Cadde Özgeçmişte ‘olağanüstü’ yazar mı?

Özgeçmişte ‘olağanüstü’ yazar mı?

16.08.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:

Geçtiğimiz ay Rengim Gökmen’in yerine Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü’ne ve Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası 1. şefliği’ne getirilen orkestra şefi ve besteci Selman Ada’nın kurumun internet sitesinde yayımlanan özgeçmişi dün sosyal medyada konuşuldu

Özgeçmişte ‘olağanüstü’ yazar mı

Özgeçmişte yer alan ‘olağanüstü’, ‘birinciler birincisi’ ifadeleri ilgi çekti. Biz de bunun üzerine operacılara, ‘Sanatçı kişisel temsiliyetinde tamamen özgürse, bir opera müdürünün özgeçmişi nasıl olmalıdır?’ diye sorduk. Selman Ada ise konuyla ilgili açıklamada bulunmadı.

‘İstikrar belirler’
- Kemal Küçük (Müzik eleştirmeni): “Selman Ada önemli bir bestecimizdir. Ayrıca orkestra şefliği öğrenimi de görmüş ve genç yaşta İstanbul Operası’nda da görevlendirilmiştir. Şan tekniğini de iyi bilen Ada’nın ‘Ali Baba ve Kırk Haramiler’, ‘Aşk-ı Memnu’ gibi iki operası ve ‘Mavi Nokta’ adlı bir kantatı vardır. Ama konu eğer özgeçmişlerin ciddiyeti ise şunu söyleyebiliriz: Dünyanın en önemli müzik insanlarının öz geçmişlerine, diğer müzik otoriteleri ve eleştirmenlerin yaptığı nitelendirmelerden yapılan bazı alıntılar konabilir. Ama bu kendi kendine atfettiği nitelemeler ise yadırgatıcıdır. Orkestra şeflerinin ‘olağaüstü’ oluşunu ancak eleştirmenler ve zaman içinde yaptıkları kayıtlar ve konserler ve ünlü opera kuruluş-larındaki uzun soluklu ve istikrarlı çalışmaları belirler ki, Sayın Selman Ada’nın bu alandaki başarılarını biz ancak bu kıstaslar içinde değerlendirebiliriz.”
- Mehmet Ergüven (Sahne yönetmeni): “Selman Ada, 30 yıllık dostumdur. O, kabına sığmayan bir dahidir bana göre. Kendi özgeçmişini de bu şekilde vermesine ihtiyacı yoktur bence. Genel müdür kimliğini aktarırken daha ağırbaşlı olması gerekebilir.”