Otomobil Ve karşınızda ‘Fiorinobüs’

Ve karşınızda ‘Fiorinobüs’

05.01.2009 - 01:00 | Son Güncellenme:

‘Minicargo’ kod adlı ticari aracı üç marka için üreten Tofaş, Bursa’daki fabrikanın içinde yolcu taşıma amacıyla bir Fiorino’yu otobüs haline getirdi

Ve karşınızda ‘Fiorinobüs’

Bursa’daki Tofaş fabrikası, yaklaşık 1 milyon metrekareye kurulu bir tesisler bütünü. Böyle olunca da, gerek fabrikayı gezmek isteyenler gerekse de bir tesisten diğerine geçmek zorunda olan personel mutlaka bir araç kullanmak zorunda.
Bu dev fabrika içinde personelin kullandığı araçların trafik sıkışıklığı yaratmaması için, Tofaş tarafından pratik bir çözüm geliştirilmiş: Fiorinobüs...
Daha önce de fabrikaya gelen ziyaretçileri gezdirebilmek amacıyla doğalgaz ile çalışan bir “Doblotren” geliştiren Tofaş mühendisleri, personelin fabrika alanı içindeki tesisler arasında gidip-gelebilmesi amacıyla son model bir Fiat Fiorino’dan, ring seferleri yapan “Fiorinobüs”ü imal etmişler. 6.2 metrelik bu çok özel Fiorino, standart bir Fiorino’nun yanında “sevimli dev” gibi duruyor.
Fabrika alanı içinde çalışanların bir tesisten diğerine gitmede sorun yaşadığını gören İnsan Kaynakları bölümü, bunun için bolca insan taşıyabilecek ve ring seferler yapacak araçların hizmete alınmasını önermiş.

Neredeyse iki kat uzadı
Bu konuda hemen devreye giren ve daha önce de Doblotren geliştirmiş olan Tofaş’ın Ar-Ge bölümü, kolları sıvamış.
Normalde 3.86 m boyunda olan standart bir Fiat Fiorino’yu merkeze alan mühendisler, bu aracın boyunu neredeyse iki katına çıkartmışlar. Bunun için aracı ortadan ikiye bölen ve gövdesini güçlendirilmiş malzemelerle uzatan Tofaş mühendisleri, tavanını da insanların rahatça ayakta durabilecekleri şekilde yükseltmişler. Elbette otobüslerde olduğu gibi araca bir de havalı kapı eklenmiş.
Sürücü ve yolcu dışında ekstradan sadece beş koltuğu bulunan araç, ayakta daha fazla yolcu taşıyabiliyor. Damalı yapıştırma süslerle de ayrı bir görünüm kazanan Fiorinobüs, 2 tona yakın ağırlığına rağmen yine standart modelde kullanılan 1.3 lt hacimli dizel motorla yürüyor.
Tofaş’ın Ar-Ge bölümü, bu aracı elbette yalnız bırakmamış ve yanına bir de benzer özelliklere sahip Doblo yapıvermiş. Şu sıralar pek kullanılmayan Doblotren ile birlikte bu üç özel araç, elbette fabrika dışına çıkmıyor. Tıpkı tesis içinde bir dönem kullanılan Kartal kamyonetler gibi...