Otomobil VW kurtlar sofrasına ‘Arjantinli kurt’la giriyor

VW kurtlar sofrasına ‘Arjantinli kurt’la giriyor

14.02.2010 - 22:34 | Son Güncellenme:

Alman üreticinin Japon egemenliğinde bulunan pick-up pazarına sokmaya hazırlandığı Amarok, ağustosta Türkiye’de de satışa sunulacak

VW kurtlar sofrasına ‘Arjantinli kurt’la giriyor

Dünyanın bir numaralı otomotiv üreticisi olmak isteyen Volkswagen grubu, şimdiye kadar var olmadığı bir sınıfa adım atıyor. VW’nin ticari araçlar bölümünce geliştirilip Arjantin’de üretimine başlanan Amarok pick-up, ağustos sonlarına doğru Türkiye’de satışa çıkacak.
Eskimo dilinde “kurt” anlamına gelen ismiyle, “kurtlar sofrası” diye nitelenebilecek ve Japon markalarının hakimiyetinde olan orta sınıf pick-up sınıfına giren Amarok, VW’nin güç gösterisi niteliğinde. VW yetkilileri, “Japonların hakim olduğu bir sınıfa girme kararı aldık. Amacımız yüksek satış rakamları değil, yapabileceğimizi kanıtlamaktı” diyor.

Fiyatı henüz belli değil
Büyük oranda Brezilya ve Arjantin’de satılacak Amarok, ağustos sonuna doğru Türkiye’ye geliyor. Fiyatı henüz belli değil, ama piyasadaki rakiplerinin biraz üzerinde olacak.
İlk etapta çift kabinli ve yüksek güçte dizel motorla satışa sunulacak. Tek kabinlisi 2011’de.
2.0 lt çift turbolu ve 163 HP’lik motor, 6 ileri manuel şanzımanla donatılmış. Sonradan 122 HP’lik seçenek de gelecek. Amarok, arkadan itişli, 4MOTION (istenirse 4x2 kullanılabilen ve arazi kabiliyeti yüksek) ve sürekli 4x4 olmak üzere üç farklı versiyona sahip. Amarok’ta ESP standart. 4MOTION’daysa arazi için özel ABS ve Eğim İniş Kontrolü de var. Otomatik çift bölgeli klima, dokunmatik ekranlı müzik sistemi lüks unsurlar arasında.

Hedef sınıf liderliği
Doğuş Otomotiv - Volkswagen Ticari Araç Genel Müdürü Kerem Güven, Türkiye’ye genelde yüksek donanımlı versiyonları getireceklerini belirtirken, manuel şanzımanın çok sorun olmayacağını düşünüyor.
Amarok’ta bu yıl, 800 ila 1000 adetlik bir satış hedeflediklerini belirten Güven, bunun alabilecekleri araç sayısına bağlı olduğunu söylerken 2011 için 2 bin adetlik bir rakam veriyor. Güven, gelecek yıl 15 bin adet pick-up satışı öngördüklerini, 2 bin adetle bu sınıfta liderliği amaçladıklarını kaydetti.


Arjantin yolları taştan...
- Amarok’un dünya tanıtımı için üç farklı uçak ve toplam 20 saatlik uçuşla Patagonya’ya vardığımızda, pek direksiyona geçecek hal kalmamıştı. Ancak merakım, keyifsizliğimi yendi.
- Patagonya bölgesinde ilk etap arazideydi. Yanlamasına geçiş, üç kez dik yokuş tırmanma, iki kez yokuş aşağı iniş, bir su geçişi ve üç kez arazide ABS testi... Her ne kadar bunca eziyet yorgun bedenimi zorlasa da, Amarok’un “gık”ı çıkmadı. Sonuçta ben dahil üç kişiyi de sırtlamıştı garibim.
- 163 HP’lik motorun torku (motor çekiş gücü) 1500 devir/dakikada 400 Newtonmetre. Bu sayede 25 dereceden daha fazla eğime sahip yokuşu hiç gaza basmadan tırmandı. Yokuş Kalkış Desteği’ni denemek için toprak zeminli dik yokuşun ortasında durup kalkmayı denedim, yine becerdi. Hayli dik toprak ve taş karışımlı yokuştan aşağı, pedallara basmadan salınıverdim, kendisi indiriverdi.
- Patagonya bölgesi ve Şili sınırı yakınlarından geçen “yol” testi, toz duman arasındaydı. Zira 7 büyük gölün çevresindeki yollar tamamen toprak ve taş karışımlı. Konfor ağırlıklı süspansiyonla donatılmış versiyon olmamasına rağmen iç organlarım yerli yerindeydi.
- Arazi şartları, 4x4 kullanım, otoban performansı filan derken 400 km yolu çeyrek depoyla kat etmeyi başardık.