Otomobil Vehbi Bey’in kamyonu Efes’ten dünyaya açıldı

Vehbi Bey’in kamyonu Efes’ten dünyaya açıldı

27.01.2013 - 23:20 | Son Güncellenme:

Ford Otosan, ‘dünya Cargo’sunun tanıtımı için, 1966’da Anadol ve yerli gövdeyle ürettiği ilk kamyon olan D-750’yi gösterdiği oteli seçti. Şirket, yeni Cargo ile dünya büyükleri arasına girecek

Vehbi Bey’in kamyonu Efes’ten dünyaya açıldı


Türk mühendisleri tarafından dünya pazarlarına uygun olarak geliştirilen ve Ford Otosan’ı ağır ticari araç devlerinin arasına sokacak yeni Cargo modeli, İzmir’de eski adıyla Büyük Efes Oteli, yeni adıyla Swissotel Grand Efes’te tanıtıldı. Ford Motor Company’nin “One Ford” (Tek Ford) stratejisinin ağır ticari araçtaki ilk örneği olan yeni Cargo, 47 yıl önce, Otosan’ın Anadol’un yanı sıra aynı yıl üretimine başlanan ilk fiber gövdeli kamyonu D-750’nin bayilere gösterildiği otelde tanıtıldı.
75 milyon dolarlık yatırım ve 400 mühendisin emeğiyle yaratılan yeni Cargo 1846T, ağır kamyon ile Ford’un yeniden dünya pazarlarına girmesini sağlayacak. Bu anlamda “Global Cargo” projesinin ilk ürünü olan yeni Cargo, Brezilya’da da farklı özelliklerle üretilmeye başlandı. Ford Otosan’ı “7 Kız kardeşler” diye bilinen dünyanın en önemli kamyon üreticilerinin arasına sokacak adım olan yeni Cargo, 45 ülkeye ihraç edilecek.

Ürün yelpazesi yaratacak
Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, herşeyin mühendislerin “beyaz kağıda çizdikleri örneklerle” başladığını söylerken, yeni Cargo için 400 mühendis çalıştığını belirtti.
Yapılan “global Cargo anlaşması” çerçevesinde Ford’un küresel kamyon yelpazesini Ford Otosan’ın yaratacağını kaydeden Yenigün, “Cargo 1846T, projenin ikinci halkası. Ocak ayında Türkiye, mayısta da Brezilya’da üretilerek bu pazarda satışa çıkacak“ dedi. Bu projeyle “7 kız kardeşler” diye adlandırılan dünyanın önde gelen üreticileri arasına girmeye adım attıklarını belirten Yenigün, “Artık onlar 8 kız kardeş olacak. Artık biz de ailenin içindeyiz” ifadesini kullandı.
Ford Otosan Genel Müdür Başyardımcısı Grant Belanger da, Ford markasının,Türkiye’de geliştirilen Cargo ile binek ve hafif ticari araçların yanı sıra ağır ticaride de küresel pazarlarda yerini alacağını hatırlattı.

Süleyman benzetmesi!
Yeni Cargo 1846T’nin, “Yılın Kamyonu” yarışmasında üçüncü olduğunu, böylece dünya devlerinin bir bölümünü geride bıraktığını da hatırlatan Yenigün, jüriden çok olumlu tepkiler aldıklarını da ekledi.
Yenigün, “Hatta Alman jüri üyesi, kendi dergisinde ‘Sultan Süleyman Viyana’ya kadar olan Avrupa bölgesini fethetmişti. Şimdi de Ford Otosan, global ürünü Cargo 1846T ile tüm dünyayı fethedecek’ ifadelerine yer verdi. Bu ürün, zamanı geldiğinde Viyana’ya da gidecek, Avrupa ve diğer ülkelere de” diye konuştu.

Fabrika kapasitesi artacak
Ortak bir girişim olmalarına rağmen, Cargo’nun yurt dışındaki bayi ve servis teşkilatlarını da kendilerinin kuracağını vurgulayan Yenigün, “Bu, Türkiye’deki bir üretici için ilk. Yurt dışındaki bayilerimizi kendimiz atayacağız. 16 ülkede süreç tamamlandı. Uzun vadede 50 ülkeye çıkacak. Rusya’da ise zaten kendimiz varız ve bayi sayımız 17 olacak” ifadesini kullandı.
2013 sonunda kadar 500’ü ihracat olmak üzere toplam 3 bin, 2020’ye kadar da yıllık ortalama 6 bin 500 adet Cargo 1846T satmayı hedeflediklerini belirten Yenigün, “Bu yıl iç pazarda yüzde 24 paya ulaşmak istiyoruz. İhracatımızı da yüzde 60 artışla 1600 adet olarak belirledik. Bu projeyle İnönü fabrikasını genişlettik. Tek vardiyada 10 bin adet olan kapasite, zaman içinde artacak” diye konuştu.
Ford Otosan Kamyon İş Biriminden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Kınay da, “1846T ile 38’i Avrupa’da toplam 46 ülkede, 40 bin servis noktasında çağrı merkezi desteği sağladık” dedi.

Haberin Devamı

Yeni kamyon, ilk yerli ‘bebek’ Anadol’la burada tanıtılmıştı
Merhum Vehbi Koç’un, Türkiye’nin ilk yerli otomobilini yaratma isteğinin ürünü olan Anadol, yeni D-750 serisi kamyonla birlikte Otosan bayilerine ilk kez Büyük Efes Oteli’nde, 1966’nın şubat ayında tanıtılmıştı. Otosan, 1966 Şubat ayında yeni üreteceği D-750 Serisi kamyonları tanıtdmak için bayilerini otelde toplamıştı. Ancak bir sürpriz yaparak, toplantıya, “kamyonun arkasındaki bebek” de getirildi. Merhum Vehbi Koç’un “bebek” dediği, İngiltere’den karayoluyla kullanılarak getirilen Anadol’un ilk prototipiydi. Bayiler, “Bu otomobili satarız, hem de çok satarız” diye destek verdi. Otosan, D-750’nin kabinini, dünyada ilk kez Anadol’daki fiber teknolojisiyle üretmişti. Ford, testlerde bu kabinin, orijinal saç kabinden daha dayanıklı olduğunu görmüş, onay vermişti.

Haberin Devamı

Küresel Cargo planının ikinci aşaması
Global Cargo anlaşması kapsamında, birinci aşama olarak Güney Amerika’da üretilen Cargo’larda Ford Otosan’ın ihraç ettiği kabinler kullanılmaya başlandı. İkinci aşama olan “ortak ürün” ise, üretimine başlanan Cargo 1846T. Anlaşmanın son aşaması olan ortak ürün gamı stratejisi üzerindeki çalışmalar ise sürüyor.
Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün “Türk mühendisliğiyle geliştirilen Cargo ile kamyon pazarında küresel marka yarattık. 53 yıllık tecrübemizle 180 bin adedin üzerinde kamyon ürettik. Küresel mühendislik merkezimizdeki 1240 mühendisimizin 400’ü sadece Cargo’ya çalışıyor. Üç yılda geliştirdiğimiz yeni Cargo 1846T’yi Avrupa, Amerika ve Asya olmak üzere 3 kıtada, yol ve iklim şartları birbirinden farklı olan 8 ülke ve 12 yerde test ettik” dedi.
İlk etapta 460 PS’lik farklı bir motorla donatılan Cargo 1846T, binek konforu ve özellikle sunan iç mekana sahip. Debriyajsız otomatik şanzıman seçeneği de bulunan araçta, lüks binek araçlardan tanıdığımız ESP, Yokuş Kalkış Desteği, klima gibi donanımlar da bulunacak.