Otomobil ‘Türkiye’de hibrit üretimi için zaman gerekiyor’

‘Türkiye’de hibrit üretimi için zaman gerekiyor’

05.08.2012 - 23:31 | Son Güncellenme:

Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün’ün, Adapazarı fabrikasında bir hibrit modelin üretilmesine yönelik talebine, Toyota Avrupa’dan “Biraz zamana ihtiyaç var” yanıtı geldi.

‘Türkiye’de hibrit üretimi için zaman gerekiyor’

Toyota Avrupa’nın Satıştan Sorumlu Başkan Yardımcısı Karl Schlicht, hibrit araçların vergilerinin düşürülmesini yerli üretim şartına bağlayan Bakan Ergün’ün talebinden haberdar olduğunu söylerken, “Bunun için henüz erken” ifadesini kullandı.

Türk gazetecilerle Brüksel’de biraraya gelen Toyota Başkan Yardımcısı Schlicht, Adapazarı fabrikasında hibrit bir aracın ya da mevcut modellerden birinin hibrit versiyonunun üretilmesi için henüz erken olduğunu belirterek, “Bu konuda önceliklerimiz var. Bazı aşamalar gerekiyor” dedi.

Bu konuda üç önemli adımın bulunduğunu belirten Schlicht, “Kalitede en küçük bir sıkıntının yaşanmayacağından emin olmak, hibrit üreteceğimiz fabrikadaki kapasiteyi istikrarlı hale getirmek zorundayız. Kalite, hibrit araçların yerel üretimiyle çok öncelikli bir şart. Üretim, ancak üçüncü adım olabilir” diye konuştu. Schlicht,”Kuzey Amerika’da yıllardırd hibrit Lexus satıyoruz. Ancak bu ülkede bile üretime yeni geçiyoruz” ifadesini kullandı.

‘Henüz ismini veremem!’
Toyota’nın Adapazarı’nda ürettiği Auris’in ekim ayından biteceğini, bunun sonrasında yerine gelecek yeni C sınıfı sedan modelin hazırlıkları için bir süreç başlayacağını hatırlatan Schlicht, bu aracın adıyla ilgili tam karar verilmediğini belirtti. Mevcut Corolla’nın yerini alacak aracın adına ilişkin olgunlaşmış bir kararın olmadığını kaydeden Schlicht, şöyle devam etti:
“Corolla olabilir mi bilmiyorum. Corolla’nın 1966’dan günümüze kadar uzun bir tarihi var. Sağlamlık algısı var. Ancak dünyanın bazı bölgelerinde ‘yaşlı insanların otomobili’ olarak görülüyordu. Bu yüzden daha genç bir kitleyi hedeflediğimiz Hatchback’in adını Auris olarak değiştirmiştik. Adapazarı’nda üretilecek C-Sedan’ın isminin ne olacağını söyleyemem. Ama bugün için sedanın adı Corolla, HB’in de Auris’tir.”

‘Üçüncü modelde ilerleme’
Schlicht, Adapazarı fabrikasında kapasiteyi 300 bin adetlere taşıyacak üçüncü modelin üretimi konusunda önemli yol katedildiğini de belirtirken, “Henüz ne olacağını söylemek için erken” ifadesini kullandı. Schlicht, “Bu soruyu doğrudan cevaplamam mümkün değil. Çünkü kesin karar henüz verilmedi. Ama üzerinde çalışılan konulardan biri bu. Pek çok fabrikamız var ve biz bu fabrikaların tam kapasiteyle çalışması için çabalıyoruz” diye konuştu.

Yeni üretilecek modelin, üretileceği ülkenin pazarına uygunluğunu da değerlendireceklerini söyleyen Schlicht, “Sonuçta küresel ölçekte yeniden birincilik konumuna yükseldik. Üzerimizdeki baskı artıyor. Avrupa’da A, B ve C sınıflarında büyüme kararı aldık. Sırada kompakt bir SUV da olabilir. Küçük hacimli motorlara da öncelik vereceğiz” dedi.