27.08.2007 - 00:00 | Son Güncellenme:
Levent Köprülü
İngiliz lüks otomobil üreticileri arasında bulunan Bentley’in, geçen yılın sonlarına doğru girdiği Türkiye pazarında ulaştığı satış adetleri ve pazar payı, merkezi de şaşırttı. Henüz İstanbul’daki satış merkezi hizmete açılmamış olan Bentley için alıcılar, 8 aya yakın olan bekleme süresine bile itiraz etmiyor.
Geçen yı Türkiye’de Doğuş Otomotiv tarafından temsil edilmeye başlanan Bentley, tüm yıl için verilen 20 adetlik rakama hemen hemen ulaşmış durumda. 7 ayda 15 adet Bentley satışı gerçekleşirken, markanın Türkiye’de lüks otomobil sınıfındaki payı da yüzde 10’a yaklaştı.
Fiyatları 332 bin ila 600 bin euro arasında değişen modellerini Berlin’de organize edilen bir test sürüşünde tanıma imkânı bulduk.
Audi, Bentley ve Lamborghini’nin Türkiye Genel Müdürü Gino Bottaro, Türkiye’de Bentley’in Arnage, Continental Flying Spur, Continental GT ve GTC modellerinin satıldığını belirterek, “Türkiye’de Bentley’i satın alanlar markayı ve modelleri çok iyi tanıyor.
Hiçbir zaman fiyat pazarlığı yapmıyorlar. 8 ila 18 ay arasındaki bekleme süresine de itiraz etmiyorlar” dedi.
Bottaro, “Bu markayı çok ayrıcalıklı, özel ve ulaşılmaz olduğu için tercih ediyorlar. Kullanmak içinse aceleleri yok. Zaten birden fazla otomobilleri var” ifadesini kullandı.
Bentley satın alanların sınıf atlama amacı taşımadığını, bulundukları sınıftaki varlıklarını tescillediklerini söyleyen Bottaro, müşterilerin çoğunun ya markayı çok iyi takip ettiğini ya da bir dönem yurtdışında kullandığını belirtiyor.
En çok Flying Spur satıldı
Gino Bottaro, Türkiye’de en çok sattıkları modelin, dünyanın en hızlı sedan otomobili olarak tanınan Flying Spur olduğunu söyledi.