Otomobil Zevk için otomobil değiştiriyoruz!

Zevk için otomobil değiştiriyoruz!

08.09.2013 - 23:20 | Son Güncellenme:

Fransız finans kuruluşu Cetelem’in araştırmasına göre Avrupalı tüketicilerin yüzde 45’i otomobilini zorunlu olduğunda değiştirirken, Türkiye’de bu oran yüzde 28. Türkiye’de tüketicilerin yüzde 19’u zevk için, yüzde 20’si de “daha iyi fırsat” için otomobil değiştiriyor

Zevk için otomobil değiştiriyoruz

Fransa merkezli finans kuruluşu Cetelem’in Araştırma Merkezi tarafından hazırlanan rapor, 6 Avrupa ülkesinin yanı sıra Türkiye’deki tüketici davranışları konusunda çarpıcı sonuçlar ortaya çıkardı. TEB Cetelem tarafından açıklanan rapora göre Avrupalı tüketicilerin yüzde 45’i otomobilini zorunlu olduğunda değiştirirken, Türkiye’de bu oran yüzde 28. Türkiye’de tüketicilerin yüzde 19’u zevk için, yüzde 20’si de “daha iyi fırsat” için otomobil değiştiriyor. Bununla birlikte Türk tüketicilerin satın alma kararı verme süresi ortalama 13 haftayı bulurken, Avrupalılar ortalama 9.6 düşünüyor.
“Avrupa’da Otomotiv Sektörünün Yükselişi İçin 5 Kaldıraç” başlıklı rapor, TEB Cetelem Genel Müdürü Paul Milcent ile Satış ve Pazarlama Direktörü Sercan Büyükbayram’ın katılımıyla düzenlenen toplantıda açıklandı. Raporun otomotiv sektörünün mevcut durumunu analiz eden önemli veriler içerdiğine dikkat çeken Paul Milcent, Avrupa ülkeleri ve Türkiye’yi kapsayan bu raporun, sektörün ileriye dönük kararları için de önemli ipuçları içerdiğini kaydetti. Raporda Türkiye pazarında otomobil satışlarının, 2016’da 1 milyonu geçeceği tahmininde bulunuluyor.

Zevkler ön planda
Almanya, Belçika, İspanya, Fransa, Portekiz, İngiltere ve Türkiye’de toplam 4 bin 830 kişiyle görüşülerek hazırlanan raporda, Avrupalı tüketicilerin yüzde 45’i otomobilini zorunlu olduğu durumlarda değiştirdiği Türkiye’deyse bu oranın yüzde 28 olduğu ifade ediliyor. Bununla birlikte Türkiye‘de tüketicilerin yüzde 19’u keyfi için, yüzde 20’si ise daha iyi bir fırsat için otomobilini değiştiriyor.
Araştırmaya göre, otomobil satın almaya karar verme ile satın alma arasında geçen en uzun süre 13.1 hafta ile Türkiye’de. Belçikalılar 6.7 haftayla satın alma kararını en kısa sürede eyleme geçiren tüketiciler olurken, Avrupa ortalaması 9.6 hafta. Türkiye’de tüketiciler, otomobil satın almadan önce ilgilendikleri araçla ilgili bilgiyi en çok internetten (marka siteleri ve forumlar) almaya çalışıyor. Türk tüketicisinin yüzde 95’i test sürüşünün otomobil satın alma kararını vermede etkili olduğunu söylerken, satın almaya karar vermeden önce test yaptığını söyleyenlerin oranı yüzde 72’ye iniyor. Buna karşılık örneğin İngilizlerin yüzde 83’ü, satın almadan önce mutlaka test sürüşü yaptığını belirtiyor.

İndirim almada zorlanıyoruz
Türkler ve İtalyanlar Avrupa’nın otomobil satın alırken en fazla nakiti tercih eden tüketicileri olarak dikkat çekiyor. Türk tüketicilerin yüzde 59’u peşin alırken, yüzde 38’i krediyle araç alıyor. Avrupalılar gibi Türk tüketicilerin de yüzde 90 civarı “makul fiyatlı otomobil” istediğini söylerken, yine Türklerin yüzde 73’ü “kullanışlı”, yüzde 72’si “tutkulu” ve yüzde 67’si de “moda olan” bir otomobil istiyor. Avrupa’da “moda olan” bir otomobil satın almayı Türkler kadar çok isteyen sadece Polonyalılar bulunuyor. Onlarda bu oran 56.
Avrupalı müşterilerin de artık Türk tüketiciler gibi pazarlık yapmaya başladığını vurgulayan rapor, buna karşılık yüzde 12’ye varan indirimler alabildiklerini ortaya koyuyor. Buna karşın Türk tüketiciler, pazarlık sonucu ancak ortalama yüzde 8 indirim alabiliyor. Avrupa’da en yüksek indirim oranlarını yüzde 12 ile Almanya, İspanya ve İngiltere’deki tüketiciler alabiliyor.