Otomobil Türkiye’deki Bentley müşterisi merkezi şaşırttı

Türkiye’deki Bentley müşterisi merkezi şaşırttı

27.08.2007 - 00:00 | Son Güncellenme:

Lüks otomobil üreticisi Bentley, Türkiye’de 20 adetlik hedefin 15’ini ilk 7 ayda sattı. Türk alıcılar 8 ay beklemeyi göze alıyor

Türkiye’deki Bentley müşterisi merkezi şaşırttı

Levent Köprülü

İngiliz lüks otomobil üreticileri arasında bulunan Bentley’in, geçen yılın sonlarına doğru girdiği Türkiye pazarında ulaştığı satış adetleri ve pazar payı, merkezi de şaşırttı. Henüz İstanbul’daki satış merkezi hizmete açılmamış olan Bentley için alıcılar, 8 aya yakın olan bekleme süresine bile itiraz etmiyor.
Geçen yı Türkiye’de Doğuş Otomotiv tarafından temsil edilmeye başlanan Bentley, tüm yıl için verilen 20 adetlik rakama hemen hemen ulaşmış durumda. 7 ayda 15 adet Bentley satışı gerçekleşirken, markanın Türkiye’de lüks otomobil sınıfındaki payı da yüzde 10’a yaklaştı.

'İnanılmaz gelmişti’
Bentley Avrupa Satış Müdürü Marco Van Aalten, yüksek vergilere rağmen gerçekleşen bu satışa şaşırdıklarını ifade ederek, “Doğuş Otomotiv ilk yıl için 20 adet satış hedefi koyduğunda, açıkçası çok gerçekçi bulmamıştık. Ama 15 Bentley satıldı. Bu da bizi çok şaşırttı” dedi.
Türkiye’nin Avrupa’da en son girdikleri pazar olmasına karşın, pazar payı açısından en yüksek ikinci ülke konumuna geldiğine dikkat çeken Aalten “Türkiye gerçekten bizi şaşırtıyor.
Avrupa’da Bentley’in kendi sınıfındaki ortalama pazar payı 6-7’lerde. Türkiye ise daha şimdiden yüzde 10’luk pazar payını yakaladı” dedi.
Marco Van Aalten, Ee yüksek pazar payına sahip oldukları ülkenin ise yüzde 11’le Norveç olduğunu kaydetti.  Gelecek yıl satış hedeflerinin 30’lara yükselebileceğini söyleyen Marco Van Aalten, Doğuş Otomotiv’in tecrübe ve bilgisine inandıklarını, Ortaköy’de açılacak showroomun, belki de dünyadaki en iyi Bentley showroomu olduğunu ifade etti. Sınıf atlamak için değil!

Fiyatları 332 bin ila 600 bin euro arasında değişen modellerini Berlin’de organize edilen bir test sürüşünde tanıma imkânı bulduk.
Audi, Bentley ve Lamborghini’nin Türkiye Genel Müdürü Gino Bottaro, Türkiye’de Bentley’in Arnage, Continental Flying Spur, Continental GT ve GTC modellerinin satıldığını belirterek, “Türkiye’de Bentley’i satın alanlar markayı ve modelleri çok iyi tanıyor.
Hiçbir zaman fiyat pazarlığı yapmıyorlar. 8 ila 18 ay arasındaki bekleme süresine de itiraz etmiyorlar” dedi.
Bottaro, “Bu markayı çok ayrıcalıklı, özel ve ulaşılmaz olduğu için tercih ediyorlar. Kullanmak içinse aceleleri yok. Zaten birden fazla otomobilleri var” ifadesini kullandı.
Bentley satın alanların sınıf atlama amacı taşımadığını, bulundukları sınıftaki varlıklarını tescillediklerini söyleyen Bottaro, müşterilerin çoğunun ya markayı çok iyi takip ettiğini ya da bir dönem yurtdışında kullandığını belirtiyor.

 

En çok Flying Spur satıldı

Gino Bottaro, Türkiye’de en çok sattıkları modelin, dünyanın en hızlı sedan otomobili olarak tanınan Flying Spur olduğunu söyledi.
332 bin euro’dan başlayan fiyatlarla satılan 552 beygirlik bu modeli, coupe kasalı Continental GT’nin izlediğini belirten Bottaro, bu serinin cabriolet (üstü açık) versiyonundan üç adet satıldığını kaydetti.
Bentley’in klasik modeli olan Arnage’ın 507 HP’lik en güçlü versiyonu “Arnage T”yi de  Türkiye’ye getirdiklerini kaydeden Bottaro, Arnage’ın cabriolet modeli olan ve 620 bin euro’dan başlayan fiyatıyla en pahalı Bentley olan Azure’u ise istenirse getireceklerini söyledi.