Otomobil Tofaş, Fiat’ın 110 yılını reklam filmine sığdırdı

Tofaş, Fiat’ın 110 yılını reklam filmine sığdırdı

19.10.2009 - 00:01 | Son Güncellenme:

Bu yılın ilk dokuz ayında 66 binden fazla araç satışı yaparak uzun bir aradan sonra yeniden liderliğe oturan Fiat Türkiye, yükselen imajını pekiştirmek ve Fiat’ın 110. yılını vurgulamak amacıyla bir reklam filmi çektirdi.

Tofaş, Fiat’ın 110 yılını reklam filmine sığdırdı

İtalya’ya da gönderilecek reklam filmi, şayet Fiat tarafından beğenilirse başka ülkelerde de gösterime girecek.
ÖTV indirimleri döneminde hızlı davranarak yüksek araç satışı gerçekleştiren ve toplam pazarda liderliğe oturan Tofaş, bunu gelecek haftadan itibaren başlatacağı marka iletişimiyle de pekiştirmeyi amaçlıyor. Markanın bu yıl kutlanacak 110. yaşını da fırsat olarak değerlendiren Fiat Türkiye, iletişim kampanyasında kullanmak üzere “Fiat’ın efsaneleri” adını taşıyan bir reklam filmi çektirdi. Markanın tarihinde yer etmiş eski modellerle birlikte Fiat ürün yelpazesindeki en yeni modelleri bir araya getiren filmin çekimleri, İspanya’da gerçekleştirilmiş.

“Fiat’ın efsaneleri”
Markanın tarihsel yolculuğunu yansıtan reklam filmini Fiat’ın İtalya’yadaki merkezine de yollayacaklarını söyleyen Fiat Marka Direktörü Okan Baş, “Markanın 110. yaşını kutlayan bu reklam filminin Türkiye’nin ardından diğer ülkelerde de gösterime girecek şekilde kabul göreceğini düşünüyoruz” dedi.
Öncelikli amaçlarının, Fiat’ın 110 yıllık köklü ve yenilikçi geçmişini Türkiye’de yansıtmak olduğunu belirten Baş, firmanın kriz döneminde Chrysler’ı bünyesine kattığını, yeni ürün lansmanlarını ve yatırımları hız kesmeden devreye aldığını, Türkiye ve Brezilya gibi stratejik ülkelerde pazar başarıları elde ettiğini hatırlattı. Bu noktadan yola çıkarak Fiat’ın geçmişini, kendi kendisiyle yarışan bir şirket olduğunu vurgulayacak şekilde anlatmak istediklerini belirten Baş, “Hem mevcut modellerin etkinliğini artırmak hem de global işbirliklerinin yaratacağı yeniliklere hazırlık amacıyla böyle bir iletişim çalışmasını gerçekleştirdik” dedi.


Aralarında 90 YAŞINDA OLAN DA var!
Tofaş tarafından yaptırılan reklam filminin yaratıcılığını TBWA İstanbul ajansı yaparken, prodüksiyon sorumluluğunu ise Depo Film üstlenmiş. Avrupa’nın en iyi yönetmenlerinden Martin Werner, İspanya’nın başkenti Madrid’de iki günde çektiği film için 6 ay hazırlık yapmış. 60 kişilik yapım ekibinin görev yaptığı filmde dört ülkeden farklı oyuncular rol almış. Modern ekipmanların yanı sıra helikopterin de kullanıldığı reklam filminde rol alan araçlar arasında bugün 90 yaşını geçen de var. Nitekim kırmızı renkli “Zero”, 1912-15 yılları arasında üretilmiş bir model. Kırmızı renkli Balilla ise 1930’lardan kalma. Filmde Fiat 500 ve Dino gibi efsaneleşmiş diğer eski modellere de yer verilirken, markanın modern yüzünü temsilen Bursalı Linea’nın yanı sıra Bravo, yeni nesil 500, Türkiye’de henüz satışına başlanmayan Punto Evo kullanılmış.