benzinli motor ve 1.6 ve 2.0 HDi dizel motor seçenekleriyle satılıyor.

Peugeot 508 SW testte

Tasarım

Haberin Devamı

Stationwagon modellerin sıkıcı olduğu dönem çoktan geride kaldı. Markalar artık bu kasa seçeneğinde de çekici tasarımlar ortaya çıkarabiliyorlar. 508 SW’de bu modellerden biri. Sedan kardeşi ile aynı yüzü paylaşan aracın arka kısmı son derece başarılı tasarlanmış. Sportiflik ve elitliği bir arada sunan arka kısım gayet şık görünüyor. Donanım seçeneğine göre LED yapılı ön farlara kavuşan 508 SW, standart olarak 1.62 m2’lik büyük bir cam tavana sahip. 4813 mm uzunluğa sahip otomobil, sedan kardeşinden 2,1 cm daha uzun ve 3,1 cm daha yüksek. 660 litrelik bagaj hacmiyle bir stationwagondan bekleneni veren aracın koltuklarını yatırarak bu hacmi 1865 litreye çıkarmak mümkün. Bagajda bulunan butonlar yardımıyla arka koltukları bu kısımdan katlayabilmek iyi düşünülmüş bir özellik.

Haberin Devamı

İç mekan

Modern görünümlü bir kokpite sahip 508 SW’de, Peugeot’nun tüm alışkanlıklarını değiştirdiği söylenemez. Müzik sistemi ekranı, sinyal kolları ve cam kumandalarında diğer Peugeot modellerinden tanıdığımız parçalar kullanılmış. Araç içerisinde kullanılan malzemelerin kalitesi ise üst düzeyde. Yumuşak yapılı kokpit kaplaması kaliteli hissettiriyor. Peugeot yeni direksiyon tasarımını ilk olarak bu modelde kullanmaya başaldı. Üzerinde bulunan kontrol elemanları sayesinde ellerinizi direksiyondan ayırmadan ses sistemini, telefonu, hız sabitleyiciyi ve yol bilgisayarını rahatça kontrol edebiliyorsunuz. Direksiyonun alt kısmının düzleştirilmiş olması 508’in dinamik kimliğine uyum sağlamış. 508 SW’nin şık görünen orta konsolunu navigasyon ekranı ile daha da iyi hale getirmek mümkün. 508’de sınıfında çok az modelde sunulan dört bölgeli otomatik klima sistemi bulunuyor. Aracın vasatın üzerinde ses kalitesi sunan ses sistemi MP3 çalabilirken, USB, AUX ve Bluetooth üzerinden müzik dinleyebilmenize olanak sağlıyor.

Motor
Test aracımız 508 SW’de satışta olan tek benzinli motor olan 1.6 litrelik THP ünite… MINI Cooper S’den Citroen DS3’e farklı markalarda değişik versiyonları bulunan THP ünite 508 SW motor kaputunun altında 6000 d/d’de 156 hp güç üretiyor. Turbo beslemesi sayesinde 1400 d/d’den itibaren 240 Nm tork sunan motor, gücünü 6 kademeli tam otomatik şanzımanla ön tekerlere iletiyor. Otomatik şanzıman hızlı vites geçişleriyle beğenimizi kazandı. Dinamik bir görüntü çizen THP motor, 1596 kg ağırlığındaki 508 SW’ya gerekli performansı rahat bir şekilde sunuyor. 0-100 km/s hızlanmasını 9.5 saniyede gerçekleştiren araç maksimum 217 km/s hıza ulaşabiliyor. Bu değerler aile aracı imajındaki 508 SW’nun trafikteki pek çok araçtan daha hızlı olduğunu gösteriyor. Testimiz süresince 9.2 lt/100 km ortalama yakıt tüketimine imza atan 508 SW, sakin şehir dışı kullanımlarında 7.5 litre civarında tüketiyor.

Haberin Devamı

Konfor ve yol tutuş
Stationwagon araçların en önemli öncelikleri büyük bagaj hacmi ve konforları olmalı. 508 SW bu ilkeleri başarılı bir şekilde benimsemiş. Geniş iç mekan standart sunulan cam tavan sayesinde olduğundan da büyük görünüyor. Koltuklar çok ergonomik ve uzun yolculuklarda bile yolcusunu yormuyorlar. 508 SW’nun arka koltuklarında oturanlar en az öncekiler kadar konforlu yolculuklar yapıyorlar. Geniş diz mesafesi bu tip araçlarda en çok önemsenilen kısımlardan. Sessiz iç mekanda yüksek süratlere çıkıldığında aynaların sebep olduğu rüzgar sesinin duyabiliyorsunuz. Normal hızlarda ise iç mekan huzur verecek şekilde sessiz. Yoldan gelen darbeler başarılı şekilde emilirken, süspansiyonlar yol tutuş disiplininde de iyi puanlar topluyorlar. 508 SW ani yapılan manevralarda önden kayma eğilimine girse de dengeli girilen virajlarda limitlerinin yüksekliği ile kendine hayran bırakıyor. Standart sunulan ESP sisteminin verdiği güven duygusu da aklımızda kalan detaylardan.

Haberin Devamı


Güvenlik
Fransız üretici Peugeot 508 SW’yu ayrı olarak EuroNcap çarpışma testine sokmadı. 5 yıldız alan sedan kardeşinin çarpışma detayları ise şöyle; Önden çarpışma testinde Peugeot 508’un kabini sağlam kaldı. Mankenlerin göğüs, uyluk ve diz bölgesi gayet iyi korundu. Sadece sürücünün bir ayağı biraz daha fazla darbe aldı. Farklı boydaki mankenler ve farklı oturma pozisyonlarında yapılan testlerde de Peugeot aynı başarıyı gösterdi. Yan çarpışma testinde de mankenleri iyi koruyan 508’un sürücüsünün alt kısmı hafif darbe aldı. Tekrarlı yan direk çarpışma testinde ise mankenin göğüs bölgesi sınır değerlerde korundu. Peugeot 508 koltukları, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisinde iyi koruma sağladı.

Haberin Devamı


Yorum-Selim ERKEK -Arabam.com
Bir stationwagon müşterisinin isteyebileceği ne varsa bu araçta bulunuyor. Tasarımı dikkat çekici derecede şık, iç mekanı kaliteli, yüksek süratlerdeki sürüşü son derece stabilken viraj performansı bu sınıf araç bakanların zorlamayacağı kadar yüksek. 1.6 THP motor, daha önce 508 sedan testinde kullandığımız 1.6 VTi motora göre çok başarılı. Üstelik bu motorla beraber sunulan şanzıman, tam otomatik yapısıyla 508’in konforunu tam anlamıyla yaşamanıza imkan tanıyor. Ülkemizde pek rağbet görmeyen bu tip araçları biraz kullansak fonksiyonelliklerinin farkına varacağız. 508 SW’nun içerisinde stationwagon araçların bazılarında rastladığımız çıtırtı sesleri de yoktu. Bu açıdan bakıldığında sedan kardeşi karşısında bir dezavantajını bulabilmek zor.

-Arabam.com
Peugeot 508 SW, Türkiye’de doğuştan kaybeden otomobillerden birisi olacak. Türk tüketicisinin stationwagonlara olan ilgisizliği malum. Bu nedenle aracın şık görüntüsü, kaliteli iç mekanı bile bu sonunu değiştiremeyecek. Yine de ilgilenenler için 508 SW’nin son dönemde D segmentindeki şık stationwagonlardan birisi olduğunu söyleyelim. Opel Insignia Sport Tourer ile başlayan bu trende Peugeot’da katılmışa benziyor. 1.6 litrelik turbo destekli motor ve otomatik şanzımanın uyumu çok iyi. Açıkçası bir türlü sevemediğim tek debriyajlı otomatikleştirilmiş şanzımanlardan sonra klasik otomatik şanzımanın konforunu özlemişim. Bu ikili ve başarılı süspansiyon sistemi araçta yolculukları zevkli hale getiriyor. Tüm bu konforun getirisi ise 10 litreye yaklaşan yakıt tüketimi oluyor. Zaten bu sınıfta bir stationwagon araç tercih edenlerin yakıt tüketimini çok düşüneceğini zannetmiyorum. Çünkü onlar baştan sürüye uymayanlar…

En güncel sıfır km PEUGEOT 508 fiyatlarını burada bulabilirsiniz...

En son ikinciel PEUGEOT 508 ilanlarını burada bulabilirsiniz...

Teknik Özellikler
Motor: 1,6 THP
Motor Hacmi: 1598 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 156 hp 6000 d/d
Maksimum Tork: 240 Nm 14000 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma 9,5 s
Maksimum Hız: 217 km/s
Frenler
Ön: Disk
Arka: Disk
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 10,4 lt
Şehir Dışı: 5,5 lt
Karma: 7,3 lt
Test: 9,2 lt
Boyutlar
Uzunluk: 4813 mm
Genişlik: 1853 mm
Yükseklik: 1487 mm
Dingil Mesafesi: 2817 mm
Bagaj Hacmi: 660/1865 lt
Yakıt Depo Kapasitesi: 72 lt
Boş Ağırlık: 1420 kg
Lastik Boyutu: 205/55 R17